מיקה דכינגר כהן
מיקה דכינגר כהן

תלמידת כיתה ב' נגד הרשויות: מיקה כהן מבית ספר אוסישקין יצאה להציל את היער שמתחת לביתה

כהן וחברותיה אספו עשרות חתימות של תלמידים ומורים נגד הכריתה: "זה מגרש המשחקים שלנו"

פורסם בתאריך: 20.3.18 07:40

תלמידות כיתה ב' בבית הספר אוסישקין בכפר סבא החתימו בימים האחרונים את תלמידות ותלמידי בית הספר, וגם את המורים והמורות, על עצומה נגד הכוונה לכרות 170 עצים ביער אוסישקין. את העצומה יזמה תלמידת כיתה ב'2, מיקה דכינגר כהן, שנעזרה בחברותיה רוני ויעל.

"במוצאי שבת חזרנו הביתה וראינו על דלת בניין שלט לפיו למחרת מתכנס הוועד למנוע את הכריתה שעלולה להתרחש בימים הקרובים", מספרת הילה כהן, אמה של מיקה, "אנחנו מתגוררים ברחוב ארלוזורוב, ממש בצמוד ליער, ומבקרים שם הרבה. מיקה נלחצה. היא אמרה שאסור להם, והיה בה ממש כעס. הצעתי לה לכתוב מכתב ולהחתים את החברים שלה. נדלקו לה העיניים וכבר למחרת היא אמרה את זה למורה. המורה ביקשה ממנה לכתוב מכתב ולהחתים עליו ילדים מכיתות נוספות. זה באמת נגע לה וגם להרבה מאוד ילדים אחרים בבית הספר".

עצומת תלמידות כיתה ב' בבית ספר אוסישקין נגד כריתת העצים ביער צילום שרונה לימן

עצומת תלמידות כיתה ב' בבית ספר אוסישקין נגד כריתת העצים ביער צילום שרונה לימן

מיקה: "אני שמחה שהילדים הסכימו לחתום על העצומה נגד כריתת העצים. עברנו בכיתות והסברנו להם מה עומדים לעשות, והילדים התאכזבו וכעסו שעומדים לכרות את העצים האלה. זה עצוב. היער הזה קיים הרבה שנים ולכרות כל כך הרבה עצים בשביל כביש אחד שאנחנו גם ככה מסתדרים בלעדיו זה חבל. אני אוהבת לשמור על הטבע. החנייה שלנו מחוברת ליער ואנחנו משחקים שם לא מעט".

מיקה דכינגר כהן

מיקה דכינגר כהן

כמה עוד תחתימו?

"מחר כבר נקים דוכן בבית הספר. אני מעדיפה להחתים כמה שיותר. היום כבר החתמנו שלושה עמודים מלאים מכיתות ב' ואני מקווה שמחר כמה שיותר תלמידים יחתמו, גם מהשכבות הגבוהות".

שלט שנתלה ביער

שלט שנתלה ביער

שרונה לימן, העובדת בבית הספר, ופעילה נגד כריתת העצים מספרת: "פנו אלי תלמידות מכיתה ב' וביקשו שאחתום. זה הרשים אותי ברמה האישית כי אני פעילה בנושא היער, כתבתי מכתבים בנושא לחברי מועצת העיר כבר לפני יותר משנה כשציינו 100 שנה לגירוש יהודי תל-אביב-יפו אל היער הזה. כשהבנות באו אלי התלהבתי. זה מה שנקרא חינוך דרך הרגליים. יש כאן אכפתיות ומעורבות חברתית, ואם זה אצל ילדה בכיתה ב' זה בכלל נפלא".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר