פעילי מרצ מחוץ לקניון אושילנד. צילום ברק קטנר
פעילי מרצ מחוץ לקניון אושילנד. צילום ברק קטנר

יותר מ-2,000 חתימות על העצומה "להשאיר את כפר סבא פתוחה בשבת". הפגנה במוצ"ש

בתוך כך, מבקשים במרצ מהעירייה נתונים על אכיפה נגד "עסקים עבריינים הפועלים בימי שלישי בשעות האסורות", בניגוד לחוק העזר מ-1941

פורסם בתאריך: 6.2.18 08:39

בתוך יממה השיגו התושבים שפרסמו את העצומה "נלחמים על הבית – כפר סבא תישאר פתוחה בשבת" יותר מפי שניים ממספר החתימות שייעדו לעצמם. נכון להיום בבוקר (שלישי) חתמו על העצומה 2,238 אנשים, כשהיעד של המפרסמים היה 1,000.

"אנחנו, תושבות ותושבי כפר סבא, מזועזעים מהחלטת עיריית כפר סבא לחלק קנסות לעסקים הפועלים בשבת", נכתב בעצומה, "לא ניתן לכפייה הדתית להרוס את החיים החופשיים שלנו כאן. אנחנו דורשים את עצירת חלוקת הדוחות לעסקים והמשך הפעילות בשבתות".

בתוך כך, מארגנת סיעת מרצ המקומית הפגנה מול עיריית כפר סבא במוצאי שבת, בשעה 19:30.

העצומה וההפגנה המתוכננת הם בעקבות התראות שחילקה העירייה ביום ראשון לבעלי עסקים במתחם אושילנד על עבודה בשבת. נזכיר שבמכתב ששלח התובע העירוני של העירייה, ישראל בר סלע, הוא מזהיר את בעלי העסקים מפני נקיטה בצעדי אכיפה – לרבות אפשרות של הגשת כתב אישום – בעקבות "עבירות כנגד הוראות חוק העזר העירוני לכפר סבא", שבוצעו לדבריו במתחם קניון אושירה בשבת ה-14 לינואר 2017.

נציין שהעירייה הבהירה בתגובתה כי "אין מדובר ביישום חוק המרכולים או בשינוי מדיניותה של עיריית כפר סבא.. מזה כשנה מתנהל הליך משפטי, שמנהלת 'עמותת קואליציית שבת שיוויון' כנגד העירייה ובעלי עסקים בגין אי אכיפת האיסור על פעילות עסקים בשבת. בהמשך להליך המשפטי מחויבת העירייה בביצוע פעולות אלו על פי החוק".

בתוך כך, הגיש חבר המועצה ממרצ שבאופוזיציה, עילאי הרסגור הנדין, שאילתה לקראת ישיבת המועצה שאמורה להתקיים מחר, וכותרתה: "אכיפת חוק העזר לגבי פתיחת חנויות בימי שלישי".

וכך הוא כותב: "חוק עזר לכפר סבא (פתיחתן וסגירתן של חנויות), 1941 אוסר על פתיחת חנויות בכפר סבא בימי שלישי החל מהשעה 14:00. לטעמנו החוק המדובר אינו מתיישב עם המציאות ויש לעדכנו. לצערנו חברי מועצה אחרים סבורים אחרת. לכן נבקש לענות על השאלות הבאות: כמה דוחות ניתנו לחנויות בכפר סבא בעשרים השנים האחרונות בגין פתיחה בימי שלישי בניגוד לחוק העזר? מהו סכום הקנסות הכולל שניתן בגין עבירה זו באותה תקופה? מתי ניתן הדו"ח האחרון בגין עבירה זו? מהי תוכנית האכיפה לגבי עסקים עבריינים הפועלים בימי שלישי בשעות האסורות? האם חוק העזר העירוני תואם לדעתכם את המציאות או שעלינו לעדכן אותו?".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אילן הדר

    "אנחנו, תושבות ותושבי כפר סבא, מזועזעים" !
    כאילו, ממש מזועזעים, ממש עד עמקי נפשותיכם, מזה שיש חוק שצריך לאכוף אותו ?
    אין לכם דברים יותר מזעזעים מזה שקורים במדינה שלנו ?

  2. חרותה נפשי

    אילן אנחנו מזועזעים שלא חוקק חוק עזר על ידי חברי המועצה, המאפשר שחנויות תיהנה פתוחות.אנחנו מזועזעים, שכפר סבא רצה אחרי אשדוד והיא העיר השנייה, ששולחת פקחים. מה לעשות אילן…3000 תושבים שחתמו כבר על העצומה בעשרים וארבע שעות, רוצים לחיות בעיר מערבית ולא בבני ברק.

  3. עודד

    אוווו מרצ יצאה מהמלונה שלה מתחילה לנבוח כשיש אקשן בעיר ויש על מי לכעוס…

  4. קוקו

    הרב הגנב דרעי מוזמן להרוס כל חלקה טובה במדינה שלנו מחרחר שנאת אחים בעודו גובה מצלצלין שכירות ממהגרים שחורים הוא ציוני הוא לוחם הוא ימני. אחריו לנצלנים.

  5. מיכל

    כל אדם יחייה על פי דרכו !!!!
    תנו לחיות בשקט. תפסיקו ל"שתול" דיירים דתיים בשכונות חילוניות ולבנות בתי כנסת בכל שכונות חילוניות
    מי שרוצה לחיות על פי התורה שיחייה בשכונה דתית, שם ימצא אנשים שייחיו על פי דרכו.
    תפסיקו להחליט ו/או לכפות עלינו אורח חיים דתי. אנחנו חילונים ואנחנו מספיק גדולים להחליט מה טוב לנו ואיך אנחנו בוחרים לחיות.
    שבו בביתכם ואז לא תראו חנויות פתוחות , שבו בבית ולא תיראו מכוניות נוסעות אל תיסעו, שבו בבית כנסת ותתפללו אל תואכלו חזיר ואל תדליקו אור – לנו ממש לא איכפת מה אתם עושים בשבת. לנו ממש לא איכפת אם אתם מקפידים על כשרות ו/או אם אתם אוכלי חזיר

    אנחנו יהודים חילוניים אוהבים את התורה ואת המסורת וחיים על פי דרכנו. די לתכתיבים ולכפייה
    אתם ממאיסים עלינו את הדת ואת הדתיים
    מי סמכם לקבל החלטות על דרך חיינו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר