מתנדב במשמר שכונה בפעולה. למצולם אין קשר לכתבה
מתנדב במשמר שכונה בפעולה. למצולם אין קשר לכתבה

התגובה שעוררה סערה: מפקד יחידת הג'יפים לשעבר בכפר סבא יוצא נגד המשטרה

בכתבה שפורסמה בסוף השבוע האחרון בצומת השרון אמרה המשטרה כי יחידת הג'יפים של כפר סבא נסגרה בעקבות "עבודה שלא על פי הנהלים". מפקד היחידה לשעבר, איציק בוגנים, לא נשאר חייב ועולה להתקפה

פורסם בתאריך: 11.12.18 08:39

מפקד יחידת מתנדבי הג'יפים לשעבר בכפר סבא, איציק בוגנים, יוצא נגד המשטרה. זאת בעקבות תגובה שמסרה המשטרה לטענות שהעלו מתנדבים לשעבר ביחידת הג'יפים ובמשמרי שכונה בכפר סבא, בכתבה שפורסמה בסוף השבוע האחרון בצומת השרון ועוררה סערה ברשתות החברתיות. בכתבה, נזכיר, טענו המתנדבים שהמשטרה "מייבשת" את משמרי השכונה ועלולה להביא לסגירתם, וכן התלוננו על סגירת יחידת הג'יפים בכפר סבא לפני כשנה. תגובת המשטרה לטענות היתה בין השאר כי "את יחידת הג'יפים בכפר סבא הוחלט לסגור בעקבות עבודה שלא על פי הנהלים", תגובה שהצליחה להרגיז את בוגנים.

"אנחנו פעלנו על פי הנהלים בפירוש ועל פי הנחיות המשטרה. בכל פעם הנהלים שונו והסמכויות הוסרו עד למצב שבו היינו צריכים להסתובב רק עם רכב כחול ועם וסט צהוב – מצב שלא היינו מוכנים לסבול", טוען בוגנים, "יש לי את כל הסיכומים לגבי מה מותר לנו ומה אסור לנו. מישהו צוטט כאומר שאנחנו 'עפנו על עצמנו', אבל מי שעף על עצמו זו המשטרה, מרוב התסכול של השוטרים שנבע מכך שאנחנו הבאנו יותר תפיסות מהם".

למה אתה חושב ככה?

"אני לא רק חושב אלא יודע את זה מראשי משמרות שעבדתי איתם. הם אמרו שכל השוטרים רוצים לבוא איתנו למחסומים כי ידעו שאנחנו מביאים תפיסות. הסיכום שלי עם מפקד התחנה החדש היה שאני מסיים את תפקידי – אף אחד לא העיף אותי מהמשטרה, ואני מצר על זה שאיזו דוברת במשטרה אומרת דברים לא נכונים. אפילו בכירים בתחנה התקשרו אלי ביום שישי האחרון בעקבות הכתבה והסבירו שזה לא יצא מהם וכי הם לא חושבים ככה, ושזה גם לא היה ככה".

בוגנים אף מוכיח כי היחידה הייתה מוערכת באמצעות תמונות של תפיסות ותעודת הוקרה שהוענקה ליחידת הג'יפים על ידי סנ"צ יורם ברינה, מפקד תחנת כפר סבא, שה נכתב: "התעודה מוענקת על פעילותכם ותרומתכם הרבה לעיר כפר סבא על היותכם יחידה רצינית ואיכותית על השקעתכם הרבה בכל שעות היממה".

בנוסף, בוגנים שלח לנו נתונים לפיהם בשנת 2016 חלה ירידה של 41 אחוז בהתפרצויות בדירה בכפר סבא: 196 פריצות לעומת 334 פריצות בשנת 2015.

בתגובתה לכתבה בצומת השרון מתחה המשטרה ביקורת גם על תפקוד יחידת הג'יפים ברעננה, כשעל פי התגובה של המשטרה "ביחידת הג'יפים ברעננה התקבלה החלטה על רה ארגון בעקבות היעדר ג'יפים למתנדבים ובעקבות אי סדרים שהתגלו שדורשים חשיבה מחודשת בנוגע להמשך פעילות היחידה".

גם עמוס טלמור, מפקד יחידת הג'יפים לשעבר ברעננה, התרעם על תגובת המשטרה, לפיה "ביחידת הג'יפים ברעננה התקבלה החלטה על רה ארגון בעקבות היעדר ג'יפים למתנדבים ובעקבות אי סדרים שהתגלו שדורשים חשיבה מחודשת בנוגע להמשך פעילות היחידה". טלמור: "בתקופה שלי לא היו אי סדרים וחבל שבדוברות מציירים את זה כך. הסיבה להחלפתי לא הייתה אי סדרים אלא כי החליטו להביא לשם את סגן ראש העיר כמפקד היחידה, ואמרו לי שאני לא נותן מספיק זמן לטובתה. זו הייתה הטענה ואחר כך סגרו את היחידה, אם בגלל אי סדרים – כן או לא אני לא יודע".

אז אתה כועס על תגובת המשטרה?

"הם לוקחים את המציאות ומעוותים אותם לטובתם. מה אתה מצפה, שהמשטרה יודו שלא התנהגו כמו שצריך? ברור שהם יאשימו את כל העולם".

עוד מסרה המשטרה בתגובתה כי "החלטות בנוגע לפעילות יחידות המתנדבים מתקבלות ברמה הארצית ואינן נקודתיות לתחנה זו או אחרת". על כך אומר אחד המתנדבים במשמרי השכונה בכפר סבא: "תגובת המשטרה רק מצדיקה את מה שאנחנו אומרים – יחידות המתנדבים מיובשות. השיטה שלהם היא שכל אחד אומר 'זה לא אני, זה הוא'. זורקים אותך מאחד לשני ואף אחד לא לוקח אחריות על ההחלטות. ההרגשה היא שבמשטרה מישהו עם אגו מחליט וכולם רצים אחריו. המתנדבים לא מעניינים אותם".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "תגובתינו נותרה כשהייתה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אזרח

    מה רוצים מהמשטרה? למה מפריעים את שלוותם?
    בחורף קר בקיץ חם בנידת נעים והפושעים חוגגים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר