השטח ברוטשילד 55. צילום עזרא לוי
השטח ברוטשילד 55. צילום עזרא לוי

סוף הסאגה? מועצת העיר אישרה מחדש את החכרת הקרקע העירונית ברוטשילד 55

החלטת מועצת העיר אמורה לייתר את העתירה שהגיש נגד העירייה חבר המועצה יובל לוי. בישיבה נכחו גם חלק מרוכשי הדירות בבניין שאמור לקום בשטח, ושבנייתו התעכבה, והזילו דמעה כשהתקבל האישור

פורסם בתאריך: 7.2.19 09:00

מועצת עיריית כפר סבא אישרה מחדש, בישיבתה שהתקיימה אתמול (ד') במרכז גלר, את החכרת הקרקע העירונית בגוש 6440 חלקה 88 (רוטשילד 55) לתקופה של 49 שנים, לטובת הקמת חניות תת קרקעיות. הקמת החניות אמורות לאפשר הקמת בניין מגורים ומסחר בשטח הסמוך.

כל חברי המועצה מהקואליציה ומהאופוזיציה הצביעו בעד ההחלטה, למעט חברת המועצה תהילה מימון (סיעת כפר סבא בראש) שהתנגדה. הצעד הזה יכול לייתר את ההליך המשפטי שמתקיים בעקבות עתירה שהגיש בנושא חבר מועצת העיר עו"ד יובל לוי, שטען שבהצבעה הראשונה שבה החליטה מועצת העיר לאשר את החכרת הקרקע, ב-6 ביוני 2018, נפלו פגמים, כפי שחשף אז צומת השרון.

עו"ד לוי, שהתנגד בבית המשפט לקיום ההצבעה המחודשת במועצת העיר יצא מן האולם בעת ההצבעה "מחשש למראית עין של ניגוד עניינים", אף שעורכת הדין של העירייה בתיה בראף שנכחה באולם הסבירה לו שלא בטוח שהוא צריך להימנע, אלא רק להודיע שיש לו חלק פעיל בעתירה.

חבר המועצה יוסי סדבון ניסה לשאול מדוע לוי התנגד בחודש יוני להצבעה, אך לא קיבל תשובה הולמת. חבר מועצת העיר מהאופוזיציה צביקה צרפתי, ששימש כראש העיר כשההחלטה אושרה לראשונה אמר: "אני מודיע שאין לי ניגוד עניינים לא אז ולא היום. מי שאומר את זה חושף את עצמו ויתנצל שוב בעיתונות (להערת לוי כי גם הוא היה צריך לצאת מהאולם)".

בדיון הסבירו את ההליך כולו, ומדוע היזם קיבל הקלה בוועדה המקומית לפני כשנתיים וחצי, לפיה העירייה תוותר על הקרקע הציבורית. "מסתבר שכשהגיעו עם הבקשה להוצאת היתר לוועדה המקומית הגיע היזם עם חוות דעת של מהנדס מטעמו שאם הוא יחפור מתחת לבניין שלושה מפלסי חניה, כפי שהתב"ע קובעת, אמור להיגרם נזק למבנה לשימור הנמצא בסמוך", הסבירה בדיון עו"ד בראף, "ולכן ביקש את ההקלה לעשות שני מפלסים, וחלק מהמגרש הציבורי הוא יצמיד בחכירה,  ובכפוף לשמאיות ולהסכם, הוא יצמיד לדירות המגורים. אז קרה הסוויצ' בעלילה שמהתכנון התבקשה הקלה. אני מחזירה אתכם כשנתיים וחצי אחורה, להחלטת הוועדה המקומית שאישרה את ההקלה. היא קבעה שבמקום לעשות תקן חניה שקבעה התוכנית, שהוא חניה אחת לכל 1.7 דירות, להתאים לתקן הארצי תוך כדי חלק מהחניון הציבורי לדירות. הוועדה המקומית אישרה את הבקשה בכפוף להסכם חכירה. ההסכם החדש קובע מי אחראי מבחינת נזקים וביטוח ושהקרקע מתחת לשצ"פ שהיא קרקע ציבורית לכל דבר ועניין, יעשה בה שימוש לצורך הבניין".

עו"ד בראף, הוסיפה כי הם יעדכנו את בית המשפט בתוצאות ההצבעה ויבקשו למחוק את העתירה. היא מזכירה כי במסגרת הסעדים לעתירה הייתה בקשה להביא את הנושא להצבעה כדי שחוסר הבהירות יהיה לא רק לגבי העניינים הפרוצדורליים, אלא גם עניינים של מהות, כך שבעצם ההצבעה מייתרת את הסעדים של העתירה.

חברת המועצה מימון שאלה את בראף מדוע הסוגיה לא תחזור לוועדה המקומית לדיון מחודש, כדי לא לוותר על שטחים ציבוריים. "אמרת שהנחת המוצא הייתה שאי אפשר להקים את הקומה השלישית של המרתף", אמרה מימון, "אבל יש פה חוות דעת הנדסית שהיזם הזמין, שאני מניחה שהייתה בוועדה המקומית דאז, וכתוב בה 'בשיחה עם האדריכל האחראי לתכנון הבקשה להיתר עולה כי הצורך לבצע שלושה מפלסי חניה על מנת לממש את כמות החניות הנדרשות אינה עובדה מוגמרת. לצד פתרון שלוש הקומות של החניה אני יכול ליישם שתי קומות חניה בלבד ועדיין ליישם את מספר מקומות החניה הנדרשות באמצעות מכפילי חניה'. ובכל זאת אנחנו נדרשים פה כעת לוותר על שטח ציבורי שיכול לשמש כחניות לתושבים. זה לא התפקיד שלנו לוותר על שטחים ציבוריים. אני יודעת שזה מעכב את הדיירים ואני מצטערת מאוד עבורם".

בישיבה נכחו גם חלק מרוכשי הדירות בבניין, שהזילו דמעה כשההחלטה אושרה. חלקם מתגוררים אצל ההורים, אחרים שוכרים דירות מכספים שאין להם וממתינים בקוצר רוח שהבנייה תחל וימסרו להם המפתחות. "יש לנו ילדים שחיים בדירה של חדר", אמרה אחת הדיירות, "אין לנו כבר כסף לשלם שכירות. אם מישהו מכם היה במצבנו הוא היה יודע מה זה". בעל משרד תיווך, יעקב טל, ששיווק את הדירות בבניין, צעק לעבר חברי מועצת העיר מהאופוזיציה ששאלו שאלות בנוגע להליך: "אתם באים לישיבת המועצה בלי ללמוד את החומר ושואלים שאלות מטופשות". לתהילה מימון אמר: "אי אפשר לחפור יותר. לעשות מכפיל חנייה צריך לחפור עוד. אי אפשר לעשות את זה".

חבר מועצת העיר ממה שיינפיין:  "יש פה שני סעיפים שאני לא אוהב אותם. העיר מפסידה פה מהנתח שלה למען התושבים. יש פה החכרה של העירייה ל-49 שנה ולעוד 49 שנה. ולמרות זאת יש מצב שצריך להתחשב בתושבים. אנשים שילמו מכספם הרבה מאוד כסף. אם העסקה נעשתה כפי שהייתה צריכה או לא, זה סיפור אחר. נכון לרגע זה צריך רק להסתכל בעיניים של התושבים שאין להם איפה לגור. ואני אומר נכון, העיר הפסידה. אם לא קבענו עכשיו מה יהיה בעוד 49 שנה לא יהיה למי לפנות. אבל חייבים לאשר את זה כי לאנשים לא יהיה איפה לגור".

ראש העירייה רפי סער סיכם ואמר: "אני מאמין שמועצת העיר תידרש לסוגיות עם קונפליקט בין הרצוי – ואנחנו רוצים שהיה פה חניון ציבורי במרכז העיר, לבין מצב נתון של תהליך שהתבצע פה לאורך הרבה זמן, שבסופו של דבר המועצה הקודמת נדרשה לו. ההצבעה העבירה את ההחלטה ללא קשר לסוגיה המשפטית שעלתה אם ההצבעה הייתה חוקית או לא. בכל הקשור לקדנציה הזאת שלי כראש עיר, הסוגיות ידונו בצורה רצינית. יש לפעמים מציאות שנכפית וכששמים את הכל על לשון המאזניים הפרמטרים האנושיים מכריעים אצלי. אני מסתכל על טובת הציבור. אני חושב שאם יהיה מרתף חניה ציבורי, ולכל משפחה יש לפחות שניים שלושה רכבים, אז איפה הם יחנו? בחוץ. אני רואה את ההתנהלות בחניון השוק כמה זמן לקח לזה לקרות עד שיצא לדרך. צריך חניון בשוק עם כמה מרתפי חניה, אבל לקח הרבה מאוד זמן. כל החלטה שתיקח את זה לוועדות כאלה ואחרות יכולה לגרום לשיהוי ארוך והפסד כספי של התושבים".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מוניר

    מאוד מאכזב שיובל לוי ועילאי לא התנגדות רק לפני חודשיים הם סיפרו לנו איזה מחדל היה לאשר את רוטשילד 55!!!!

    נראה שכסא עור הצבי משנה את דעתו של האדם….

  2. מייק

    דו פרצופיות זה להגיד א. כשאתה באופוזיציה ולהגיד ב. כשאתה בקואליציה.
    מקווה שהציבור למד ושזו תהיה הכהונה האחרונה במועצת העיר של כל הזגזגנים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר