זאב בילסקי, אושרת גני גונן צילום יח"צ, רמי זרינגר
זאב בילסקי, אושרת גני גונן צילום יח"צ, רמי זרינגר

אושרת גני גונן לזאב בילסקי: תחנות הכוח ממזרח לכפר סבא מוקמות במחטף

המתמודדת על ראשות המועצה דרום השרון ומנכ"לית עיריית כפר סבא לשעבר עם גילויים חדשים על הקמת התחנות במכתב לראש הות"ל החדש

פורסם בתאריך: 26.6.18 12:51

המתמודדת על ראשות המועצה האזורית דרום השרון, מנכ"לית עיריית כפר סבא לשעבר, אושרת גני-גונן, מבקשת מראש הות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות), ראש עיריית רעננה לשעבר, זאב בילסקי, לקיים דיון וחשיבה מחודשת סביב ההחלטה ה"שרירותית", כלשונה, לאשר הקמת תחנות כוח פרטיות המונעות בגז ובסולר, בניגוד לעמדת גורמי המקצוע הממלכתיים. שלוש תחנות כאלה, נזכיר, אמורות לקום במרחק קצר מכפר סבא, אחת מהן שני קילומטר ממזרח לעיר.

במכתב ששלחה גני גונן היא כותבת שבאזור המועצה, לאורך רצועה צרה סמוך לקו התפר הביטחוני, מנסים יזמים להקים לא פחות משלוש תחנות "בעידוד מעורר תמיהה של גורמי הממשלה", לדבריה. במכתב שכותרתו: "סיכון בריאותם וביטחונם של תושבי המועצה האזורית דרום השרון", הסבירה: "למגינת ליבי, את הנושא אני מכירה על בוריו מאחר ובשנים האחרונות טיפלתי כמנכ"לית עיריית כפר סבא באיחוד כל העיריות והמועצה האזורית דרום השרון למטה מאבק משותף לטיפול באסון המתקרב… אני מבקשת לציין בפניך כי באחרונה מתבררות יותר ויותר עובדות ותהיות קשות לפיהן ההחלטה על מיקום התחנות סותרת את האינטרס הציבורי, מנוגדת להמלצות דרגים מקצועיים ומסכנת את בריאותם של מאות אלפי תושבים ובמרכזם תושבי הישובים במועצת דרום השרון".

 

 

בהמשך מוסיפה גני-גונן נתון מפתיע: "למיטב ידיעתי אך לפני מספר שנים הושלמה עבודה מקצועית מבוססת של גורמי התכנון הממלכתיים, אשר איתרו ברחבי הארץ את המקומות המתאימים לבניית תחנות כוח נוספות, בהפעלה של גז וסולר לסירוגין. עתה מתברר כי עבודה מקצועית זו הושלכה הצידה ובמקומה ניתן אישור של גורמי ממשלה ליזמים פרטיים ל'חטוף כפי יכולתך'- הווי אומר קנו שטח רלבנטי, במיוחד אם הוא על קרקע פרטית ללא מעורבות כללי רמ"י, רצוי סמוך לקו צינור גז, תכננו תחנות ענק ששורפות הרבה גז וגם סולר, הגישו לאישור הוות"ל – מעל לכל כללי הדיון הציבורי, גייסו לוביסטים והתחילו בגריפת כסף על חשבון בריאות הציבור".

 

גם העובדה שמאחורי הקמת אחת התחנות הגדולות עומדת חברת סימנס, כותבת גני גונן, "מדירה שינה מעיניה". סימנס, נזכיר, הורשעה לפי הודאתה בקשירת קשר לביצוע פשע במסגרת הסדר טיעון. על פי כתב האישום החברה יצרה קשרים עם בכירים בחברת החשמל, בהם שופט לשעבר שכיהן כדירקטור בחברה, ונתנה להם טובות הנאה שונות בהיקף של מיליוני דולרים. "האם בידי אלה ואחרים יופקד עתיד בריאותנו?", תוהה גני-גונן. "שווה בנפשך שאם לא די בכל הנ"ל, הרי שטרם ניתן להם אישור כלשהו, החלה באחרונה לפעול בשמם חברת לובינג ציבורי בקרב הישובים שלנו, עד אשר הבהרתי להם באופן חד וברור שאין להם מה לחפש אצלנו. התיאור לעיל הינו רק תמצית מהדברים הידועים לנו ואותם אבקש לפרוש בפניך. יש ביכולתך למנוע מכולנו בכיה לדורות, מתוקף האחריות הגדולה המוטלת עליך בתפקידך הרם. אשמח להיפגש עמך ולהציג בפניך את מלוא התמונה המדאיגה".

בילסקי נכנס לפני חודשיים לתפקידו. לצומת השרון הוא אומר: "קיבלתי את המכתב שלה ואני מעריך אותה מאוד. אני מבטיח שהנושא ייבדק".

איציק אזרי. צילום יח"צ

איציק אזרי. צילום יח"צ

המועמד לראשות המועצה האזורית דרום השרון, איציק אזרי, פועל זה למעלה משנה נגד הכוונה להקים תחנות כוח בשטחי המועצה. לדבריו, "המכתב שנשלח בימים אלה על ידי אושרת גני-גונן לבילסקי הוא ניסיון לעשות ספין פוליטי על מאבק שאני מעורב בו ומוביל אותו, בשיתוף התושבים יעל בנט וחיים אורן, למן תחילתו בחודש מאי 2017. מאבק אליו יצאתי מיד משנודע לי על הכוונה להקים תחנת כוח במושב ירחיב. ככל הידוע לי, אושרת נכנסה לסיפור רק אחרי שבעה חודשים (12.2017), כשפגשתי אותה בכנס של המועצה האזורית ולאחר מכן בהפגנה שאני ערכתי ושאליה רתמתי אישי ציבור מכפר סבא השכנה.

"כמועמד לראשות המועצה האזורית, וכמי שפעיל למען ציבור תושבי דרום השרון מזה שני עשורים ויותר, חרטתי על דגלי את המאבק בבעלי האינטרסים המבקשים לערוך פיתוח מואץ באזורנו, את הצורך לשמור על אורח חיים כפרי-קהילתי בכל יישובי המועצה – ואת המאבק חסר הפשרות נגד תחנות כוח. אני שמח שאושרת מעוניינת להצטרף למאבק זה שאני מוביל, ומזמין אותה להיפגש איתי ולדון יחד כיצד ניתן להילחם ברעה החולה הזו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. איציק

    אזרי,
    איזה בכיין נהיית.
    ממש "לקחו לי שתו לי".

    אם באמת חשובה לך הבריאות שלנו ושל הילדים שלנו, תגיד לאושרת תודה שהיא נלחמת בשביל כולנו נגד התחנות, עם הרבה שכל וכוח.

    היא תותחית על וליגה לאומית. חבל על הזמן. לך איתה ותרוויח.

    אני מכיר אותך כבן אדם טוב לב ונחמד. אל תתקלקל ואל תתן לאגו להפיל אותך.

  2. Abram

    היא נלחמה בשחיתות בכפר סבא? לא נראה לי0. יש ה חלק במשפט דיבה של העירייה.

  3. המלאך

    הם מושחתים כפופים לארגוני פשיעה שתומכים בהם כספית כול מי שבצלחת בעיריות מלקק הרבה דבש שם!
    צריך לבחור ראש מועצה שאין לו ניגוד אינטרסים שבא ממקום כשר ואמיתי ולא ממקום שהיה בו שחיתויות!
    יש עוד אחד שמיתמודד לראשות המועצה קוראים לו דרור גר במושב חגור איש צבא שנלחם בלבנון בנחישות רבה בעל קשרים ענווים וקשור למשרד הביטחון אדם משיכמו ומעלה!

  4. ל.ג מדרום השרון

    כאשר אתה נשלח על ידי המועד שלך לשקר על שער המומעדים צריך להביא הוכחות מוצועקום כי יש יום אחרי זה במקרה שעמומד שלך לא נבחר לפי התגובה שלך מראה מי אנשים שעומדים אחריו רק חבל שתושבי המועצה מתחלים בצורה כזאות בו כולם נעשה בחירות נקיות ונעמוד אחרי המומעד הנבחר.

  5. חיה

    לכל המצקצקים בלשונם בעילום שם. כל מי שמחפש עובדות ולא סיפורים יוכל לחקור מעט ולגלות שאיציק אזרי ועוד שני תושבים נוספים מהמועצה היו ממובילי המאבק. אם טובת העניין ותושבי המועצה לנגד עיניה של אושרת, טוב תעשה אם תחבור למובילי המאבק ולא תתהדר בכתרים לא לה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר