חגיגות העצמאות בכפר סבא בסוף שנות ה-40. צילום דניאל קפלן
חגיגות העצמאות בכפר סבא בסוף שנות ה-40. צילום דניאל קפלן

30 אלף מסמכים היסטוריים מחכים לכם בארכיון הדיגיטלי החדש של כפר סבא

העירייה העלתה לרשת רבבות תמונות, מכתבים, פרוטוקולים, כרזות, יומנים ומחברות, בהם גם כאלה בני 120 שנה

פורסם בתאריך: 16.4.18 17:00

לקראת חגיגות יום ההולדת ה-115 לכפר סבא, וחגיגות ה-70 לישראל, השיקה העירייה פורטל אינטרנטי המרכז רבבות של מסמכים היסטוריים הקשורים בכפר סבא. בארכיון הפיזי של עיריית כפר סבא 2.5 מיליון מסמכים, ומתוכם נסרקו והועלו לפורטל המקוון כ-30 אלף מסמכים ובהם תמונות, מכתבים, פרוטוקולים, כרזות, יומנים, מחברות, תוכניות בנייה ועוד, ביניהם גם כאלה בני 120 שנה. לכניסה לארכיון לחצו כאן.

את הפורטל הקימה העירייה בהובלת המוזיאון העירוני של כפר סבא ואגף המחשוב בעירייה לאחר עבודה ארוכת שנים, והוא מאפשר חיפוש פשוט ונגיש של חומר ארכיוני על העיר באמצעות מנוע חיפוש. ניתן להקליד מגוון רחב של מילות חיפוש, או לעיין בקטלוג הארכיון בתפריט העליון. "בשלב זה, ניתן למצוא מידע על ראשית המושבה, כרזות, ספרי פרוטוקולים ומאגר הלקוח מתוך הארכיונים האישיים של פנחס ספיר ושלמה אנגל", מסרה העירייה, "מטרת הארכיון החדש היא שימור ותיעוד המורשת הכתובה של העיר, איסוף חומרי היסטוריה חדשים, הנגשת החומרים לציבור הרחב ולעודד מחקר בתחום".

עוד מסרה העירייה כי בכוונתה להעלות בעתיד את כלל המידע שבארכיון העירייה לאתר. תושבים המחזיקים במסמכים היסטוריים, מוזמנים להעביר אותם למוזיאון כפר סבא.

מנהלת מוזיאון כפר סבא ירדנה ויזנברג: "זהו יום חגיגי לתושבי העיר ולוותיקיה. לראשונה מוזמן הציבור לצפות, לעיין ואף לקחת חלק במסמכים המתעדים ומספרים סיפורו של מקום. הודות לרבים שלקחו חלק בפרויקט חשוב זה, הצלחנו להביאו לכדי מימוש והדרך עוד רבה. הציבור מוזמן ליצור עמנו קשר ולקחת חלק במסע מרתק זה. המסמכים הם אוצרות המעניקים לכל תושב עוגן וגאווה על אשר נעשה וחזון לעתיד להיעשות".

ראש העירייה צביקה צרפתי: "אנו גאים להגיש לציבור הרחב את הארכיון המקוון עליו עמלנו בשנים האחרונות. אני מזמין את תושבי העיר להשתמש בארכיון, ללמוד על ההיסטוריה העירונית ואף להיות חלק ולהעביר אלינו מסמכים חשובים שבחזקתם. חג עצמאות שמח לכולם".

צביקה צרפתי. צילום רמי זרנגר

צביקה צרפתי. צילום רמי זרנגר

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר