המפגש בשכונה הירוקה אמש
המפגש בשכונה הירוקה אמש

זיהום האוויר בירוקה: התושבים דורשים מהעירייה להפעיל לחץ על המשרד להגנת הסביבה. צפו

עיריית כפר סבא קיימה אמש מפגש שיתוף ציבור בשכונה בעקבות מפגעי הריח והימצאות חומר מסרטן בבית הספר לאה גולדברג. מנכ"ל העירייה: "ברגע האמת, המשרד לא מכיר במפגע"

פורסם בתאריך: 4.10.18 09:25

תושבים בשכונה הירוקה בכפר סבא דורשים מהעירייה לפעול מול המשרד להגנת הסביבה כדי שזה יכיר במפגע הריח ממנו סובלים התושבים המתגוררים סמוך למפעל בראון שבצפון השכונה.

את הדרישה העלו התושבים במסגרת כנס שיתוף ציבור שקיימה אמש (רביעי) העירייה במגרש בית הספר ש"י עגנון, בנושא מפגעי הריחות וזיהום האוויר בשכונה ובעקבות תוצאות בדיקה של המשרד לפיה נמדדו בשתי בדיקות, בחודשים מאי ויולי, ערכים גבוהים של החומר המסרטן פורמלדהיד בבית הספר לאה גולדברג – בעיקר בשער בית הספר ובגג.

על פי העירייה מדובר בערכים שאמנם נמוכים מהתקן המחייב, אך גבוהים בהרבה מערכי היעד המומלצים. באוגוסט עלה כי חיישני הניטור שהוצבו סמוך לבית הספר מצאו שישנה רמה נמוכה של חלקיקי החומר המסרטן.

בערב השתתפו כ-60 הורים ופעילים בשכונה, יחד עם מנכ"ל העירייה איתי צחר, מנהל היחידה הסביבתית אורן תבור, וד"ר מוקי שפר המומחה היועץ ששכרה העירייה לטיפול בנושא. בנוסף, נכחה גם תושבת השכונה ואחת מהפעילות נגד מפעל בראון שרון אברהם.

תושבים שנכחו בכנס סיפרו שרוב ההורים היו חסרי סבלנות ושאלו שאלות קשות את האחראים. מדברי מנכ"ל העירייה צחר, אומרים התושבים, היה ברור כי קיימת מחלוקת בין העירייה לבין המשרד להגנת הסביבה על הטיפול במפגע. צחר הסביר שהעירייה יכולה להפעיל את סמכותה נגד מפעל בראון רק אם יש לה גיבוי מהמשרד להגנת הסביבה. "ברגע האמת עמדת המשרד לא מכירה במפגע", אמר צחר. עוד אמר בעניין הפורמלדהיד כי נמשכים המאמצים לאיתור ודאי של מקור פליטת החומר, ושיערכו בדיקות נוספות במהלך החודשים הקרובים.

התושבים ביקשו במפגש מנציגי העירייה לפעול מול המשרד להגנת הסביבה להכרה במפגע הריח, וזאת על רקע אלפי תלונות ודיווחים של התושבים שמצטברים במהלך השנים האחרונות. היו"ר לשעבר של ועד הפעולה של השכונה הירוקה, ליאור שלזינגר (המתמודד למועצת העיר ברשימת תפו"ח) אמר כי יש בידי העירייה אפשרות להכיר במפגע כמפגע ריח גם בהתאם לנוהל מפגע ריח וגם בהתאם לנוהל חוק העזר העירוני, ושעל העירייה לשקול הגשת קובלנה פלילית בעניין נגד המפעל בעקבות הדיווחים האחרונים. הורים נוספים ביקשו להבין מה הפתרונות בבית הספר, שם הילדים נושמים את הריחות לאורך יום הלימודים. מנכ"ל העירייה צחר אמר, לדבריהם, כי אין כרגע פתרון מיידי לבעיה.

שלזינגר: "העירייה לא עושה מספיק ולא הולכת עד הסוף עם הסיפור הזה. היא לא משתמשת בכל הכלים שיש לה כדי לעצור את מה שהיא גם מסכימה שקיים – מפגע ריח בלתי סביר. נשמע שלמנכ"ל אין פיתרון. הוא מנסה לשכנע את המשרד שיכירו בזה כמפגע ויש לו את הכלים של איגוד ערים להכריז שזה מפגע בלתי סביר והוא לא משתמש בזה. בגדול, אמרנו שלא הגיוני שלא לוחצים על בראון בשל מפגע הריח ואלפי התלונות".

תגובת העירייה תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ירוקה

    מפגע סביבתי בשכונה הירוקה
    מסריח בשכונה והמשרד להגנת הסביבה פשוט מתעלם

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    או…. שהמשרד להגנת הסביבה ביצע בדיקות וגילה שאתם סתם מגזימים ו/או שקרנים

  3. הורה מגולדה

    העירייה עובדת על כולם.
    הפכו קהילה שלמה באזור גולדה לקהילת רפאים החל מ-20:00 ובסופי שבוע.
    עדיין ממתינים לתשובת איתי צחר על שאלות שהופנו לו לפני כחודש, במפגש עם הורים…..
    אנשי הירוקה-אתם מעניינים לו את קצה הזרת….

  4. תושב השכונה

    פברואר 2021 והריחות בשכונה הירוקה ממשיכים כרגיל.
    ובנוסף, כבר אין אפשרות להתלונן בעירייה.
    כרגיל, כשמישהו יתעורר זה יהיה מאוחר מדי…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר