הפגנת תושבים בנובמבר נגד מפעל בראון בשכונה הירוקה
הפגנת תושבים בנובמבר נגד מפעל בראון בשכונה הירוקה

פרסום ראשון | הבעלים של מפעל בראון מחזיר לראש העיר: "סער נגרר להתנהלות פופוליסטית"

בעקבות הצהרת ראש העיר לפיה "מפעל בראון סיים את תפקידו ההיסטורי" וכי הוא מצטרף למאבק התושבים במפעל, עונה קובי בראון בחריפות: "הוא בוחר להיגרר אחרי הטון המתלהם"

פורסם בתאריך: 20.12.18 06:58

קובי בראון, הבעלים של מפעל התערובת בראון שבצפון השכונה הירוקה בכפר סבא, עונה בחריפות לדבריו של רפי סער שאמר ביום שלישי השבוע בישיבה שהתקיימה במשרדי העירייה עם תושבים, ועדי השכונות, הורים וחברי מועצה בנוגע למאבק במפגעים הסביבתיים כי "מפעל בראון סיים את תפקידו ההיסטורי בעיר". לדברי בראון סער "נגרר להתנהלות פופוליסטית ובוחר להתעלם מהעובדות, כפי שנוהג לעשות מיעוט קולני מתושבי השכונות הירוקות".

עיריית כפר סבא הוציאה אתמול הודעה לתקשורת לפיה ראש העיר נפגש השבוע עם ועדי השכונות הירוקות בנושא המאבק במפגעים הסביבתיים ולאור הצבת מעבדה כימית ניידת שתוצאות מדידות הפורמלדהיד שלה בשכונה היו חריגות. בפגישה נכחו גם גורמי המקצוע בעירייה וביחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון. בפתח הישיבה אמר סער כי "כפר סבא בהנהגתי שמה את התושב במרכז כפי שהבטחתי לאורך כל הדרך, ואני מחויב למאבק. המדיניות החדשה בהנהגתי קובעת כי אם יש התנגשות בין המפעל לבין תושבי השכונה, מה שיכריע הוא התושבים. את מסר זה העברתי אל המשרד להגנת הסביבה באופן מאוד ברור וחד משמעי. יחד עם גורמי המקצוע אנו נמשיך במאבק המשותף שהינו תהליך ארוך וכולל צעדים רבים".

רפי סער על כסא ראש העירייה. צילום אריה אברמזון

רפי סער על כסא ראש העירייה. צילום אריה אברמזון

על פי העירייה במסגרת זו נקבע כי תקבע פגישה בין ראש העיר לבין גידי מזור, מנהל מחוז מרכז במשרד להגנת הסביבה, בדרישה חד משמעית לטיפול בנושא, ויתבצעו פעולות הסברה חינוכיות בבתי הספר ובגנים.

"צר לנו על כך שראש העיר הנכנס, נגרר להתנהלות פופוליסטית ובוחר להתעלם מהעובדות, כפי שנוהג לעשות מיעוט קולני מתושבי השכונות הירוקות", אומר קובי בראון בתגובתו לצומת השרון. "אנו מתקשים להבין מדוע החליט ראש העיר לצאת בהצהרות, לשתף פעולה ולהיגרר אחרי הטון המתלהם של גורמים מקרב תושבי השכונות הירוקות, כאשר ידוע לעירייה היטב שאין כל ביסוס לטענה שמכון התערובות בראון מהווה מפגע סביבתי בכלל, ובכל הנוגע לחומרים שנוטרו (וכלל אינם בשימוש בחברת בראון) בפרט.

חברת בראון מדגישה כי היא עומדת בכל התקנים הקבועים בדין וכי כל הבדיקות שנערכו בתקופה האחרונה (לרבות על ידי העירייה), מוכיחות באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי אין כל קשר בין כל חברת בראון לבין הממצאים שהתגלו בניטורי האוויר בשכונה. משום מה, העירייה בוחרת לחזור על טענות חסרות בסיס כלפי חברת בראון במקום לבדוק את המקורות הפוטנציאליים האמיתיים בשכונות הירוקות ובסביבתן.

חברת בראון משוכנעת כי המשרד להגנת הסביבה לא יסחף אחרי הטענות הריקות מתוכן המגיעות מכיוון חלק מתושבי השכונות הירוקות ופוליטיקאים מקומיים ויקבל החלטות אך ורק על סמך עובדות.

על אף שאין למכון התערובות בראון כל קשר לחומר הפורמאלדהיד (שכלל אינו בשימוש במכון), חשוב לציין כי גם לעצם לטענות הפופוליסטיות בהקשר זה אין כל בסיס. ערכי הפורמלדהיד אשר נוטרו בחודשים האחרונים בשכונה היו מהנמוכים אשר נמדדו בכל הארץ, כאשר ברוב הניטורים לא נמצא פורמאלדהיד כלל והמדידה הגבוהה ביותר אשר נמצאה הגיעה לרף של פחות מ-50% מהתקן המותר על פי חוק.

חברת בראון יכולה לכתוב על מערכת מתקדמת לסינון ריחות אשר התקינה בעלות של מיליוני שקלים, על כך שהחברה עומדת בכל הדרישות והתקנים המחמירים ביותר ועל עשרות בדיקות אשר נעשו ע"י גורמים בלתי תלויים וגילו שמדובר בתלונות חסרות בסיס, אך במקום זאת נציע לכם להפסיק להקשיב לצעקותיהם של גרעין מצומצם מתושבי השכונות הירוקות ופשוט להגיע למקום, להריח ולשפוט בעצמכם".

בעקבות השיחות בעירייה השבוע אמרה חברת המועצה עו"ד עדי לוי- סקופ: "אני מברכת על הפגישה המצוינת ועל כך שראש העיר הציב כמטרה עליונה את המאבק לאוויר נקי לשכונות הירוקות ולעיר כולה וקבע שורת צעדים אופרטיביים ומיידים לצורך כך ומול הגנת הסביבה. אנו יוצאים לדרך חדשה עם הנהגה חדשה ונפעל במלוא כוחותינו בשיתוף פעולה ואחדות כדי להשיג את המטרה המשותפת לכולנו".

דוברת ועד הפעולה הרחב השכונות הירוקות, איריס ברלס: "ועד הפעולה הביע את דאגתו הרבה לנוכח מטרדי הריח. ראש העיר, שהביע את תמיכתו ומחויבותו במאבק במפגע. שמחנו לשמוע על עמדת ראש העיר ומדיניותו ששמה את התושב במרכז. אנו נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק ושקוף עם העירייה וראש העיר. שיתפנו את הגורמים העירוניים בצעדי המחאה אליהם אנו מתכוננים כאמצעי לחץ נוסף כנגד המשרד להגנת הסביבה. כעת אנו פועלים לעדכון כלל ההורים ותושבי השכונה בעיקרי הדברים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יובל המבולבל

    חוצפנים! מפעל שעומד ועובד עשרות שנים, באו, בנו בניינים עד פתח המפעל ואומרים: רגע, זה מפריע לי, תיסגרו… עכשיו גם מובן למה הגברת עדי לוי סקופ, תמכה בסער בסיבוב השני בבחירות וכמה מהר הוא משלם את האתנן…

  2. לולי

    נתחיל באותו מיעוט קולני המייצג הלך רוח ותרבות של לא מעט ישראלים הסבורים כי אם יש להם כמה לירות בבנק וג'יפ בחניה, משמע שהשמש החלה לזרוח מישבנם, ילדיהם הם נסיכים "ואני ואפסי עוד…" צרה צרורה אשר ניחתה על ראשה של עיר נעימה בדמות נובורישים תפוסי תחת וחצופים.
    נמשיך בראש עיר פופוליסט, אופורטוניסט ודל בערכים שהצליח לשטות במצביעיו וכעת הןא מחשב את צעדיו על פי פופוליזם צרוף וזו בעיה גדולה!
    מפעל בראון (על פי מה שפורסם) אינו מזהם והוא חלק מהאיזור הכפרי שעוד נותר בעיר רוויית הבניה שלנו (המודל של הגאון היושב בראשה הוא של המגדלייה בהוד השרון והרי רצה לאחד את שתיהן ואם יוכל ימלא גם את כפר סבא במגדלים). תושבי הירוקה הצעקנים דומים בהתנהלותם לאחד שבנה ביתו בסמוך להר געש וכעת הוא רוטן למה עולה ממנו עשן. אלא שבמקרה הנל, מפעל בראון אינו מסב כל נזק סביבתי.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר