השטח ברוטשילד 55. צילום עזרא לוי
השטח ברוטשילד 55. צילום עזרא לוי

בעקבות הפרסום ב"צומת השרון": יובל לוי דורש לבטל את החכרת הקרקע ברוטשילד 55, ולהשעות את היועץ המשפטי

יו"ר האופוזיציה: "מהפרסום עולה כי קבלת ההחלטה הושגה לכאורה בניגוד לחוק, תוך הפרת אמונים ומרמה לכאורה". העירייה: "להבנתנו המשפטית מדובר בהחלטה תקינה"

פורסם בתאריך: 17.7.18 17:59

יו"ר האופוזיציה במועצת עיריית כפר סבא, יובל לוי, המתמודד על ראשות העירייה, שלח מכתב לראש העירייה צביקה צרפתי, מנכ"ל העירייה איתי צחר והיועץ המשפטי לעירייה עו"ד אלון בן זקן ובו, עם העתק לשר הפנים, בו הוא דורש מהם לבטל בדחיפות את החלטת מועצת העיר שהתקבלה ב-6 ביוני השנה, אז אישרה המועצה עסקת החכרת קרקע ברחוב רוטשילד 55 בכפר סבא ליזם פרטי. לוי דורש במכתב להשעות את עו"ד בן זקן מתפקידו עד לבירור נסיבות ניהול ההצבעה "באופן הפסול המתואר בכתבה (שפורסמה לפני כשבועיים בצומת השרון, קישור לידיעה כאן)".

לוי כותב כי אם לא ימולאו בקשותיו הוא יפנה לערכאות בבית המשפט כנגד "העושים לכאורה יד אחת להפרת דין והשגת החלטה הרצויה להם בניגוד להחלטת המועצה, בניסיון לייצר 'הצבעה חוזרת' במסווה של ספירת קולות חוזרת, זאת במטרה לאשר שלא כדין מכר קרקע השייכת לעירייה ובניגוד לסעיף 46 (א) לפקודות העיריות".

לפני כשבועיים חשף צומת השרון כי מהשתלשלות האירועים שקדמו לאישור החלטת המועצה עולה חשש כי ההצבעה בה אושרה העסקה לא חוקית. במכתבו כותב לוי כי: "מהפרסום עולה כי קבלת ההחלטה הושגה לכאורה בניגוד לחוק, תוך הפרת אמונים ומרמה לכאורה של הגורמים הפעילים, היועץ המשפטי לעירייה, מנכ"ל העיריה וראש העיר. לפיכך הנני דורש כי ראש העיר יודיע בכתב בשם העירייה כי ההחלטה בטלה. החלטת המועצה שתהיה בתוקף היא זו שהתקבלה בהצבעה הראשונה, לדחות את ההצעה להחכרת הקרקע וההצבעה החוזרת, הפסולה, תבוטל. כן יבוטלו כל ההליכים, אם וככל שהחלו בעקבותיה".

יובל לוי

יובל לוי

עוד הוא דורש כי העירייה עצמה תפנה ליועץ המשפטי לממשלה ולשר הפנים כדי שיבחנו את נסיבות קבלת ההחלטה בהצבעה, "לרבות השתתפות בהצבעה על ידי מי שהיה מצוי בניגוד עניינים". בנוסף הוא מבקש שכל עוד לא יתברר המידע המטעה לאור אמירות חברי הקואליציה כי השטח המוגדר "כלוא" ולא ניתן לשימוש אחר, לא יקודם כל הליך המתייחס להשלמת העסקה עם היזם".

לבסוף הוא מבקש כי "הפרוטוקול – תמלול שפורסם באתר העירייה יתוקן וישקף את ההחלטה לדחות את החכרת הקרקע ואת האמירות שהוקלטו ומופיעות בסרטון אך אינן מופיעות בתמלול.

מצאו את ההבדלים: למעלה, ההצבעה הראשונה בלי צנעני וכשגבע (הכי ימני) נמנע. למטה, ההצבעה השנייה, עם צנעני שחזר לאולם וגבע שמצביע הפעם בעד

מצאו את ההבדלים: למעלה, ההצבעה הראשונה בלי צנעני וכשגבע (הכי ימני) נמנע. למטה, ההצבעה השנייה, עם צנעני שחזר לאולם ומצביע בעד, וגבע שמצביע הפעם גם הוא בעד

במכתבו חוזר עו"ד לוי על כל השתלשלות העניינים כפי שהם נראים בסרטון ותוארו בכתבה. "אסור לעבור לסדר היום כאשר נעשית פגיעה כה בוטה בטוהר המידות ובאמון הציבור", מסביר לוי, "היועץ המשפטי של הרשות הנו נציג היועץ המשפטי לממשלה שמכהן בתפקידו על פי חוק היועץ המשפטי לעיריות, ותכלית עיסוקו היא מיקומו בלב העניינים כ'שומר סף', נושא משרה האמון על שמירה על חוקיות פעולותיה של הרשות המקומית. תפקידו לשרת תוך חובת נאמנות את המועצה ואת כל חברי מועצת העיר. בצער רב נראה כי דווקא מי שאמון על שמירת חוקיות פעולות העירייה מתגלה כמי שנטל לכאורה חלק פעיל בהטעיית מועצת העיר ובמעשה המרמה לכאורה לאישור החלטה בניגוד לדין".

תגובת העירייה: "טענות חבר המועצה יובל אהוד לוי מעלות תמיהה בעיקר על רקע העובדה שבמהלך שני סיבובי ההצבעה שינו ו/או חברי סיעתו את הצבעתם. בסיבוב הראשון הצביעה חברת המועצה ענת קלומל כנגד התכנית אך חברה לסיעה אחז בידה והורה לה להצביע כנמנעת. בספירה החוזרת שינו כלל חברי הסיעה את הצבעתם. מדובר ככל הנראה בניסיון נוסף של חבר המועצה לוי להכפיש ולהשמיץ את מנהלי ועובדי עיריית כפר סבא אשר עובדים למען הציבור בעיר. מהות הנושא הוא עמדתם של חברי מועצת העיר בנושא הפרויקט ובעניין זה חברי המועצה אמרו את דברם והצביעו לאשרו. רק לחברי המועצה הסמכות להחליט בנושא זה ואלו אמרו את דברם. לעצם העניין, הוויכוח האם מדובר בהצבעה חוזרת או בספירה חוזרת של הקולות, הינו סתמי, שכן על פי תקנון ישיבת המועצה ועל פי החוק, לראש העיר נתונה הסמכות להחליט בנושא.

"להבנתנו המשפטית מדובר בהחלטה תקינה, שהתקבלה בהמשך לתוכנית בניין עיר ובקשה להיתר שאושרו הן בועדה המחוזית והן בועדה המקומית לתכנון ובניה, ולאחר שכל החומר הדרוש ללימוד הסוגיה, לרבות חוות דעת שמאית ומשפטית וכן הסכם החכירה, נשלחו מראש לכלל חברי המועצה. הניסיון לחפש פגמים טכניים בהחלטה, ולהאשים עובדי עירייה הפועלים בתום לב, הינה פעולה בלתי ראויה, ודאי כאשר היא נעשית על ידי נבחר ציבור. בכל מקרה כפי שהובהר זה מכבר על ידי מנכ"ל העירייה, איתי צחר, ההסכם לא ייחתם עד לאישור מלא וסופי של משרד הפנים לנושא חוקיות ההצבעה".

תגובת משרד הפנים תובא כשתתקבל. 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר