צביקה צרפתי, חי אדיב צילום רמי זרינגר, סיצי גלעד
צביקה צרפתי, חי אדיב צילום רמי זרינגר, סיצי גלעד

עיריית הוד השרון: "אם צרפתי רוצה לדאוג לסביבה, שיחסוך את הנייר של מכתביו המיותרים"

מחריף העימות בין עיריות כפר סבא והוד השרון על רקע ביטול רמפת סוקולוב. צרפתי: "אבסורד שחי אדיב, יו"ר עמית של קק"ל, קורא לכרות עצים"

פורסם בתאריך: 1.5.18 08:14

מחריף העימות בין עיריית כפר סבא לעיריית הוד השרון, על רקע הודעת נתיבי ישראל לבטל את הקמת רמפת סוקולוב בכביש 531 בעקבות עתירת עיריית כפר סבא נגד כריתת העצים בשטח התוכנית.

במכתב ששלח ראש עיריית כפר סבא ליו"ר קק"ל דני עטר, כותב צרפתי: "אין מילים לתאר את גודל האבסורד הטמון בעובדה שמר חי אדיב המכהן כיו"ר עמית של קק"ל, קורא לכרות 170 עצים עתיקים בני למעלה ממאה שנה ביער המנציח את שמו של יו"ר קק"ל המיתולוגי מנחם אוסישקין! האם מר חי אדיב – ראש עיריית הוד השרון, מעדיף את קיצור הדרך אשר יביא לכריתת אותם עצים אשר הוא מחויב לשמור עליהם?!".

עוד כתב צרפתי כי ביער אוסישקין "נטועים עצי איקליפטוס בני כמאה שנים, הוא יער לשימור בעל ערך סביבתי, אקולוגי, היסטורי וקהילתי אדיר", והוסיף: "אני מודע היטב לעומסים התחבורתיים בעיר כפר סבא ולסבלם של התושבים כתוצאה מהם, יכול הייתי לטמון ראשי בחול ולא לנקוף אצבע. ויחד עם כל זאת – לא יתכן כי פגיעה כה חמורה בעצים תתרחש במשמרת שלי".

מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: "צביקה צרפתי כנראה התבלבל, הוא איננו ראש עיר אלא ממלא מקום וזו איננה המשמרת שלו, אלא לתקופה קצובה ביותר. בתקופה קצרה זו מסב צרפתי נזקים חמורים לתושבי האזור כולו המשוועים לפתרונות תחבורתיים ראויים והוא פועל בניגוד לדין הקבוע בתוכנית המחוזית המאושרת, המחייבת את בניית המחלף הנחוץ לרווחת התושבים. את כמות העצים, הפארקים והשטחים הירוקים שלנטיעתם והקמתם פעל ראש עיריית הוד השרון, חי אדיב ב-15 שנות כהונתו, לא יכול צרפתי לשתול גם אם יעבוד מסביב לשעון. עדיף שיממש את 'דאגתו לסביבה' בראש ובראשונה בכך שיחסוך את הנייר עליו כתובים מכתביו המיותרים.

"צרפתי עוסק בעסקנות פוליטית ילדותית עד כדי גיחוך וכל המצאותיו לא ישנו את העובדה כי 30 עצים בלבד מצויים בעיר כפר סבא וזה מכבר הוחלט בשיתוף קק"ל על שתילתם של עצים חלופיים וכי תוכנית השימור ליער אוסישקין מקודמת על ידי עיריית הוד השרון ואף קבועה בהוראות תוכנית המתאר לעיר, אותה קידם ראש העיר, חי אדיב עוד בימים שצרפתי רק חלם על כסאו הנוכחי הזמני. רעשי הרקע שמשמיע צרפתי לא יצליחו לשנות את התכנון של מוסדות המדינה לאזור כפר סבא והוד השרון, תכניות אשר אושרו לפני עשור וטוב יעשה צרפתי אם לא ינהל את הפוליטיקה האישית שלו על גבם של עשרות אלפי התושבים העומדים בפקקים מידי יום".

בתוך כך, קיים אתמול צרפתי פגישה עם 12 נציגי התושבים באזור בו אמורה לקום הרמפה. "צרפתי מסר לנו שהוא עומד מאחורי החלטה לעצור את העבודות במחלף סוקולוב. הוא ציין שהוא הגיע להחלטה עוד לפני שנבחר לאחרונה כראש העיר, וזאת לאחר שביקר באזור בו מיועדת להיבנות הרמפה וראה את הקירבה לבתים ואת מספר העצים המיועדים לכריתה", אומר נציג התושבים יצחק גור, "צרפתי ציין שהוא מאמין בדו שיח והוא עומד להיפגש עם הגורמים הנוגעים בדבר ולנסות למצוא פתרון לנושא. הודינו לו על תמיכתו במאבקנו הצודק, ומחינו על הודעת דובר נת"י שניסה להתסיס בין התושבים ולגרום לשינוי ההחלטה".

גור הוסיף כי התושבים "לא מתנגדים לבניית המחלף וחיבור כביש 531 לצומת סוקלוב – אנו מתנגדים לתוואי שנושק לבתים וכריתת העצים, דבר שיביא להרס המרקם במקום ויגרום לרצף של בטון ואספלט. החיבור לצומת רחוב סוקולוב נועד לשמש כחיבור בין כביש 531 לכל הבאים ממזרח לכביש 4 צפון, ולא  לרווחת תושבי כפר סבא. קיימת תוכנית חלופית שקיבלה תמיכה מצד מתכנני כבישים אחרים".

נזכיר כי ביום שבת (5.5), יתקיים סיור ביער, בשעה 10:00. המפגש בפינת הרחובות ארלוזורוב 26 ואוסטשינסקי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עירית כפר סבא מתמחה בעיקר בעקירת עמודי תאורה שעירית הוד השרון הציבה בשביל הטייסים
    .

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עירית כםר סבא מתמחה בעקירת עמודי תאורה בטיחותיים.

  3. תושב

    כל הכבוד מר צרפתי על נכונותך להלחם לשימור העצים.
    מקווה שלא יוקם קניון שכניסתו תהיה מרחוב ארלוזורוב בכפר סבא.

  4. עמית

    חי אדיב, אתה הולך? סבבה. אני מקווה לקבל ראש עירייה יותר מוצלח ממך אחרי הבחירות.
    כמה עצים נטעת? כרגע, אתה עוסק יותר בעקירתם. ע"ע רחוב בארי. מעניין מה התוכניות שלך לשאר רחובות צ'וקומוקו בהוד השרון. חבל שהשקעת כל כך הרבה במתחמי 200 ו-1200 שעכשיו אתה כופה קניון בפארק עתידים.
    יאללה, מצפה בקוצר רוח לעידן חדש בלעדיך.

  5. אריאל.

    עמדת ראש עיריית כפר סבא היא חסרת אחריות ומקוממת. מדובר בעמדת Nimby הראויה לכל גינוי. מקוממת במיוחד העובדה שהוא נזכר עכשיו, אחרי שהתכניות עברו את כל הוועדות ואת כל הדיונים.
    ולא, אני לא תושב הוד השרון, אני תושב גבעתיים.

  6. גבי

    עמדת ראש עיריית כפר סבא מר צביקה צרפתי , ראויה והגיונית. תכנון המפה הנקראית 531/סוקולוב נולד מתוך טעות תכנונית של נתיבי ישראל , ש"שכחו" לתכנן יציאה מ 531 מזרח לכביש 4 צפון. כפצוי תכננו רמפה ברוחב של שלושה מסלולים שתאפשר כניסה לכפר סבא , פניה שמאלה להוד השרון , ונסיעה ישר לכיוון מחלף כפר מלל. כדי להכניס רמפה בת 3 מסלולים , הם נאלצים לכרות את העצים הנמצאים בין מגרש החניה ברכבת סוקולוב ובין בתי ארלוזורוב הדרומיים. בכך הם פוגעים , לא רק בשדרת עצים עתיקים אלא גם בתושבים שיקבלו את רעש המכוניות לתוך חדרי השינה. ראש עיר אמיץ וישר , עושה כרגע את כל המאמצים לעצירת התהליך לביצוע התכנון הגרוע הזה. עיריית כפר סבא הגישה לועדה המחוזית תכנון הרבה יותר טוב , אך נדחתה ע"י נת"י וראש העיר הקודם ביחד עם מהנדסת העיר שפוטרה , לא מצאו לנכון להלחם על התוכנית שהם עצמם הגישו. מצדיק קבלת הסבר לציבור.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר