צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הסוף לסרחון הלולים במזרח כפר סבא? בדרום השרון החלו בהליכים נגד הלול החשוד בהפצת הריחות

התובע של המועצה האזורית פתח בהליכי חקירה נגד בעלי הלול במושב צופית, בחשד שהוא פועל מבלי היתרים מתאימים. התושב הפעיל אבי מוגרבי: "תודה למ"מ סגן מנהל האגף לאיכות הסביבה בעיריית כפר סבא, אורן וולשטיין"

פורסם בתאריך: 27.1.19 18:29

פרסום ראשון: המועצה האזורית דרום השרון החלה, לפני כשבועיים, בהליכי חקירה נגד בעלים של לול תרנגולות במושב צופית, בחשד שהוא פועל לכאורה מבלי רישיון עסק והיתרי בנייה. מדובר בלול שחשוד כי הוא זה שמפיץ ריח חריף של לולים בשכונת האוניברסיטה בכפר סבא ובסביבתה, ומשבש באופן קבוע מזה שנים את איכות החיים של התושבים. כרגע התיק נמצא אצל התובע של המועצה האזורית, ואם אכן יימצא כי הלול עובד ללא רישיון וללא היתרים יוכל התובע להגיש נגד הלול תביעה בהליך שיפוטי, או להוציא לו צו סגירה מינהלי, או שניהם יחדיו.

נזכיר שצומת השרון חשף בחודש אוקטובר האחרון כי המשרד להגנת הסביבה פועל לקידום הגשת כתב אישום נגד בעלי המשק בגין מטרדי ריח. בימים הקרובים, מתברר, אמור להיות מוגש כתב האישום. כמו כן, ב-13 במרץ אמורה להתקיים פגישה בין נציגי העירייה למנהל מחוז מרכז במשרד, גידי מזור, במטרה להתעדכן באשר להתפתחויות. הבדיקות והחקירות הגיעו לאחר לחץ כבד שהפעילו תושבי השכונה על המועצה האזורית, בין השאר באמצעות עיריית כפר סבא. התושבים נזכיר, מתלוננים כי הסרחונות החריפים גורמים להם לבחילות וכאבי ראש.

הפעיל אבי מוגרבי: "אני מקווה שמדובר במהלך חיובי שיביא לפתרון שייטיב עם השכונות המזרחיות של כפר סבא ואני שמח שנראה שזה מתקדם. אני חושב שעכשיו יש הרבה יותר אוזן קשבת ונכונות לפתור את הבעיה. חשוב לי לומר תודה לממלא מקום סגן מנהל האגף לאיכות הסביבה בעיריית כפר סבא, אורן וולשטיין, מי שמונה לעסוק בנושא מטעם העירייה ומקיים שיחות ותכתובות עם מועצת דרום השרון, מדרבן אותם לעשות מאמץ ומעדכן אותנו אחת לשבוע במה שקורה. נראה שהרבה בזכותו ישנה תזוזה חיובית בנושא".

מהמועצה האזורית דרום השרון נמסר: "לול זה פועל במקום משנות ה-70 של המאה הקודמת, זמן רב לפני הקמת השכונה, מדובר בחקלאים ותיקים שזו פרנסתם. עם פניית עיריית כפר סבא בעניין מטרד הריח בחודש אוקטובר 2018, החל הליך אכיפה על פי הדין במסגרתו נדרשו בעלי הלול להסדיר את עמידת העסק בדרישות החוק. למיטב ידיעתנו, במקביל מתקיימת פעילות אכיפה בנושא הלול על ידי המשרד להגנת הסביבה אשר החלו בשנת 2016, במסגרת פעולות אלה אף זומן בעל העסק לשימוע במשרד להגנת הסביבה והתיק בדרכו להגשה בבית משפט. בכוונתנו לנקוט בהליכי אכיפה ברציפות עד מיצוי ההליך, והסרת מטרד הריח, ומפגעי הריח בדרך חוקית ומידתית. במידה ובעלי הלול לא יעמדו בדרישות שהוצבו בפניהם על פי החוק נפעל בכל הכלים המנהליים לרבות סגירת העסק".

מבעלי הלול (השם המלא שמור במערכת) טרם התקבלה תגובה.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר