הפגנת תושבים נגד תוכנית המתאר. צילום יעל יפה
הפגנת תושבים נגד תוכנית המתאר ביוני. צילום יעל יפה

אדריכלים? יועצי תחבורה? שמאים? מטה המאבק נגד תוכנית המתאר זקוק לכם

מטה המאבק נגד תוכנית המתאר של כפר סבא מתכנן להציף את הוועדה המחוזית במאות רבות של התנגדויות. היום ב-12:30: הפגנה מול בניין העירייה

פורסם בתאריך: 8.3.18 18:57

מטה המאבק נגד תוכנית המתאר מקים צוות של אנשי מקצוע הכולל בין השאר אדריכלים, מתכנני ערים, יועצי תחבורה ושמאים, לקראת הגשת ההתנגדויות לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה נגד תוכנית המתאר העירונית כפר סבא/2035 שפורסמה ביום שלישי השבוע מחדש, כפי שנכתב לראשונה בצומת השרון כפר סבא.

חבר ועד שכונת 80, פדרו בטשטיין, האחראי על התחבורה בוועד וחבר מטה המאבק נגד תוכנית המתאר, קורא לאנשי מקצוע שמעוניינים להצטרף אליהם למאבק ולסייע להם, בהתנדבות. "אחרי שמפרסמים את התוכנית יש 60 יום כדי להגיש התנגדויות", הוא מסביר. "אנחנו רוצים להגיש כמות כפולה ומשולשת של התנגדויות מאלה שהוגשו בסיבוב הראשון, לפני עתירת 'אדם טבע ודין' ופסיקת בית המשפט שקבע כי התוכנית לא פורסמה כנדרש. אם בסיבוב הראשון הגשנו 500 התנגדויות, הפעם אנחנו רוצים להגיע ל-1,500 ואולי ל-2,000 התנגדויות. אבל לא כאלה שיבטלו בזריזות, אלא התנגדויות מקצועיות, מפורטות ומדוייקות שיחזיקו מים. לשם כך אנחנו זקוקים לצוות מקצועי גדול ככל האפשר. חשוב שיהיו גם יועצי אינסטלציה, חשמל, שמאים, אדריכלים ומתכנני ערים שיעזרו לנו. אני יודע שהיו מי שכעסו על העירייה שפרסמה את התוכנית מחדש, אבל קראתי שהמהנדסת אומרת שהם חוייבו על פי בית המשפט. אם זה נכון, אז עכשיו התפקיד שלנו להגיש את ההתנגדויות מהר ומה שיותר מקצועי".

את ההתנגדויות מתכוונים במטה להגיש בצורה מכוונת עם מנגנון שיתוף ציבור וחתימה. "יש לנו חודשיים – זה לא הרבה זמן להתארגן", אומרת המתמודדת לראשות העיר ומקימת מטה המאבק נגד תוכנית המתאר, מירית שקד-ברק. "צריך להגיש אלפי התנגדויות. אני חושבת שהפרסום הוא מעשה פחדנות. מעל התוכנית מרחפת עננת שחיתות והיא הוגשה בחוסר שקיפות. היה צריך לבטל אותה לחלוטין. אנחנו מחר נפגין כי אין מנדט לאף מנהיג היום להוביל את התוכנית הזו. נעצור אותה בכל הכוח".

מירית שקד ברק צילום אבישג שאר-ישוב

מירית שקד ברק צילום אבישג שאר-ישוב

ואכן, היום (שישי) תתקיים הפגנה מול בניין העיריה. בהודעה שהוציאו במטה המאבק נכתב: "אין להנהגה הנוכחית מנדט לקדם את תוכנית המתאר. הפגנת מחאה בשישי הקרוב, 9.3.18, ב-12:30, מול העירייה, רח' ויצמן 135, תגיעו עם הילדים! לא מוותרים. עוצרים את תוכנית המתאר לאלתר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אחד העם

    הצעה : תיקחו את כל האדריכלים והמהנדסים הרבים שהתפוטרו לאחרונה מאגף הנדסה , שזה כמעט כל כח האדם המקצועי שהיה שם והרי אתם מסודרים במטה המאבק

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר