השטח מצפון לבן יהודה ומושב צופית. צילום עזרא לוי
מושב צופית. צילום עזרא לוי

התוכנית להקמת אלפי יח"ד בצפון כפר סבא: בג"ץ דחה את עתירת התושבים, שיצאו מעודדים מהדיון

בית המשפט ביקש מהתושבים למחוק את העתירה כל עוד לא מוצה ההליך התכנוני בותמ"ל, תוך שמירה על הזכות להגיש אותה בהמשך אם התוכנית תתקדם

פורסם בתאריך: 23.7.18 12:00

בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ דחה הבוקר (ב') את עתירת תושבי מושב צופית לאסור על המדינה לקדם תוכנית להקמת אלפי יחידות דיור בשטחים החקלאיים של המושב, שיהפכו לשכונה בכפר סבא. לטענת הנוכחים בדיון, בית המשפט קבע כי ההליך התכנוני בותמ"ל (הועדה הארצית למתחמים מועדפים לדיור שאמורה לזרז את הליכי התכנון, א"א), לא מוצה עדיין, וביקש מהעותרים למחוק את העתירה תוך שמירה על הזכות להגיש אותה בהמשך במידה והתוכנית תתקדם. לא נפסקו הוצאות בית משפט. נזכיר כי בחודש ינואר השנה חשף צומת השרון כי רשות מקרקעי ישראל מנסה שוב לקדם את תוכנית הבנייה להקמת אלפי יחידות דיור כחלק משכונה חדשה בכפר סבא, על מאות דונם של אדמות חקלאיות של מושב צופית, הפעם במתכונת שונה ומצומצמת יותר.

"בסך הכל נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, אמרה דברים טובים", מסביר עו"ד אמיר רנן שייצג את התושבים, "היא אמרה שהגת העתירה מוקדמת מדי, כי ההכרזה של הממשלה היא אינה תוכנית – אלא כוונה לתכנן תוכנית – ולכן כל ההליך מוקדם מדי מפני שכנגד כוונות אי אפשר לעתור, אלא רק נגד תוכניות. זה דווקא טוב, כי הותמ"ל טען עד כה כי התוכנית היא עובדה קיימת ושיהיו בה שינויים מינוריים. בפרקליטות הוכיחו שזו כוונה לתכנן תוכנית ולא החלטה על תוכנית".

איך אתה מסביר את הפער הזה?

"בג"צ עוד לא הפנים את הכוחנות של הותמ"ל והאופי החשאי מחתרתי שהוא פועל בו. גם ראש המועצה האזורית דרום השרון, מוטי דלג'ו, היה בדיון ואמר 'הם לא מקשיבים לנו בכלל'. יום אחד יפנימו שהותמ"ל לא עובד לפי החוקים שהתרגלנו אליהם, לא כמו ועדה מחוזית, מפני שאין שיתוף, הכנת התוכנית נעשית בצורה חשאית ומודיעים על תוכניות מהיום למחר. כך אי אפשר לעבוד".

נציג המושב, ערן בק: "לא ציפינו להפתעות גדולות, אבל עצם זה שהיינו שם והעלנו את הסוגיה זה משמעותי. לא ציפינו שהם יבואו מיד ויתנו איזה פסק דין לעצור את התכנון או משהו כזה".

נציגת כפר סבא במטה המאבק הארצי לבינוי שפוי, ממובילות המאבק נגד תוכנית המתאר, המועמדת לראשות העיר מירית שקד-ברק: אמרה: "לצערנו, לאור הדורסנות של ועדות הותמ"ל, המתנהלת ללא שקיפות, ללא שיתוף ציבור וללא מתן אפשרות ראויה להגיש התנגדות, הדרך היחידה כיום לבלום זאת היא דרך בית משפט".

מירית שקד ברק צילום אבישג שאר-ישוב

מירית שקד ברק צילום אבישג שאר-ישוב

היא הוסיפה: "החלטת בג"צ מהבוקר חיובית מאחר והיא מעניקה אפשרות לתושבי צופית לחזור ולהתנגד אם יהיה בכך צורך, וסביר להניח שיהיה. מבחינת עירנו כפר סבא, תוספת של כ-20 אלף תושבים במסגרת ותמ"ל צופית, פלוס תוספת של כ-50,000 תושבים במסגרת תוכנית המתאר 2035, ובסך הכל עוד כ-70 אלף תושבים לעיר ב-15 השנים הקרובות, עלולה להביא אותנו לקריסה כלכלית וקריסת תשתיות. כראשת העיר אני מתחייבת לפעול לתכנון ראוי, לחיזוק התעסוקה והכלכלה תוך כדי ויסות תוספת התושבים שיקלטו בעיר, על מנת  שנוכל להבטיח צמיחה מאוזנת ושמירה על איכות חיי התושבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מ.ח

    האם המתנגדים חשבו על הצעירים חסרי הדיור?
    איפה בונים בדרך כלל? בשטחים ריקים הלא כן?
    חוכמה קטנה מאוד להוביל מאבק כאשר אתה בעל נכס, יושב לבטח, אך מה עם חסרי הדיור?
    לכן יש למצוא את האיזון הנכון בין שמירה על הירוק לבין בניה לילדים שלנו.
    משחק סכום אפס במקרה האמור אינו נכון.
    מה יקרה אם חסרי הדיור יובילו מאבק נגדי?
    איזון חברים איזון.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר