אתר פינוי הגזם ליד בית העלמין
אתר פינוי הגזם שפעל בשנה שעברה ליד בית העלמין

פרסום ראשון: העירייה תסגור את אתר הפסולת שהקימה בלי אישורים סמוך לבית העלמין

המשרד להגנת הסביבה: "התחלנו בהליכי אכיפה מינהליים". מנכ"ל העירייה איתי צחר במכתב תשובה ליובל לוי, שביקש הבהרות: "ביצענו פיילוט תחום בזמן, והוא מסתיים בימים אלה"

פורסם בתאריך: 1.7.18 18:34

נכנעה לביקורת? עיריית כפר סבא תפסיק את העבודות במזבלה המאולתרת שהקימה ללא ההיתרים הנדרשים סמוך לבתי העלמין מנוחה נכונה ופרדס חיים במזרח העיר. בעירייה מכנים את המקום "אתר להפרדת גזם", הפועל לדברי העירייה כפיילוט, למרות ריח האשפה החריף העולה ממנו ומטריד את המבקרים במקום.

בעקבות חשיפת צומת השרון כי המשרד להגנת הסביבה והמשטרה הירוקה פועלים נגד מנהלי האתר, שיגר המתמודד לראשות עיריית כפר סבא עו"ד יובל לוי מכתב חריף לראש העיר צביקה צרפתי, בו דרש לוי הבהרות לגבי התנהלות העירייה בנוגע לעבודות באתר הפרדת הגזם. מנכ"ל העירייה, איתי צחר, ענה ללוי: "כפי שכבר נאמר, ביצענו פיילוט תחום בזמן ובמקום לשיפור מערך פינוי הפסולת הגושית מרחבי העיר באופן שיהיה הסביבתי והנכון ביותר. פעילות זו כולה הנה חלק מפעולות רבות בהן כפר סבא מובילה בתחום הטיפול בפסולת, כפי שפורט בהרחבה בוועדות איכות הסביבה ומהווה מודל אשר מגיעים ללמוד עליו מערים רבות בארץ וכן, גם מהעולם. על כל פנים, פיילוט זה מסתיים בימים אלו, זאת ידוע גם למשרד להגנת הסביבה".

יובל לוי

יובל לוי

"יש קווים אדומים שלא חוצים" אמר לוי והוסיף: "אני שמח שמישהו בעירייה החליט להתעורר ולעצור את איסוף ומיון האשפה באתר הסמוך לבתי העלמין, לאחר שהזהרתי שמדובר בחשד למעשה על גבול פלילי".

מירית שקד ברק צילום אבישג שאר-ישוב

מירית שקד ברק צילום אבישג שאר-ישוב

המתמודדת לראשות העירייה ומובילת המאבק בתוכנית המתאר, מירית שקד-ברק, מסרה: "בעקבות פנייתי למשטרה הירוקה למנהל המחוז במשרד לאיכות הסביבה, העירייה וחברי מועצת העיר הבינו כי העירייה לא תוכל להמשיך להפעיל מתקן לא חוקי שהוקדם במחטף מתחת לאף שלנו התושבים. כראשת עיר אפעל להפיכת אזור התעסוקה כ"ס 50 במזרח, כמו שאר אזורי התעסוקה בעיר, לאזורי תעסוקה המסווגים כנקיים (סוג 1) ומוקד למשיכת היי טק, משרדים ומרכזים לוגיסטיים".

עילאי הרסגור-הנדין צילום ליאור פילשטיינר

עילאי הרסגור-הנדין צילום ליאור פילשטיינר

חבר המועצה ממרצ, עילאי הרסגור, המתמודד על ראשות העירייה, העלה שאילתה בנושא לקראת ישיבת מועצת העיר הקרובה. "אני שמח שהלחץ שהפעלנו נשא פרי", אמר, "ריסוק גזם הוא פרויקט סביבתי חשוב, אך הצורה שבה הדבר נעשה היא לא מקובלת ולא מעידה על מינהל תקין".

תגובות המשרד להגנת הסביבה: "המשרד להגנת הסביבה החל בהליכי אכיפה מנהליים כנגד בעלי ומפעילי האתר הבלתי חוקי. עיריית כפר סבא עדכנה את משרדנו כי האתר ייסגר בימים הקרובים. המשרד ימשיך לעקוב אחר הנושא".

תגובת העירייה: "הפיילוט אכן  עתיד להסתיים בימים הקרובים, כפי שנמסר מראש על ידי גורמי המקצוע בעירייה. מטרת הפיילוט היתה כאמור טיפול סביבתי בגזם באופן של גריסתו והשבתו לטובת שימוש בגינון העירוני. הידע שהצטבר בפיילוט זה ישמש את העירייה לטיוב הטיפול בנושא הקיימות והגינון בר הקיימא בעיר, כפי שמקובל בערים רבות בעולם".


הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יאללה תתקדם

    "פיילוט תחום בזמן" בטח בטח הצחר הזה מתגלה כחרטטן גדול שמשחק אותה מקצוען

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר