מימין: רפי סער, צביקה צרפתי. צילומים רמי זרינגר, ראובן קפונצקי
מימין: רפי סער, צביקה צרפתי. צילומים רמי זרינגר, ראובן קפונצקי

צרפתי תוקף את סער: "מתהדר בפרויקטים שהחלו טרם זמנו"

עיריית כפר סבא הכריזה על השקת אתר חדש לפרויקט "חכמים באנרגיה", שפועל בעיר מאז 2015, והצליחה להרגיז את חבר האופוזיציה

פורסם בתאריך: 22.1.19 18:15

עיריית כפר סבא שלחה הבוקר הודעה לתקשורת, לפיה הושק אתר אינטרנט ייעודי חדש לפרויקט "חכמים באנרגיה", הפועל בבתי ספר בעיר מאז 2015, בהשתתפות רשויות ערביות מהמשולש הדרומי ובמימון האיחוד האירופי. בעירייה התגאו כי האתר החדש הינו "פועל יוצא של תפיסת הנגישות והשירות אותה מוביל ראש העיר".

למרות היוזמה הברוכה, חבר מועצת העיר מהאופוזיציה צביקה צרפתי, יוצא נגד מה שהוא מכנה "התהדרות בפרויקטים שהחלו טרם זמנו" של רפי סער. צרפתי, ששימש במשך שנתיים ראש עירייה, וקודם לכן כסגן ראש עיר, אומר כי "העניין של חכמים באנרגיה התחיל לפני מספר שנים, זה משהו ישן".

ואכן, ב-3 ביולי 2017 נכתב בצומת השרון כי אגף איכות הסביבה בעיריית כפר סבא, באמצעות מחלקת הקיימות, השיק אתר אינטרנט שמטרתו לסייע לתושבי העיר לחסוך בחשמל. האתר, הנקרא "מחשב"ה", ראשי תיבות של מחשבון אנרגיה ביתי, והוא מסייע למשתמשים בו לדעת מהו הדירוג האנרגטי של הבית ומהי צריכת החשמל בבית. "האתר הושק כחלק מפרויקט 'חכמים באנרגיה' שמתקיים בכפר סבא בשיתוף האיחוד האירופי ואיגוד ערים לאיכות הסביבה המשולש הדרומי", נכתב בידיעה שפורסמה לפני כשנה וחצי.

בהודעה לעיתונות שפירסמה הבוקר העירייה לא צורף קישור ל"אתר החדש". לבקשת צומת השרון העבירה העירייה קישור לדף שהוא למעשה קטגוריה בתוך אתר העירייה, שבה רוכז מידע מצומצם על הפרויקט. בחלק שנקרא "מתוך העיתונות" מופיעות ידיעות מדה מרקר ומשני אמצעי התקשורת המרכזיים בכפר סבא, צומת השרון ומיינט.

"באתר ניתן למצוא מידע מפורט על הפרויקט שמיועד לציבור הרחב, לצד סרטון הסברה מקיף. כמו כן, ניתן לצפות בנתוני ההתייעלות בבתי הספר ובמבני הציבור שבפרויקט, מידע שמיועד לבתי ספר המעוניינים להטמיע את נושא ניהול האנרגיה, מחשבון אנרגיה ביתי ועוד", מסרה העירייה.

צרפתי טוען שסער "מתדהר בעוד פרויקטים שהחלו טרם זמנו, כמו למשל מהיר לעיר. הוא הודיע 'נעשה תיקונים', מבלי לפרט אילו תיקונים יעשה. נכון, כשאישרנו את הפרויקט לא בחרנו מנורות וספסלים. אבל שיראה משהו מהותי שהוא משנה. העירייה גם הוציאה הודעה על כך שכל מי שמגיע לגיל 70 יוכל לעבוד בעירייה. גם זה היה קיים קודם וזה לא דבר חדש".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

תגובת העירייה תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר