ילדות ביריד. צילום גור דותן
ילדות ביריד. צילום גור דותן

מרגש: ילדי הגנים גייסו 11 אלף שקל ביריד מכירות להצלת רונאל טבדיס

הגננת ליאת בן הרצל רתמה את חברותיה הגננות, את הילדים, את העירייה ואת החברה הכלכלית והצליחה לאסוף את הסכום המרשים

פורסם בתאריך: 17.6.18 19:12

ילדי גנים בעיר הצליחו לגיס כ-11 אלף שקלים להצלת חייה של רונאל טבדיס, בת 15, תושבת כפר סבא ותלמידת תיכון כצנלסון, המתמודדת עם סרטן מוח אלים וזקוקה לטיפולים בחו"ל. את הכסף גייסו הילדים באמצעות מכירה בחצר השוק של עבודות יד שיצרו, ביום שישי לפני כתשעה ימים, יוזמה של גננת גן רעות ליאת בן הרצל. 

כפי שפורסם בצומת השרון, בן הרצל יצרה קשר עם העירייה ועם החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, גייסה את חברותיה הגננות מגני שוהם, ידידות וברקת, ויחד עמלו כולם על הכנת מאות מוצרים עבודת יד. במשך שבועות צבעו הילדים, ציירו, קישטו ועבדו על יצירות צבעוניות וססגוניות פרי דמיונם, יצירות שנמכרו ביריד.

הילדים ביריד. צילום גור דותן

הילדים ביריד. צילום גור דותן

"הילדים והצוותים בגנים השקיעו את כל כולם בפרויקט החשוב", מספרת בן הרצל, "לקחנו קופסאות שימורים, עיטרנו אותן ושתלנו צמחי תבלין, הכנו סלסלות עם תותים מחלוקי נחל וקש, קשתות לשיער, תחתיות לכוסות מחרוזים ועוד הרבה יצירות. אחד הילדים החליט לתרום לטובת היריד משחקים חדשים באריזה שקיבל ליום ההולדת שלו ואחת הילדות החליטה לתרום 40 שקלים – כל הכסף שהיה בקופה שלה".

ביום שישי עמדו הילדים יחד עם הוריהם בשוק העירוני ומכרו את מרכולתם ביריד מכירות ענק. החברה הכלכלית, שהתגייסה לטובת הנושא הקימה עבורם דוכנים מיוחדים וגייסה את בית הספר ש"י עגנון וגם את תושבי מושב ירקונה, שהכינו אף הם עוגות ומוצרים למכירה. גם סוחרי השוק הוותיקים לא עמדו מהצד לנוכח הילדים המקסימים ותרמו אבטיחים עסיסיים, שגם הם נמכרו ביריד. עוברי אורח שהגיעו לשוק תרמו ביד רחבה וכל המוצרים של הילדים, עד האחרון שבהם, נמכרו תוך זמן קצר. בסופו של דבר הסכום שנתרם היה גדול מהצפי.

הילדים ביריד. צילום גור דותן

הילדים ביריד. צילום גור דותן

ליאת בן הרצל והילדים בגן רעות

ליאת בן הרצל והילדים בגן רעות

כל ההכנסות מהאירוע הועברו  למשפחתה טבדיס, המתמודדת מזה כשנתיים עם הסרטן, שאינו מגיב לטיפולים הקיימים. נכון להיום רונאל נמצאת בבית חולים פרטי בברן, שוויץ, על מנת לקבל טיפול ניסיוני שבסיסו החדרת חלקיקי אלפא בתוך הגידול. גיל שנהב, בן חמש וחצי, שתרם למכירה בשוק את הצעצועים שקיבל כשבוע קודם לכן ליום ההולדת אמר: "כשליאת הגננת סיפרה לנו על רונאל חשבתי מה אני יכול למכור ביריד והחלטתי למכור את הצעצועים שלי. יותר חשוב שיהיה כסף לרונאל מאשר שיהיו לי צעצועים. זה היה יום מאוד מאוד מיוחד ואספנו המון כסף וזה ממש ממש חשוב". מאי שלמה אמרה: "אני מאחלת לרונאל שתבריאי מהמחלה כבר. היה לי כיף לעזור לך ובא לי לעזור לך עוד ועוד עד שתבריאי".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר