הפגנת תושבים נגד תוכנית המתאר. צילום יעל יפה
הפגנת תושבים נגד תוכנית המתאר ביוני. צילום יעל יפה

ניצחון לתושבים: חברי המועצה הצביעו בעד משיכת תוכנית המתאר

לדיון מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קדמה הפגנה של עשרות תושבים שקראו למשוך את תוכנית המתאר (וידיאו)

פורסם בתאריך: 18.6.17 20:05

חברי מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא הצביעו הערב (א') בעד משיכת תוכנית המתאר של כפר סבא מהוועדה המחוזית
עשרה חברי מועצה הצביעו בעד ההחלטה, שני חברי מועצה מסיעת ראש העירייה מעוף – דבי שני ואמיר גבע – נמנעו. נגד משיכת התוכנית הצביעו חברי המועצה עמירם מילר, צביקה צרפתי' מתי פז ושמעון פרץ.
לדיון במליאה קדמה הפגנה של עשרות תושבים מכפר סבא, שהתקיימה מחוץ לבניין העירייה. התושבים שרקו במשרוקיות ותופפו בתופים לצד קריאות "לא ניתן לכפר סבא לזהם" ו"למשוך את תוכנית המתאר". בהמשך הקריא אחד הפעילים הבולטים במאבק, איציק מנהיימר, נאום בו קרא לחברי מועצת העיר למשוך את התוכנית. בהמשך, החלו המוחים לצעוד לאורך רחוב ויצמן.
המתנגדים לתוכנית, בין השאר, הם תושבי שכונות מזרח כפר סבא. לפי התוכנית, שפורסמה להפקדה בראשית חודש פברואר, מוגדר אזור התעסוקה החדש 50, מרחק כ־400 מטרים ממזרח לשכונה, כאזור תעסוקה 2. ההגדרה מאפשרת להקים באזור כזה מפעל שיכול לאצור וליצור פסולת רעילה, אכסנת חומרים מסוכנים, ופליטת ריחות רעים עד לגבולות אזור התעסוקה. כמו כן, מתוכננת לקום באזור התעסוקה תחנת מעבר פסולת.
מתנגדים אחרים הם מושב צופית, שלפי התוכנית יוקף כולו בשכונות מגורים של העיר כפר סבא וכן המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל.

טרם ההצבעה, אמרה מירית שקד ברק, ממובילות המאבק: "אנחנו מאמינים שאין מנוס ממשיכת התוכנית. אנו דורשים מכל חברי המועצה לגלות אחריות, הם כבר מבינים את כל המחדלים בתוכנית המתאר כי זה יהיה על הראש שלהם. גם ציבורית, גם משפטית וגם תכנונית לגבי העתיד של העיר הזו ב-30 השנים הקרובות. אנחנו נלך עד הסוף, המאבק כבר מתפשט בכל רחבי העיר. אין לכם ברירה אלא להקשיב לרחשי הציבור, להפסיק עם הניתוק וההסתרה ולגלות מנהיגות אמיתית ולמשוך את התוכנית למען העתיד של כל תושבי העיר הזו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר