פארק בשכונה הדרומית כפר סבא הירוקה. צילום עזרא לוי001
שכונת 60. צילום עזרא לוי

יו"ר שכונת 60 הודח מתפקידו אחרי תשעה חודשים: "קראו לי חרא ואפס מאופס"

משה פרוטר נבחר לתפקיד היו"ר רק בפברואר, ובשבוע שעבר החליטו חברי ועד השכונה להדיחו. היו"ר הזמני החדש ערן ורנר: "בקרוב מאוד ירגישו תושבי השכונה תנופה מחודשת של עשייה"

פורסם בתאריך: 11.11.18 15:01

חברי ועד השכונה הירוקה הדרומית בכפר סבא, שכונת 60, הדיחו ביום שני שעבר את יו"ר הוועד משה פרוטר, ובחרו תחתיו את ערן ורנר, תושב השכונה וחבר רשימת תפו"ח למועצת העיר שלא נכנס למועצה, כיו"ר זמני.

נזכיר כי בחודש פברואר נבחר פרוטר, המשמש גם מנהל מועדון הגמלאים בשכונה, לתפקיד יו"ר הוועד החדש וגויסו אליו גם חברים חדשים. אולם בחודשים האחרונים התגלעו חילוקי דעות בין חברי הוועד לאחר שפרוטר סיכם עם העירייה כי מועדון הגמלאים יוקם במבנה יביל סמוך למינהלת השכונה, בפינת הרחובות בגין ומשה סנה. כמה חברי ועד טענו כי פרוטר הגיעה להסכמות מול מנכ"ל עיריית כפר סבא, איתי צחר, בעצמו ומבלי שהתייעץ עמם. בישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר, כאמור, הוחלט שהוא לא ימשיך בתפקיד.

ערן ורנר

ערן ורנר

"בחודש פברואר האחרון גוייסו חברים לוועד החדש של שכונת 60", אומר גורם בוועד, "בראש הוועד עמד משה פרוטר, ממקימי מועדון הגמלאים והגינה הקהילתית. אולם, בשבועות האחרונים הרגישו חברי הועד שהעסק לא מתרומם, והוועד לא מספיק פעיל ונושאים חשובים לא זוכים למענה, ולכן הוחלט על ריענון השורות פעם נוספת. הוועד מונה כיום 13 חברים. בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר ערן ורנר נבחר לשמש כיו"ר זמני, עד שהפעילות תשוב לסדרה. הוועד יעסוק בחודשים הקרובים על חידוש הקשר עם התושבים, בעיקר עם ועדי הבתים של השכונה וכן יחדש את הפעילות בנושאי תשתיות, טיפול בשטחים החומים, בטחון, גינון, הסעות וארועי תרבות. אנחנו גם עובדים על שיתוף פעולה והידוק הקשר עם וועד 80. בעוד ארבעה חודשים נראה דרכנו לאן. בלי קשר, אין פה שום עריפת ראשים ושום דבר שדומה לזה".

בעקבות הדחתו מראשות הוועד, אמר פרוטר לצומת השרון: "בוועד שכונת 60 יושבים כל מיני חבר'ה צעירים שרק מומחים באנטי, ולמרות שהם עצמם לא רצו להתכנס בכלל מחודש יוני, כשהתחיל הסיפור עם הפתרון הזמני של מועדון הגמלאים, הם באו אלי בטענות שאני לא התייעצתי איתם ולא שיתפתי אותם והלכתי לפיתרון הזה על דעת עצמי. ואז אמרתי שאני לא צריך להיות היו"ר, תעשו מה שהם רוצים".

ומה הם אמרו?
"שהפתרון שגיבשתי מול העירייה מכער את השכונה. הם רק נגד. לא מעניין אותם שזה פיתרון משולב גם לגמלאים וגם לנוער. הם החליטו שזה יראה כמו מעברה מכוערת בכניסה לשכונה, ואם הייתי מספר להם הם היו מתנגדים. אז הם עשו לי פוטש. אני די מתוסכל מכל החבר'ה האלה. הם רק מדברים, וכשהיה צריך לעשות משהו אני עשיתי הכל לבד כמו הגינה הקהילתית, הפיקניק, האירועים בחגים. אף אחד מהם לא הראה את הפרצוף שלו כדי לעזור. הכל עשיתי לבד. אבל לדבר כולם יודעים. אז עשו לי פוטש".

הופתעת?
"לא הופתעתי. הייתה גברת אחת שממש קיללה אותי, קראה לי חרא ואפס מאופס, אז בכלל יצא לי החשק. חשבתי להתפטר לגמרי מהוועד ונשארתי חבר. נראה את החבר'ה האלה איך הם עושים משהו, כי בלדבר הם טובים, בלעשות הרבה פחות".

מה אתה חושב על ורנר שמונה כיו"ר זמני לארבעה חודשים?
"הוא כבר פוליטיקאי. לדעתי גם הוא יישבר מהר מאוד. אבל נחיה ונראה. הם עושים כל מה שאני אומר ואז זוקפים את הזכות הזאת לאחרים. שיהיו בריאים. אני לא הולך לריב איתם. חשוב לי כרגע נושא הגמלאים ואני הולך לדאוג לציבור הזה בעיר בכלל ולא רק בשכונה".

ערן ורנר מסר בתגובה: "נבחרתי ליו"ר זמני של הוועד. יש לנו שכונה מצויינת, עם תושבים מעורבים ואיכפתיים, וביחד עם הצוות של הוועד נטפל באתגרים הדורשים מענה. לשמחתנו, אנחנו זוכים לשיתוף פעולה מצויין גם של הגורמים העירוניים וגם של המינהלת הקהילתית, כך שאני מאמין שבקרוב מאוד ירגישו תושבי השכונה תנופה מחודשת של עשייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תושבים כפויי טובה.
    יש תופעה הזוייה במחוזותינו.
    תופעה שבה ועד ולא משנה מיהו, גן ילדים, בית ספר , שכונה.
    ולמרות שלועד כולם ממתנדבים בסופו של יום רק היורההוא זה שמשקיע את כל מרצו החופשי וזמנו , בישיבות, בפגישות, בסיכומי ישיבות.
    היחיד שמגיע לכח הדיונים, וכל זה בהתנדבות.
    ולמרות זאת חברי ועד שבקושי תורמים, מצפים ממנו להיות חותמת גומי.
    הוא יכול להגיע לפגישות , אבל לקחת החלטה זה אסור לו.
    ואז צצים מכל החורים כל מיני כאלו שתרומתם היחידה היתה שהם באו לפגישה אחת, והם פתאום הופכים לביורוקרטים הכי גדולים.
    פתאום הם רוצים ישיבות מסודרות, ופרוטוקולים , ודיונים, ותקנון.
    ובמקום להביא לפתרון מהיר ולהמשיך לנושא הבא הופכים כל החלטה לדיון במועצת האום.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר