המודעה על הפקדת תוכנית המתאר של כפר סבא
המודעה על הפקדת תוכנית המתאר של כפר סבא

התושבים הופתעו: תוכנית המתאר פורסמה להתנגדויות

העירייה פרסמה היום את התוכנית בשלט גדול, כפי שקבע בית המשפט. התושבים המתנגדים וגם חברי מועצה מהסיעות השונות הופתעו לשמוע על הפרסום. מהנדסת העיר: "מועד הפרסום לא היה תלוי בנו"

פורסם בתאריך: 6.3.18 18:01

עיריית כפר סבא פרסמה היום (שלישי) שלט ועליו מודעה שכותרתה "הודעה על הפקדת תוכנית המתאר הכוללנית של כפר סבא בוועדה המחוזית". במטה מאבק התושבים המתנגדים לתוכנית המתאר, וגם חברי מועצת העיר מהסיעות השונות, הופתעו לשמוע על הפרסום.

נזכיר כי חברי מועצת העיר הצביעו פה אחד למשוך את תוכנית המתאר מהמוועדה המחוזית לאחר שטענו שהתוכנית שאושרה אינה התוכנית שהוצגה בפניהם. בנוסף, בית המשפט ברמלה בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, קבע בינואר השנה כי עקב אי עמידה בכללי שיתוף הציבור, כלומר שהשלט עליו פורסמה התוכנית לשיתוף הציבור היה בגודל של דף A3 ולא כפי שנדרש בתקנות, על העירייה להפקיד את התוכנית מחדש. מרגע ההפקדה יינתנו 60 יום נוספים להגשת ההתנגדויות. נציין שההבטחה הלא רשמית של כל הגורמים העירוניים הייתה כי התוכנית תוגש רק לאחר שתבחן מחדש בשיתוף הציבור.

המודעה על הפקדת תוכנית המתאר של כפר סבא

המודעה על הפקדת תוכנית המתאר של כפר סבא

 

מי שהתלונן בפני עמותת אדם טבע ודין, שהגישה את העתירה, היה יו"ר משמר האילנות, פנחס כהנא: "אם הם הפקידו את אותה תוכנית זה יותר מאשר מוזר, לא הייתה להם ברירה מבחינת פרוצדורה. לפני כן לא היה תהליך של שיתוף ציבור רציני, עכשיו נעשה פרסום, נגיש התנגדויות ויצטרכו לדון בהם. אני לא יודע איך העירייה תתנהג, היא בעצמה אמרה שצריך לעשות שינויים בתוכנית. הם היו צריכים לעשות כנסים, להסביר לאנשים מה משמעות התוכנית. אנחנו יכולים לבכות, אבל עכשיו יש 60 יום להגיש התנגדויות וצריך לפעול".

מהנדסת העירייה ענת צ'רבינסקי: "בהמשך לעתירה של אדם טבע ודין העירייה חויבה על פי צו בית משפט להאריך את תקופת ההתנגדויות ל-60 יום נוספים. התוכנית אף פעם לא יצאה מהוועדה מחוזית. אנחנו פנינו לוועדה בעניין והם לא הסכימו לזה. עכשיו אנחנו יכולים לעשות תיקונים במסגרת התנגדויות נוספות שאנחנו נגיש, בנוסף להתנגדויות שכבר הגשנו. הדברים שעלו בעבר במסגרת ההתנגדויות נידונו רק בשבוע שעבר כשנפגשנו עם נציגי התושבים, ראש העירייה צביקה צרפתי, ממלא מקום המנכ"ל איתי צחר ואני. זו הייתה פגישה לבקשת מירית שקד ברק שלא הגיעה אליה. הגיעו תושבי העיר איציק מנהיימר ודורון פריינטה. אמרנו שאנחנו נראה את ההתנגדויות שלהם ואם נראה לנכון נכלול אותן בהתנגדויות שלנו. יש להבהיר כי חוייבנו על פי לוחות זמנים. מועד הפרסום לא היה תלוי בנו".

נזכיר שבראיון לצומת השרון שהתפרסם בשבוע שעבר, אמר ראש העירייה בפועל צרפתי על תוכנית המתאר: "היא כרגע לא על הפרק. היא מופקדת בוועדה המחוזית ולא נמצאת בדיון. בעוד שמונה חודשים יתקיימו הבחירות וראש העירייה הבא יצטרך לטפל בזה. אגב, מי אמר שתוכנית המתאר לא טובה? אני מאמין שכל מי שייקח אותה יגיש אותה לאישור, אולי רק עם שינויים קלים. זו תוכנית טובה בסך הכל. מדינת ישראל גדלה, מספר התושבים יהיה כפול בעוד 15 שנה, ותכף רוב התושבים יגורו בין גדרה לחדרה. אפשר תמיד לצעוק, אבל מנהיגים צריכים לקבל אחריות".

 

תגובות

יו"ר האופוזיציה, עו"ד יובל לוי, המתמודד על ראשות העירייה: "ההפקדה החוזרת היא עוד מהלך אומלל הנובע מחוסר מקצועיות והעדפת הקבלנים. הצגתי לעירייה פיתרון טוב למניעת הזיהומים. תקוותי שהציבור יתן לי את המינוי כראש עיר ואז אתקן מיידית את הנזקים מהקדנציה הזאת".

חברת המועצה רויטל לן כהן: "תוכנית המתאר פורסמה מכיוון שהייתה ההחלטה של בית המשפט לתביעת בית אדם טבע ודין לתקן את המודעות ולפרסמן מחדש. אי פרסום המודעות היא ביזיון בית המשפט – וזה מה שעשו בעירייה. עכשיו נמשיך להילחם בתוכנית עצמה ונבקש את החזרתה לוועדה המקומית לצורך תיקונים".

המתמודדת על ראשות העירייה מירית שקד ברק: "פירסום התוכנית מראה חולשה ומחסור במנהיגות בעיר. עקב עננת השחיתות המרחפת מעל התוכנית והגשת כתב האישום כנגד בן חמו, בכוונתנו לכתוב מכתב לפרקליטות הקורא לעצור לאלתר את תוכנית המתאר. על מנת למנוע את התקדמות התוכנית ההרסנית ואזורי התעשייה המזהמים ובמקביל לקדם תוכנית מתאר ראויה ושפויה, אני מתמודדת על ראשות העיר במסגרת תנועת התפוזים. נעבור שכונה שכונה, נגיש התנגדויות, נעשה שיתוף ציבור , נגיש עתירות ונמשיך לפעול לעצירת התוכנית כפי שהצלחנו עד כה".

שקד ברק היא ממובילות המאבק נגד תוכנית המתאר. ממטה המאבק נמסר: "מטה המאבק מצר על פרסום התכנית.
העירייה מנסה שוב לבצע מחטף ולאשר תכנית הרסנית לתושבי כפר סבא. היינו מצפים שהעירייה תשהה את הפרסום עד אחרי הבחירות העירוניות כדי שמנהיגות חדשה ונקיית כפיים תערוך ותגיד מחדש התכנית. העירייה צריכה לפעול בנחישות ובכל האמצעים העומדים לרשותה למשיכת התכנית כפי שנקבע פה אחד במליאת ועדת תכנון ובנייה המקומית, אך לצערנו לא עושה די .אנו נאבק בכל האמצעים העומדים לרשותינו עד אשר התכנית תמשך מהועדה המחוזית"

תגובת רפי סער, המתמודד לראשות העירייה: "תכנית המתאר שמוצגת כעת לתושבים ולחברי המועצה בפעם הראשונה אינה מותאמת לצרכי כפר סבא לא כעת, ולא לצרכיה העתיידים. מדובר בתכנית שאיבדה את תוקפה הציבורי והמקצועי. על אף מהלך שיתוף הציבור, לו ניתנו 60 יום בלבד, בהיעדר ההנהגה הנוכחית שבו נמצאת העיר שלנו אין להנחיל מדיניות חדשה ולקבל החלטות רחבות היקף. בכוונתי להתנהג לתכנית זאת בכל תוקף".

המתמודד על ראשות העירייה יוסי סדבון: "על רקע היקף ההתנגדויות והבקשות הרבות למשיכת תכנית המתאר, ולאור העובדה שלא בוצע הליך שיתוף ציבור ראוי במסגרתה, וכל זאת בהעדר ראש עיר נבחר, אני קורא ליו"ר הוועדה המחוזית, שירה ברנד, ולמתכנן המחוז גיא קפלן, להפעיל את סמכותם המנהלית ולהקפיא את אישור התכנית עד לאחר הבחירות לראשות העיר, כך שניתן יהיה לקיים הליך שיתוף ציבור תקין כנדרש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. David sela

    נו באמת מי העומד מאחוריו ומצדדיו הוא העומד משחק ידוע הינה הכללים לפניכם: התושבים עוצמים עיניים וההוא העומד מאחורי הקיים ומתחבא היטב מפעיל את מריונטה הניקראת ראש העיר הזמני …ויש לא עזר כנגדו וזו לא אישתו אלא ילדי טיפוחיו שניים המה ותכנית המתאר יצאה לדרך על אפם וחמתם של התושבים והלולבים …

  2. יוסי

    כל הכבוד לעירייה שמנסים לחדש את העיר אבל יש אנשים מגעילים שבאים רק להרוס ולקלקל
    מה אכפת לכם רוצים לחדש את העיר להביא זוגות צעירים שיגורו בבתים נורמליים ולא בדירות צפופות
    בקיצור צרות עין של אנשים וזה מה שקורא את עם ישראל לא פלא שאנחנו מקבלים מכות מלחמה ועוד מלחמה במקום שכולם יהיו אחד עזר לשני הכל ההיפך

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה גיא קפלן חותם על מסמך כזה מאד תמוהההההההה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר