יער אוסישקין. צילום שרונה לימן
יער אוסישקין. צילום שרונה לימן

על רקע הכוונה לכרות 170 עצים: סיור בשבת בין הפינות הנסתרות של יער אוסישקין

הליכת ג'יין המסורתית בכפר סבא, המתקיימת בעיר זו השנה השישית, תתקיים השנה בסימן הצלת יער אוסישקין

פורסם בתאריך: 29.4.18 19:41

הליכת ג'יין המסורתית בכפר סבא, המתקיימת בעיר זו השנה השישית, תתקיים השנה בסימן הצלת יער אוסישקין, על רקע הכוונה לכרות 170 עצים ביער לטובת הקמת רמפת העלייה מכביש 531 לרחוב סוקולוב בעיר. העצים, נזכיר, ניצלו נכון להיום לאחר החלטת חברת נתיבי ישראל לבטל את הפרויקט, בעקבות עתירה שהגישה עיריית כפר סבא לבית המשפט נגד הכריתה.

את ההליכה מארגן ועד הפעולה להצלת קולנוע עמל בשיתוף עם ועד מרכז העיר. "ההליכה תתקיים תחת הכותרת 'מן היער לעיר'", מספרת חברת ועד הפעולה שירה אורן, "מדובר ביער נוסטלגי שכולנו חווים סביבו רגשות, זו חורשה מיוחדת ומבחינתנו הסיפור הוא הרצון לכרות שם 170 עצים, על אף שניתן היה להקים את רמפת סוקולוב בנתיב אחר. אנחנו גם לא בטוחים מה המטרה של עצירת התוכנית, אם זה לטובת נדל"ן שמתוכנן לקום שם בצורת קניון או לטובת שימור היער".

הליכות ג'יין, הוא כינוי לסדרת סיורים רגליים מודרכים הנערכים בערים השונות ברחבי העולם, הנקראים על שם ג'יין ג'ייקובס שהייתה חוקרת תכנון ערים ידועה. הסיורים נערכים מידי שנה בשבוע הראשון של מאי בכפר סבא, ברחבי הארץ ובעולם לציון יום הולדתה. בכל "הליכה" מתקיימות הרצאות שונות בתחומים מגוונים הנוגעים לכל עיר בנושאים המתמקדים באורבניזם.

השנה תתקיים ההליכה בכפר סבא ביום שבת, 5 במאי, בשעה 10:00, ותתחיל ברחוב ארלוזורוב, בין הבניינים 26-22, מול פינת רחוב אוסטושינסקי. המשתתפים בהליכה ישמעו סיפורים בנקודות שונות ביער המוזנח, משם תפנה לרחוב רוטשילד ותעצור בבית הספר אוסישקין שתוכנן על ידי האדריכל אריה שרון ובצמוד לו גינת המשחקים ששוקמה במעורבות ועד מרכז העיר. בהמשך יצאו ההולכים אל נקודת תצפית לעבר הבניה העירונית ברחוב ותישאל השאלה האם היא מותאמת לתכנון המרחב הציבורי. משם יחנו המשתתפים ב"מקום של סבתא", ואחר כך יצפינו לעבר הנקודה האחרונה במסלול "בית הומינד".

"זה פסטיבל מאוד חגיגי שהתחיל לפני שש שנים כשרציתי להעלות את המועדות לקולנוע עמל", מספרת אורן, "בעקבות זאת התגבש סביבי צוות, שבשמחה ובששון הביא את ההליכות לכפר סבא. בכל שנה הוצאנו קול קורא כדי להביא עוד קבוצות שיעשו הליכות וכל הליכה מספרת סיפור מאוד מיוחד. זה אירוע מאוד ססגוני ודמוקרטי שאמור להעביר מבט ביקורתי על העיר שלך בגובה העיניים, לחשוף לנקודות מבט חדשות ודברים שנמצאים מתחת לאף ואולי לא הכרת".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

הצעדות האלה עוררו שינוי?

"נתחיל עם זה שבכל שנה מאוד חשוב לנו לכלול את קולנוע עמל בתוך המסלול, בתקווה שזה עוד יביא שינוי בפועל. אבל היו לנו גם הליכות מאוד מיוחדות שהביאו לשינוי בעיר: הליכה שבה דיברנו על בריכת המים היבשה בגן הזיכרון שנתיים לפני ששופצה וחזרה להיות שמישה. דיברנו על החושחשים שהם סוג של הדר הדומה לתפוז, אבל הפרי אינו אכיל. מסתבר שהקשיבו לנו ועשו הרכבות של עצים ובעצם החזירו את הפרי האמיתי לעץ. עוד דוגמה זו גינת שרת ששופצה. כך גם בית הסטודנט החל להיות בשימוש קבוע של מרכז העיר. אנחנו מצליחים לשנות ואנחנו קוראים לציבור להצטרף, אנחנו רוצים להראות להם את העיר, שיקבלו פרספקטיבה לגבי מה שקורה בה ויהפכו לפעילים בעצמם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יער מוזנח, קולנוע עמל מוזנח.
    הועד הזה מה שהוא יודע ורוצה זה לשמר את ההזנחה.
    קולנוע עמל עומד ברקבונו, והגיע הזמן להרוס ולבנות חדש.
    ויער אוסשקין לא צריך הסברים וצעדות וטררם.
    הוא צריך ניקיון.
    במקום לספר סיפורים, תקראו לציבור לבוא עם שקיות איסוף אשפה, כפפות, מגרפות, מעדרים.
    לבוא לנקות את הפה יער מהזוהמה וההזנחה.
    להראות שאכפת לכם ולשנות את היער ממקום מוזנח למקום שכיף להיות בו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יער אוסישקין בבעלות פרטית למעלה מ-100 שנה.הסבא רבא שתל את העצים.כאן זה לא הפזורה הבדואית שעברנים מנכסים לעצמם שטחים שלא שייכים להם.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חורשה בבעלות פרטית.תגעדו תודה שבעליו באדיבותו מאפשר לכם כניסה אליה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כנופיה של צבועים.מיללים על עקירת מספר עצים .למה קולכם לא נשמע כשעקרו משפחות מבתיהם ששכנו על התוואי.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נכון מאוד יער מוזנח מאוד לפני כמה שנים טיילתי שם עם ילדיי והזדזעתי מאיך שהוא נראה על איזה יער מדובר בדיוק? אנשים שאין להם במה להתעסק תתרמו לקהילה בדרכים אחרות

  6. עידן ברגר

    ברצוני להעיר הערה מקצועית הנוגעת לעצי האקליפטוס ביער אוסישקין קודם כל לא יתכן שיער זה עם כל המשמעויות ההסטוריות יראה כמו פח אשפה זוהי אחריות בלעדית של עירית כפס לבקר שם באופן סדיר כמו כן כמובן שהתושבים יכולים לסייע בנוגע לעצי האקליפטוס ביער אלו עצים ותיקים שבבגרותם הופכים להיות שבירים כמו שקרה בחניוני קקל בצפון עצים שקרסו עקב חוסר טיפול על העיריה להכניס גוזם שיבצע טיפול שגרתי של סנטציה הרמת נוף והסרת גזעים וענפים מסוכנים הכותב הוא בהשכלתו גוזם מומחה עם תעודה של משרד החקלאות והיה מנהל הגינון בפארק העירוני בין השנים 2007 עד 2009

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר