עו"ד שחר יחזקאל (מימין) ואלירן קוזליק
עו"ד שחר יחזקאל (מימין) ואלירן קוזליק

ועד עובדי טבע כפר סבא נגד ההנהלה: "פועלת לחסל את העבודה המאורגנת במפעל"

בוועד טוענים שהנהלת המפעל פועלת כלפיהם בבריונות. תגובת טבע: "מעולם לא פגענו בעבודה המאורגנת. הטענה חסרת בסיס ומטרתה לנסות ולייצר עילה לסכסוך"

פורסם בתאריך: 14.1.19 09:14

ועד העובדים של מפעל טבע כפר סבא מאשים את הנהלת המפעל בהתערבות חמורה לדבריהם בעבודה המאורגנת במפעל. נזכיר כי ועד עובדי מפעל טבע בכפר סבא הכריז בשבוע שעבר על סכסוך עבודה, ועל שביתה מתוכננת ב-20 בינואר.

במכתב חריף שהוציא עו"ד שחר יחזקאל מהסתדרות מרחב השרון, נכתב: "מזה תקופה שאנו עדים לדפוס שיטתי של התנהלות בריונית מצד הנהלת טבע שכל תכליתה לפגוע במרקם העבודה המאורגנת בחברת טבע אתר כפר סבא. ברור לכל כי שלל הפעולות אשר החברה נוקטת, כמו גם פניות משולחות רסן חוזרות ונשנות לעובדי החברה, ולחברי ועד העובדים מטרתן היא אחת – חיסולה של העבודה המאורגנת בחברה… עסקינן בהפרות של הדין, בהפעלת לחצים, באיומים ובשאר פעולות מכוערות ומנוגדות לדין בניסיון לפגוע בוועד העובדים".

בוועד טוענים כי מדובר בפעולות שננקטו מזה למעלה מחצי שנה. "אלא שלא לעולם חוסן", נכתב בהמשך. "גם לפעולות הרמיסה והבריוניות של ההנהלה, ניסיונות הפגיעה בוועד העובדים ובעבודה המאורגנת באתר כפר סבא, ומשם באופן ישיר בכל עובדי טבע ישראל, באמצעות הפעלת שיקולים זרים ופסולים – יהיה סוף. במציאות המשפטית חברתית של ימינו, ובמיוחד עת עסקינן במסגרת יחסי עבודה קיבוציים, אין לסבול התנהלות כזו. בית הדין לעבודה יצא לא אחת באמירות ברורות לפיהן מעסיק הבוחר ללכת בדרך בלתי חוקית בניסיון לבצע חיסול ממוקד או במקרה שלפנינו 'התערבות ופגיעה חמורה בעבודה המאורגנת חברת טבע אתר כפר-סבא', צפוי למלוא אימת וחומרת הדין".

יו"ר ועד העובדים אלירן קוזליק כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "במסרון שהופץ מטעם מנהל בשבוע שעבר לעובדים נכתב: 'מחריבייך ומהרסייך ממך יציאון'. מדובר על פעולות 'מתוכננות ומתוחכמות' אשר קשורות באופן הדוק לפעילותם של חברי ועד העובדים וכל מטרתן היא פגיעה בעבודה המאורגנת והכשלת המו"מ הקיבוצי להסכם שכר. על כן אנו פונים להנהלה בדרישה בלתי מתפשרת לחדול מהתנהגותם חסרת הגבולות אשר פוגעת בזכויותיהם של עובדי חברת טבע ומפרה באופן בוטה את חובותיהם ביחסי עבודה קיבוציים".

תגובת טבע: "חברת טבע מנהלת מערכות יחסי עבודה קיבוציים מכבדות וטובות עם 11 ועדים ושתי הסתדרויות בישראל מזה עשרות בשנים ומעולם לא פגענו בעבודה המאורגנת. גם הפעם ברור כי טענה חסרת בסיס ומטרתה לנסות ולייצר עילה לסכסוך. טבע תמשיך לכבד את העבודה המאורגנת באתריה ולקיים דיאלוג ושיתוף פעולה עם כל הוועדים וההסתדרויות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיכאל

    שיידעו כל החברות והמשקיעים הבינלאומיים שלא להתקרב לישראל כי יבוא ועד עובדים וישתלט על החברה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר