הפארק העירוני בכפר סבא. צילום עזרא לוי
הפארק העירוני בכפר סבא. צילום עזרא לוי

מוצ"ש בפארק העירוני: ערב תשעה באב, לא לדתיים בלבד

דווקא בגלל הבחירות המתקרבות, הרבה החילונית גלית אורן-מורן והמורה לפילוסופיה יהודית ירין רבן, יקיימו שיח שיזכיר לכולנו למה בעצם אנחנו מתווכחים

פורסם בתאריך: 19.7.18 12:38

גורמים חילונים פלורליסטיים בכפר סבא יקיימו במוצאי שבת, 21 ביולי, ערב ט' באב, אירוע בפארק העירוני. המפגש יערך בהנחיית הרבה החילונית ההומניסטית, גלית אורן-מורן, והמורה לפילוסופיה יהודית, ירין רבן. האירוע יתקיים בשעה 21:00, על הגבעה שליד הכניסה הצפונית לפארק מכיוון האצטדיון.

בהזמנה לאירוע שהעלו בפייסבוק נכתב: "תשעה באב מזכיר לנו את התובנה העתיקה, שעל ויכוחים מרים משלמים לעיתים מחיר כבד מדי. איך נדע לחיות כאן יחד, תוך ויכוח ומחלוקת, מבלי שזה יעלה לנו בשפיות, בחברויות או בתקווה? בערב ט' באב ננסה לברר את השאלה הזו. ניפגש לשיחה פתוחה על החיים בעיר ובמדינה שיש בהן מחלוקות עזות ותחרות קשה על תשומת הלב (וגם על הקול) של כל אחד ואחת מאתנו. נקרא טקסטים, נשוחח ונשיר".

הרבה החילונית גלית אורן

הרבה החילונית גלית אורן

רבן אומר שההחלטה לקיים את האירוע דווקא בפארק העירוני נבעה מהחלטת העירייה לסגור אותו בערב ט' באב, למרות שאין שום איסור חוקי על כך. בהמשך, נזכיר, הפכה העירייה את החלטתה "לאחר התייעצות עם רבני העיר שנתנו אישורם לכך", כלשונה.

ירין, אתם מנסים להכעיס?

"ממש לא להכעיס. זה התחיל מהעניין שהעירייה רצתה לסגור את הפארק, וזה היה לא מקובל, כי בעיניי אין סיבה שמרחב ציבורי יהיה סגור בתשעה באב. העניין הוא ליצור תרבות יהודית חילונית פלורליסטית בערב תשעה באב. חשוב לנו לחזק את כפר סבא כפתוחה ושוויונית, ליצור תרבות יהודית שמדברת לכולם ולא רק לדתיים. מבחינת הנושא, הרגשנו שדווקא בשנת בחירות, כשהוויכוחים מתעצמים והמתח גובר, חשוב שנחדד את הסיבה שלשמה שאנחנו מתווכחים ולחזק את האמירה שהעתיד של העיר חשוב לכל הגורמים".

ירין רבן

כמה אנשים אתם מצפים לראות?

"קשה לי לומר. אני מקווה שיגיעו כמה שיותר. זה אירוע ללימוד ושיחה ואני לא מאמין שיהיו שם פרובוקציות. זו לא הפגנה – זה אירוע של שיח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אילן

    "הרבה החילונית ההומניסטית" – יש לכם את זה עם קצת יותר התנשאות ועיוות ?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה הכוונה?
    אילן.. איך אתה מתרשם שזה לשם התנשאות?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר