בעלי העסקים במתחם גרינברג. צילום אריה אברמזון
בעלי העסקים במתחם גרינברג. צילום אריה אברמזון

הלחץ עבד: בעלי המלאכה במתחם גרינברג יוכלו לפנות את העסקים בכבוד

כפי שפורסם בצומת השרון, החברה הכלכלית מתכננת להקים קומפלקס מסחרי באזור התעשייה וביקשה לפנות את בעלי המלאכה עד 31 ביולי. ימים ספורים לפני המועד, הוארך החוזה עד סוף 2019

פורסם בתאריך: 26.7.18 15:05

החברה הכלכלית הסכימה להאריך את החוזה עם בעלי המלאכה במתחם גרינברג בכפר סבא עד סוף שנת 2019, ולא להוציאם מהמקום כבר בסוף החודש הזה, כפי שחשף צומת השרון לפני כחודש. בשבוע האחרון הגיעו בעלי העסקים למשרדי החברה הכלכלית כדי לחתום על החוזה החדש.

מתחם גרינברג נמצא ברחוב יוחנן הסנלדר באזור התעשייה של כפר סבא. כיום עובדים בו כ-15 בעלי מלאכה ועסקים קטנים, בהם נגריות, מוסכים, חנות למוצרי פלסטיק ועסק לעבודות אלומיניום, רובם בגיל פרישה. לאחר הליך משפטי ארוך שנים בין העירייה לבין מי שחכרו את הקרקע בחכירת משנה ממינהל מקרקעי ישראל, הפכה העירייה לחוכרת הראשית. כשקיבלה לידיה את הזכויות, ביקשה לפנות את בעלי העסקים עד 31 ביולי. אלה טענו מנגד כי הובטח להם בעל פה כי הפינוי יעשה עד סוף 2019, וכי הם עלולים לאבד עשרות אלפי שקלים ואת פרנסתם בעקבות הפינוי החפוז.

כשנחשפה הכוונה לפינוי, הסביר יו"ר החברה כלכלית אלעד קנדל לצומת השרון שלרחוב התעש באזור התעשייה מתוכננת תב"ע חדשה שתהפוך אותו לאזור מסחרי. "אזור התעשייה התעש עומד בפני תכנון ותב"ע חדשה, אנחנו מקווים שבחודשים ושבשנים הקרובות התכנון יתקדם הלאה. הרעיון הוא, וזה לא יקרה בקרוב, לחדש את הרחוב ולהקים קומפלקס מסחרי גדול עם מסחר ותעסוקה שיהיה נכס מניב של העירייה. הדברים נמצאים בבדיקה", אמר אז קנדל.

"אחרי הכתבה הגישה כלפינו פתאום מאוד השתנתה לחיוב", אומר עו"ד אלעד חלפון, שהוא בנו של משה חלפון, בעל העסק "אלום חן", "הסכימו להאריך באופן גורף לכל בעלי העסקים את החוזה עד סוף 2019, ובמקביל העלו את מחיר השכירות בעשרה אחוז. אותה גברת שדיברה אלינו לא יפה, פתאום כל הדיבור שלה השתנה. הכתבה כנראה זעזעה מישהו. ביום שלישי אבא שלי הגיע למשרדיהם כדי לחתום על חוזה הערכה".

"לא כולם מרוצים ממש", מוסיף חלפון האב, "העלו לנו את השכירות בעשרה אחוז ואנחנו לא מבינים מה הסיבה. אבל לפחות אנחנו נשארים פה ונותנים לנו את אופציה לסגור את העסק כמו שצריך ולא בלחץ".

אילו תגובות קיבלתם מהרחוב?

"הכתבה עשתה הד לא נורמלי, דיברו איתנו תושבים ומועמדים לראשות העיר שגם הגיעו להתרשם. לכולם אמרתי שהעירייה צריכה ליזום מבנה תעשיה גדול, נאמר בשטח המזרחי של כפר סבא, דומה לזה של סולל בונה ברעננה שעלותו לא גדולה. תכניסו לשם 50 מפעלים או יותר ובכך אתם פותרים את כל בעיית העסקים הקטנים. תיקחו שכירות יפה ותכניסו אחלה כסף לקופה העירונית. לכולם זה נשמע הגיוני, נראה מה יהיה".

תגובת החברה הכלכלית: "מדובר בעובדות לא מדויקות ולא נכונות. כפי שכבר הבהרנו בעבר הן לסוחרים והן בתגובותינו לעיתון, בפני כל בעלי העסקים עומדת האפשרות להישאר במקום עד לסוף 2019 וזאת בכפוף לעמידה בקריטריונים: חתימה על הסכם שכירות חדש, הסדרת הביטוח ודרישות כיבוי אש ועוד. נזכיר כי, בתום הליך משפטי ארוך, שנמשך על פני יותר מעשור, התקבל פסק דין בכל הערכאות המשפטיות והושבה החזקה המשפטית של 28 דונם באזור התעשייה לידי העירייה שהעבירה את הטיפול במתחם לחברה הכלכלית. בימים אלה פועלת החברה להסדרת שומות עדכניות, הוצאת מכרזים, התמחרות מול שוכרים ותיקים וחדשים, שיפוץ המבנים וחידוש נכסים לא תקינים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר