ישיבת המועצה אתמול. צילום משמר המועצה
ישיבת המועצה אתמול. צילום משמר המועצה

חברי המועצה הצביעו פה אחד: דורשים למשוך את תוכנית המתאר

חברי המועצה מיישרים קו לקראת דיון בהתנגדויות לתוכנית שנקבע ל-11 בפברואר בוועדה המחוזית

פורסם בתאריך: 17.1.18 17:33

חברי מועצת עיריית כפר סבא אישרו בישיבתם אתמול (שלישי), פה אחד, לחזור ולבקש מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה להחזיר את תוכנית המתאר של העיר לדיון מחדש בוועדה המקומית. זאת לקראת דיון בהתנגדויות לתוכנית שנקבע ל-11 בפברואר בוועדה המחוזית.

"מליאת הוועדה המקומית סבורה כי יש לערוך שינויים בתכנית במסגרת הועדה המקומית, ורק לאחר הטמעתם להמשיך ולקדם את התוכנית", הכתב בהחלטה, "מלבד השינויים במסמכי התכנית כפי שהופקדו, המציאות החדשה שנוצרה עם הכרזת קבינט הדיור ביום 15.1.2018, על תוספת של אלפי יח"ד בצפון מזרח העיר, על כל המשתמע מכך, מבלי שנכללה במגמות תכנית המתאר העירונית, מחייבת דיון מחודש וכולל אודות השלכותיה של תוספת משמעותית זו על העיר ופיתוחה בעשורים הקרובים".

עוד נכתב: "בנסיבות הקיימות, בהן עתידות להתקיים בחירות לרשויות המוניציפאליות בתוך כעשרה חודשים, ראוי כי הנהגת העיר שתיבחר תיתן דעתה לתוכנית המתאר הכוללנית של העיר כפר סבא, הואיל וזו עתידה לשקף את החזון התכנוני של פרנסי העיר לתקופת 30 השנים הבאות. לכן, במצב שנוצר, אין זה מן הראוי לכפות עליה, הר כגיגית, את התכנון הקיים, כפי שפורט לעיל, אלא לאפשר לה לחתור לתוכנית עדכנית ומיטבית, בה יוטמעו העידכונים, ושתספק מענה הולם ליעדי העיר ולצורכי תושביה.

"לאור האמור לעיל, הועדה המקומית חוזרת ופונה לועדה המחוזית בדרישה למשוך את תוכנית המתאר הכוללנית, על מנת שהועדה המקומית תדון בה בשנית ותטמיע במסמכיה את השינויים הנדרשים כתוצאה מהתמורות שחלו בעיר כפר סבא מאז
הפקדת התוכנית, כפי שפורט לעיל".

 

ההפגנה נגד תוכנית המתאר. צילום יעל יפה

ההפגנה נגד תוכנית המתאר ביוני. צילום יעל יפה

ממטה המאבק כנגד תוכנית המתאר נמסר: " אנו שמחים על החלטת פה אחד של חברי מועצת העיר למשוך את התוכנית ולהצטרף לבקשתנו מהועדה המחוזית לקיים דיון במשיכת התוכנית – לפני הדיון בהתנגדויות. אנו מודים לסגן ראש העיר, איתן צנעני שפעל לקידום ההחלטות ולכל חברי המועצה אשר הצביעו פה אחד. לאחר מאבק ממושך וסוער הנמשך כשמונה חודשים והתפשט מכפר סבא לכל הארץ, במסגרת הקמת 'מטה המאבק לבינוי שפוי', אנו שמחים כי מאבקנו נשא פרי וחברי מועצת העיר הבינו כי התוכנית לקויה מן היסוד ויש לערוך אותה מחדש".

איציק מנהיימר, ממובילי המאבק בתוכנית המתאר הוסיף: "להחלטות מליאת התכנון והבניה מאמש יש חשיבות במתן תוקף רחב, אחיד וחזק לדרישה למשיכת התוכנית. אנו מצפים מהעירייה לשיתוף פעולה על מנת שנוכל לקדם את משיכת התוכנית בכל האמצעים העומדים לרשותה: עורכי דין, תקציבים ליועצי איכות סביבה, תחבורה ועוד".

מירית שקד-ברק ממובילות המאבק כנגד תוכנית המתאר וממייסדות מטה המאבק לבינוי שפוי מסרה: על מנת להבטיח משיכת התוכנית , כעת זה הזמן לשלב ידיים ולפעול בשיתוף פעולה מול הועדה המחוזית מרכז ומדיניות האטרף ההרסנית של מנהל התכנון באוצר. בקרוב תתקיים פגישה עם מ"מ צביקה צרפתי בנושא ההערכות המשותפת מול הועדה המחוזית" .

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר