צביקה צרפתי
צביקה צרפתי

צרפתי על משיכת תוכנית המתאר: "ההצבעה נבעה מנבצרות ראש העיר"

ממלא מקום ראש העירייה: "אולי היתה טעות שלא דיווחו לחברי המועצה על השינוי שמאפשר בניית 22 קומות"

פורסם בתאריך: 23.6.17 10:04

אחרי מחאת תושבים בת חודשיים, הפגנה רועשת מול בניין העירייה וישיבה סוערת, החליטה בראשית השבוע מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא למשוך את תוכנית המתאר של העיר, מהוועדה המחוזית, שם היא מופקדת. ממלא מקום ראש העירייה צביקה צרפתי היה אחד מבין ארבעה חברי מועצה בסך הכל שהתנגדו למשיכת התוכנית, אל מול שילוב כוחות נדיר של עשרה חברי קואליציה ואופוזיציה. כמה ימים אחרי ההצבעה, צרפתי עדיין חושב שהתוכנית טובה לכפר סבא. את החבירה המפתיעה של חברי הקואליציה והאופוזיציה בעניין התוכנית הוא מסביר ב"נבצרות ראש העירייה".
"הייתה החלטה דמוקרטית ואנחנו מגישים את ההחלטה לוועדה המחוזית", אומר צרפתי, "אני חושב שהתוכנית היא טובה אז אני מקווה שלוועדה המחוזית תהיה היכולת להמשיך בתהליך, כי היא כבר בידיה ומופקדת אצלה. כרגע הכדור בידיה. במידה ותוחזר התוכנית, נחליט מה לעשות. לפני שכונסה המליאה הצעתי שכולם יישבו יחד בנושא ההתנגדויות ושנגיע להסכמות לגביהן, כולל התושבים, כולל חברי המועצה ומהנדסת העיר".
מה זה אומר לדון בהתנגדויות? נגמרה התקופה של הגשת ההתנגדויות.
“נגמרה התקופה של הגשת ההתנגדויות, אנשים הגישו כבר התנגדויות. בהתנגדויות האלה היינו צריכים לדון בוועדה המקומית, להמליץ לוועדה המחוזית אילו התנגדויות היא ממליצה לוועדה לקבל. אבל אנשים, כנראה מאינטרס פוליטי החליטו לכנס מליאה ולא לקבל את ההצעה שלי".
בינואר 2016 הצביעו 15 חברי מועצה בעד אישור התוכנית. איך פתאום עשרה מהם מצביעים נגדה? הם טוענים שהתוכנית שהם אישרו זו לא התוכנית שהופקדה במחוזית. שהם לא אישרו 22 קומות בכפר סבא.
“זה לא מדויק, התוכנית שאושרה זה מה שהוגש. אנחנו הגשנו את התוכנית כך שבמתחמים מסוימים לא ציינו את מספר הקומות של הבניינים שניתן לבנות, על פי בקשת חברי המועצה. הוועדה המחוזית אמרה שאי אפשר שלא לציין את מספר הקומות, ואז היינו חייבים לתקן את זה על פי הדרישה של הוועדה. יכול להיות שהייתה טעות שלא דיווחו לחברי המועצה על השינוי. אבל על זה לא מפילים תוכנית שעובדים עליה ארבע שנים וחצי. אלה דברים שאפשר לתקן אותם. גם אם כתוב בתוכנית המתאר 22 קומות, הרי זה לא אומר שבפועל ייבנו 22 קומות. תוכנית מתאר היא תוכנית כוללנית שנותנת סמכויות לוועדה המקומית לקדם תוכניות באופן יותר מהיר. תוכנית כזו בנויה מכל כך הרבה דברים, מאזורי תעסוקה, ממבני ציבור, מבני חינוך, מהכנסות לעירייה, פיתוח העיר, הסתכלות קדימה להתפתחות העיר, היא לא בנויה רק מהמספר 22. על זה לא מפילים תוכנית מתאר. כנראה שתוצאות ההצבעה נובעות מנבצרות ראש העיר, ומזה שכל אחד מריח את האג'נדה קצת ואת הציבוריות”.

ההפגנה נגד תוכנית המתאר. צילום יעל יפה

ההפגנה נגד תוכנית המתאר. צילום יעל יפה

נזכיר שהמאבק החל לפני כחודשיים ביוזמת תושבים מהשכונות המזרחיות בכפר סבא ונסב בעיקר סביב הגדרת אזור התעסוקה החדש 50, מרחק כ-400 מטרים ממזרח לשכונה, כאזור תעסוקה 2 וסביב קומות הבניינים שמותר לבנות באזורים מסוימים על פי התוכנית. ההגדרה של אזור התעסוקה מאפשרת להקים באזור כזה מפעל שיכול לאצור וליצור פסולת רעילה, אכסנת חומרים מסוכנים, ופליטת ריחות רעים עד לגבולות אזור התעסוקה. על פי התוכנית, מתוכננת לקום באזור התעסוקה גם תחנת מעבר פסולת.. מבחינת מספר הקומות בבניינים בעיר, על פי התוכנית באזורים מסוימים בשכונת יוספטל תותר בנייה לגובה של עד 22 קומות.
בהמשך, התפשט המאבק גם לאזורים אחרים בעיר בכללם גם מרכז העיר, לאחר שהפעילים ערכו פעילויות הסברה לתושבים ורתמו אליהם את חברי המועצה. לתוכנית מתנגדים נוספים לתוכנית, בהם מושב צופית, שלפי התוכנית יוקף כולו בשכונות מגורים בעלות בנייה גבוהה של העיר כפר סבא וכן המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל והמועצה לפיתוח מקיים כפר סבא

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר