אמיר גבע וצביקה צרפתי. צילומים עזרא לוי, רמי זרינגר
אמיר גבע וצביקה צרפתי. צילומים עזרא לוי, רמי זרינגר

ד"ר אמיר גבע לוועדת הבחירות: צביקה צרפתי חטף לי את שם הסיעה

לדברי ד"ר גבע הוא הודיע כבר לפני 70 ימים שהוא מקים סיעה בשם "כפר סבא אחת". להפתעתו גילה כי צרפתי משתמש באותו השם. "ואם הוא היה קורא לסיעה שלו 'תפוח', מה היה אומר יובל לוי?", הוא זועם

פורסם בתאריך: 27.8.18 08:21

חבר מועצת עיריית כפר סבא ומחזיק תיק התרבות, ד"ר אמיר גבע, שלח מכתב תלונה לרפרנט העירוני לנושא הבחירות המקומיות, בן צ'רטוף, ולנציג משרד הפנים המשמש נכון לעכשיו כיו"ר וועדת הבחירות, לפיה הוא דורש לאסור על ראש העיר צביקה צרפתי להשתמש בשם "כפר סבא אחת" עבור סיעתו – משום שלדבריו הוא זה שהגה אותו שבועות לפני שצרפתי הודיע על כוונתו לרוץ לראשות העיר.

במכתב טוען ד"ר גבע: "ביום ה-6 ביוני 2018 הודעתי לראש העיר מר צביקה צרפתי על פרישתי מסיעתו לסיעת יחיד בשם – 'כפר סבא אחת', סיעה שבמסגרתה אני שוקל להתמודד לקראת זבחירות הבאות. וזאת כדי לקדם איכות חיים, חינוך ותרבות – רשי תיבות אחת. הודעתי דאז לוותה בפרסום מקיף בעיתונות המקומית, בצומת השרון, ואף נומקה היטב… בצעד שיש בו לכאורה יומרנות פוגענית ומעליבה במהלך ישיבת ההזדהות הזדהה מר צרפתי ושניים מחברי סיעתו עמו עם סיעה חדשה שבכוונתו להקים ובמסגרתה לפעול ושמה כביכול 'כפר סבא אחת'. אני דורש בזאת מועדת הבחירות לאסור על מר צביקה צרפתי וחבריו להשתמש בשמה של הסיעה 'כפר סבא אחת', שם – אותו הגיתי ובו בחרתי לעצמי לפחות 70 ימים בטרם הכריז מר צרפתי על כוונתו לרוץ לראשות העיר, ולקבוע שם כלשהו לסיעתו. במידה ודרישתי מועדת הבחירות לא תיענה – אשקול צעדיי".

לדבריו בנוסף לזאת ראש העיר לא פעל על פי הנהלים לאחר שהודיע לו כי הוא פורש. "הנני להודיעך בזאת כי בניגוד לקבוע בסעיפים 125 א' ו-ב' לפקודת העיריות התעלם ראש העיר מהודעת הפרישה שלי, לא טרח להזמין אותי לשימוע בעניין זה כנדרש בחוק ואף לא הודיע על פרישתי מסיעתו למנהל הבחירות בטרם התכנסה ישיבת ההזדהות ביום רביעי ה-22 באוגוסט 2018".

ד"ר גבע, הרי אין זכויות יוצרים על שמות סיעות.
"ואם הוא היה קורא לסיעה שלו 'התפוזים', מה הייתה אומרת מירית ברק שקד, ואם הוא היה קורא לסיעתו 'תפוח' מה היה אומר יובל לוי? השם כבר תפוס ושיבחר שם אחר. מה הסיפור שלו?".

זה הרגיז אותך מאוד.
"זה הרתיח אותי, בוודאי. אני לא מאמין שזה קרה במקרה. הרי מאיפה זה עלה לו בראש? אני לא מתכוון לוותר על השם".

אבל אתה בסופו של דבר הזדהית בישיבה עם סיעתו של יוסי סדבון "כפר סבא בראש".
"עד ה-27 בספטמבר יש לי את האופציה לרוץ בכל זאת ברשימה עצמאית משלי. לא החלטתי עדיין. אני לא מופיע ברשימה של סדבון – וזכותי להחליט עד הרגע האחרון".

במשרד הפנים הבטיחו לבדוק האם הועברה הודעה על פרישתו של חבר המועצה אך טרם חזרו עם תשובה סופית. בכל מקרה לטענתם שמות הסיעות ושאר הדברים בניהם אינו מעניינם.

ממטה הבחירות של צביקה צרפתי נמסר: "זה לא ראוי לתגובה. מדובר בקשקוש מקושקש".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר