צילום אילוסטרציה עזרא לוי
צילום אילוסטרציה עזרא לוי

נושא ההסעות בטיפול, אבל זו ממש לא הבעיה היחידה של החינוך המיוחד בכפר סבא

מנכ"ל העירייה הורה לטפל באופן מיידי בתלונות של הורים לילדים מהחינוך המיוחד על הסעות שמגיעות באיחור ועל מלווים לא מקצועיים. ההורים עדיין מחכים להחזר על חוגים שנפתחו באיחור ומחזיקים אצבעות שגני גש"ר לא ייסגרו

פורסם בתאריך: 24.2.19 15:34

מנכ"ל עיריית כפר סבא, איתי צחר, הורה לאפשר להורים לילדים עם צרכים מיוחדים לקבל מידע על מיקום רכבי ההסעות שבהם נוסעים ילדיהם, בדרך אל מוסדות החינוך ובחזרה מהם. זאת בעקבות תלונות של הורים לילדים הלומדים בחינוך המיוחד בעיר ולאחר פגישה שהתקיימה ביום רביעי בין צחר לנציגי ההורים.

בפגישה, נזכיר, הגישו ההורים לצחר סקר שנערך בקרב תלמידים מחטיבת שרת, המעיד על מצבן העגום של ההסעות אל חטיבות הביניים בכפר סבא, ומהחטיבות הביתה בסיום יום הלימודים.

אבל מתברר שגם בהסעות החינוך המיוחד, אותן מפעילה חברה פרטית ששוכרת העירייה, ישנן לדברי ההורים תקלות. בין השאר נטען, כאמור, שאין דרך להורים לעקוב אחר מיקומן של ההסעות בזמן איסוף ופיזור הילדים. אמנם מדי שנה, בתחילת השנה, מתפרסם לוח תחנות עם שמות הילדים והכתובת שבה הם אמורים לעלות להסעה או לרדת ממנה, אך ההורים טוענים כי עקב שינויים במהלך השנה יוצא להורים להמתין רבע שעה ויותר לבוא ההסעה. טענות נוספות הן על מלווים לא מקצועיים ועל אי פתיחת קבוצות ווטסאפ להורים לקבלת עדכונים שוטפים מהשטח, למרות שישנה הנחיה כזו. כמו כן מתלוננים ההורים על נהגים שאינם אדיבים ושלא מדברים בנימוס.

בעקבות הפגישה הורה צחר, כאמור, להפעיל מערכת המיקום שבהסעות כדי שההורים ידעו בזמן אמת איפה כל הסעה נמצאת. המלווים בהסעות, הוחלט, ייקראו לתדרוך נוסף ורענון הנהלים אצל האחראית על ההסעות בעירייה נועה קשת.

נזכיר שההורים לילדים בחינוך המיוחד בכפר סבא ספגו מתחילת שנת הלימודים כמה טלטלות, כשהבולטת שבהן היא הכוונה לסגור את גני גש"ר, כוונה שההורים מקווים שלא תצא לפועל. בנוסף, הצהרונים בחינוך המיוחד לא נפתחו השנה במועד וחלק מהחוגים בגנים האלה החלו לפעול רק בחודש נובמבר, כשההורים עדיין מחכים שהעירייה תחזיר להם את הכסף עבור החוגים שעליהם שילמו ושלא התקיימו. עוד טוענים הורים שילדי החינוך המיוחד משובצים אחרונים לבתי הספר, אחרי הילדים ה"רגילים", כך שחלקם לא זוכים ללמוד בכיתה א' עם חבריהם מגן הילדים.

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "בהתייחס להסעות ילדי החינוך המיוחד, מהימים הקרובים יוכלו לצפות ההורים בזמן אמת במיקום של רכב ההסעות בסיוע של המלווים".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר