אולם הספורט ע"ש אריק איינשטיין. צילום עזרא לוי
אולם הספורט ע"ש אריק איינשטיין. צילום עזרא לוי

אחרי שלוש שנים, וארבעה חודשים לפני הבחירות, מתגבש פתרון למועדון הגמלאים בירוקה

המועדון פעל עד כה במבואת אולם הספורט בשכונה, שאינו מונגש. עכשיו מתברר שהעירייה מבטיחה פתרון בתוך שלושה חודשים. גורמים במועדון: "מקווים שלא מדובר בהבטחות בחירות שאף אחד לא מתכוון לקיים"

פורסם בתאריך: 10.7.18 08:35

מנכ"ל עיריית כפר סבא, איתי צחר, התחייב כי העירייה תקים, בתוך שלושה חודשים, מבנה יביל בשכונה הירוקה שישמש את מועדון הגמלאים הפועל במבואה של אולם ספורט בשכונה. כך טוען מנהל המועדון, משה פרוטר, שהוא גם יו"ר השכונה הירוקה הדרומית (60). "אנחנו רואים חובה להודות להנהלת העירייה על תמיכתה והעזרה במציאת פתרון ביניים סביר, שישים קץ לשלוש שנים של נדודים וסבל שנגרם לנו, מכל הפתרונות הארעיים שחווינו עד עכשיו", אומר פרוטר, שטוען שהמבנה היביל, שאמור לשמש כבית זמני ל-140 חברי המועדון, יוקם לפי הבטחת צחר סמוך למינהלת השכונה בפינת הרחובות בגין ומשה סנה.

נזכיר כי פרוטר פנה בחודש מרץ למחלקת פניות הציבור במשרד ראש הממשלה בבקשה להתערב כדי למצוא בית חדש ונגיש עבור חברי המועדון, שנקרא "שישים פלוס". לפורטר היו אז שלל טענות על המבנה הנוכחי בו פועל המועדון – במבואה של אולם הספורט ע"ש אריק איינשטיין ברחוב יאיר רוזנבלום 12. העיקרית שבהן היא בעיות נגישות למבנה, המקשה על חברי המועדון – רובם בני הגיל השלישי – להגיע אליו.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

במכתב ששלח בתחילת חודש יולי לראש העירייה צביקה צרפתי ולמנכ"ל העירייה איתי צחר, הוא כותב: "ב-27 ביוני 2018 קיבלנו מייל ממנכ"ל העירייה המודיע לנו כי 'העירייה תקים מבנה זמני בשטח שצמוד למינהלת'. מי שמקדם את נושא הבנייה זו החברה הכלכלית. תאריך היעד הוא בעוד כשלושה חודשים לסיום. מנכ"ל העירייה הביע גם את הסכמתו, שנציג הוועד יהיה שותף מלא, בדיונים עם החברה הכלכלית למציאת הפתרון המיטבי, וכך גם נשתתף בהחלטות לגבי סדר גודל התקציב למבנה הזמני, מתי יאושר התקציב, תכנון המבנה, לוחות זמנים ומי הקבלן המבצע. זוהי דוגמה מבורכת לשקיפות ושיתוף הקהילה בפעיליות למען הקהילה".

גורמים במועדון אמרו השבוע כי הם מקווים שהבטחות הללו אינן בגדר "הבטחות בחירות שאף אחד לא מתכוון לקיים". הדברים נאמרו דווקא בשל העיתוי של ההבטחה – כארבעה חודשים לפני הבחירות המוניציפאליות שיתקיימו ב-30 באוקטובר, ובשל העבודה שעד כה, במשך זמן רב, לא קרה שום דבר בנידון. "בעירייה סחבו אותנו במשך תקופה ארוכה", מסבירים במועדון.

נזכיר כי במרץ, עם פנייתו למשרד ראש הממשלה, טען פורטר בפני צומת השרון כי "בהתחלה הבטיחו שיהיה פתרון שבקניון ישכרו קומה אבל מהר מאוד הם ירדו מזה. אחר כך אמרו שצריכה ליפול החלטה היכן יבנו את חטיבת הביניים ויבנו לנו מועדון בצמוד אליה. אמרו שההחלטה תהיה בינואר, והנה כבר פברואר ומרץ ואין החלטה ואין כלום. אנחנו גם לא רואים את זה בספר התקציב לא לשנת 2018 ולא לשנת 2019. שום דבר לא קורה".

היום הוא כאמור נשמע אחרת. "משמעות הסיכום הזה היא שאחרי שלוש שנים של נדודים בין שלל מקומות לא מתאימים, נזכה בקרוב לפתוח את השנה החדשה במבנה סביר, עם נגישות טובה, שיהיה שייך רק למועדון הגמלאים, וייתן מענה, זמני אמנם, עד לבניית המבנה הקבוע", אומר פרוטר לצומת השרון, "בכך לא רק יתאפשר לנו לקיים את הפעילויות הענפות שאנו מקיימים היום – הרצאות, דיוני פרלמנט וחוגים רבים, אלא גם להגדיל משמעותית את מספר החברים, ולהרחיב את היצע הפעילויות שלנו, ובכך לספק מענה טוב יותר עבור שכבת הגמלאים בני ה-60 פלוס שבשכונות הירוקות, שסבלו מאד מחוסר פתרון סביר עד היום. אנו רואים כבר את האור בקצה המנהרה ומצפים בקוצר רוח, לחנוך את המועדון החדש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר