הפגנת תושבים בשכונה הירוקה נגד מפעל בראון, בשנה שעברה
הפגנת תושבים בשכונה הירוקה נגד מפעל בראון

בגלל זיהום האוויר: שביתה מחר בבית הספר לאה גולדברג ובגנים בשכונות הירוקות

בבתי הספר האחרים בשכונה שבהם לא תתקיים שביתה, ילמדו בשעתיים הראשונות מערכי שיעור הקשורים למאבק התושבים. "זו השבתת אזהרה. אנחנו מחכים שרפי סער יפעל כפי שהבטיח", אומרת יו"ר ועד שכונת 80 לאה מנסור

פורסם בתאריך: 24.12.18 11:42

הורים לתלמידי בית הספר לאה גולדברג שבשכונה הירוקה הצפונית בכפר סבא, וילדי גנים בשתי השכונות הירוקות, מתכוונים להשבית מחר (יום ג', 25 בדצמבר) את הלימודים לשעתיים, בין השעות שמונה לעשר בבוקר (בחלק מהגנים תתקיים השביתה עד השעה תשע). זאת במחאה על אי מציאת פתרון חד משמעי, לדבריהם, לבעיית מטרדי הריח וזיהום האוויר בשכונה הירוקה "שמאיימת על תושביה", כלשונם. בזמן השביתה, בבתי הספר האחרים בשכונה שאינם שובתים, ילמדו מערכי שיעור הקשורים למאבק התושבים בזיהום האוויר בשכונה, לחשיבות של איכות הסביבה וקיימות ומשמעותה של הקהילה. את המסר מבקשים ההורים להעביר למשרד להגנת הסביבה ולכל הגורמים הארציים האחראים לכך.

נזכיר כי בניטור אוויר יממתי שהתבצע על ידי העירייה בחודש נובמבר, בעקבות בקשות של תושבים מודאגים וכחלק מתהליך של עבודה משותפת עם התושבים, בסמוך לבית הספר לאה גולדברג, התגלו פעם נוספת חריגות משמעותיות של חומרים מסוכנים ומסרטנים כגון פורמלדהיד ותחמוצות גופרית.

בהודעה להורים שהוציאה נציגות תושבי השכונה (צוות מטרדי ריח ואוויר נקי בשכונה) נכתב כי כבר מראשית איכלוס החלק הצפוני של שכונת 80 בשנת 2012 , סובלים התושבים מגלי ריחות קשים הנובעים מפעילות המפעלים באזור התעשייה הצפוני, בעיה שהפכה יומיומית ומשפיעה על איכות חיי הילדים במוסדות החינוך. בעקבות זאת הוציאה העירייה צו סגירה למפעל בראון – שבוטל אחרי ערעור שהוגש על ידי בעלי המפעל. לאחרונה, בעקבות לחץ ההורים, התקינה העירייה שלוש עמדות ניטור אוויר קבועות.

"בניטור אווויר היומי שנערך ביום ה 7.11.18 היו ריחות קשים בשכונה ותוצאות הניטור הראו מדדים גבוהים ביותר של חומרים מסוכנים – בד בבד, לא ניצפו ניטורים חריגים בעמדות הניטור הקבוע – דבר שמעלה שאלה קשה לגבי אמינות הניטור הקבוע", נכתב, "תוצאות הניטור השני והשלישי, לא הראו חריגות משמעותיות אולם יש לציין כי בימים אלו לא דווחו ריחות וכיווני הרוח לא הובילו לשכונה… אנו דורשים שהגנ"ס ימלא את תפקידו ויערוך את כל הבדיקות הנדרשות עד שיוכח ללא ספק שילדינו אינם חשופים לסכנה וכמו כן אנו דורשים שהמשרד יפעל יחד עם העירייה באופן נחרץ לפתרון מטרדי הריח הנוראיים".

יו"ר ועד שכונת 80, לאה מנסור: "זה צעד ראשון שאנחנו עושים, השבתת אזהרה ואנחנו מחכים שרפי סער יפעל כפי שהבטיח. אנחנו רוצים שידעו שהגיעו מים עד נפש. כבר ביולי ההורים הודיעו שאם תהיה בדיקה לא תקינה נוספת נשבות, וכך אנחנו עושים. זה מאבק שכונתי, לא רק של בית ספר אחד כזה או אחר. כולם נותנים כתף, וזה בעיניי חלק חשוב ביותר במאבק".

במפעל בראון אומרים שהם בכלל לא משתמשים בחומרים שנוטרו.
"הוא אומר שאין ריח, אבל אנחנו מריחים. אם הוא מזהם או לא, זה תפקידו של המשרד להגנת הסביבה לגלות. במשרד צריכים לרדת לעומקו של עניין ולומר בצורה ודאית שאין כלום ואין מטרד. כל עוד זה לא נאמר ולא מוכח, אז יש מבחינתנו. לכן אנחנו מפנים את האצבע אליהם. אולי בראון באמת לא מזהם כפי שהוא טוען. את זה צריך להוכיח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר