בית ספיר. צילום עזרא לוי
בית ספיר. צילום עזרא לוי

לראשונה: הקתדרה בכפר סבא מקיימת אירוע המכוון לציבור הדתי

ביום שישי יתקיים במסגרת הקתדרה פאנל "לקראת שבת" עם שי פירון ואבשלום קור, פרי שיתוף פעולה בין שני מתמודדים למועצת העיר

פורסם בתאריך: 11.7.18 19:26

סדרת ההרצאות המבוקשת הקתדרה החדשה בכפר סבא, מקיימת, לראשונה מאז החלה לפעול, אירוע ראשון מסוגו המיועד במוצהר לציבור הדתי והמסורתי בכפר סבא, אף שחילונים גם מוזמנים להגיע אליו. במסגרת שיתוף פעולה עם מחלקת תרבות תורנית בעירייה יתקיים ביום שישי הקרוב (13.7), בשעה 11:00, באודיטורים ספיר, במסגרת הקתדרה, מפגש ראשון בסדרה שתתקיים מדי חודש "לקראת שבת – שיחה בשולחן עגול". ישתתפו בו שר החינוך לשעבר הרב שי פירון, שידבר על פרשת השבוע וינתח טקסטים בהיבט המקראי האקטואלי, וד"ר אבשלום קור שידבר על סוד משחקי המילים ועל מכמני השפה וייחודה מהמקרא ועד ימינו. את האירוע ינחה העיתונאי שאול מייזליש.

מאחורי שיתוף הפעולה, יש לציין, קיים חיבור חצי-פוליטי בין יוזם ומקים הקתדרה, חבר מועצת העיר שחבר לאחרונה לסיעת תפוח בעיר, ממש שיינפיין, לבין ממלא מקום ראש העיר מסיעת תנופה עו"ד איתן צנעני. "הרעיון בכללותו הוא גשר רוחני מגשר ומקשר", אומר שיינפיין.

תסביר. 

"הקתדרה היא מרכז של הגות, העשרה ולמידה לגיל השלישי, אבל לא רק. הכנסנו למשל קורסי גישור וטיולים לכלל הציבור. בעתיד נכניס לימודים נוספים. מידי שבוע מתקיימות שתי ההרצאות מדי ראשון שבכל אחת מהן משתתפים כ-350 איש. זו הצלחה גדולה. בקרוב נקיים הרצאות גם בימי רביעי. האירוע הזה שונה משום שזה לא דבר שתכננו מראש. כשהבנו שרק בכפר סבא אין אירוע קבלת שבת, דבר שקורה כבר זמן רב בערים אחרות, החלטנו להרים את הכפפה. אנחנו רוצים להחדיר באופן קבוע עונג שבת בעיר לקראת שבת ונקיים את זה לפחות פעם בחודש".

איתן צנעני: "אני מברך את ידידי ממה שיינפיין על היוזמה הברוכה שנועדה לגשר בין הציבורים השונים בכפר סבא. היחסים בין דתיים לחילונים בעיר הינם טובים ויכולים לשמש דוגמה לערים רבות ברחבי הארץ. חשוב מאוד לפעול על מנת לשמר יחסים אלו בין היתר באמצעות פעילויות שונות ושיתופי פעולה".

 

מי פנה למי?

"אני פניתי לצנעני והוא הסכים מיד. חשוב להבין שבנושאי דת וסטטוס קוו אני לגמרי איתם באותה דעה בנושאים רבים".

יכול להיות שיהיו מי שלא יאהבו את הרעיון.

"אם יש אנשים שלא יאהבו את הרעיון אז בסדר. לכן לא קראנו לזה קבלת שבת אלא 'לקראת שבת – שיחה בשולחן עגול', ולא הבאנו אמנים כבדים שמחזירים בתשובה. הבאנו אנשים לייט כמו שי פירון. אנחנו רוצים לשלב את המסורת בחיים העירוניים שלנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר