רפי סער. צילום אריה אברמזון
רפי סער. צילום אריה אברמזון

רפי סער ויובל ארד: "מתנגדים לאיחודם של תאגידי המים"

ראש עיריית כפר סבא וראש מועצת כוכב יאיר-צור יגאל הודיעו שאם איחוד התאגידים יתממש, הם ידרשו לבטל את התאגידים בכלל ולחזור לאספקת מים ישירות על ידי הרשויות

פורסם בתאריך: 19.3.19 16:13

ראש עיריית כפר סבא רפי סער, וראש מועצת כוכב יאיר-צור יגאל יובל ארד, הודיעו כי הם מתנגדים לרפורמת איחוד תאגידי המים, שעליה דיווחנו אתמול בצומת השרון. נזכיר כי לפי הרפורמה, אמורה כפר סבא להצטרף לתאגיד מים וביוב חדש, שייקרא "השרון המזרחי", שיכלול גם את כוכב יאיר-צור יגאל, הוד השרון וג'לג'וליה. את המים בכפר סבא אמור להמשיך לספק מפעל המים.

סער: "כראש העיר של כפר סבא, שמחויב בראש ובראשונה לשמירה על רווחתם של תושבי העיר, אני מתנגד לאיחודם של תאגידי המים. יש לציין כי יובל ארד, ראש המועצה כוכב יאיר צור יגאל, שהינו השותף שלנו בתאגיד המים פלגי השרון, רואה עימי עין בעין בנושא זה. זוהי כמובן גם עמדתו של השלטון המקומי. באם תתקבל החלטה של המדינה לבטל את המבנה הקיים, אנו דורשים בראש ובראשונה להיוועץ עם ראשי הרשויות והשלטון המקומי ובמקביל להביא לביטול מלא של כלל תאגידי המים, לחזור להתנהלות ישירה של הרשות מול התושב ולהוזיל את מחירי המים".

יובל ארד. צילום מוטי קמחי

ראש מועצת כוכב יאיר צור יגאל, יובל ארד: "העמדה המשותפת שלי עם ראש העיר כפר סבא, רפי סער, לאור שותפות הרשויות בתאגיד פלגי השרון, מתנגדת לאיחודים של תאגידי מים. אנו סבורים, כפי שהוחלט בהנהלת מרכז השלטון המקומי רק בשבוע שעבר, כי אם המדינה רוצה לשנות את המבנה הקיים במשק המים יש להביא לביטולם המלא של התאגידים ולשוב למשק מים סגור, ובכך להביא להוזלת תעריפי המים לצרכנים, ביטול המע"מ וחזרה להתנהלות תקינה וישירה עם התושב".

תגובת עיריית הוד השרון תובא כשתתקבל.

אתמול, נזכיר, הביעו חברים במועצת העיר חשש שצירופה של ג'לג'וליה לתאגיד תהווה עליו נטל. מנכ"ל המועצה המקומית ג'לג'וליה יוסף ערבאסי, התייחס לחשש מצירופם לתאגיד ואמר: "אנחנו לא מהווים נטל. לג'לג'וליה יש תשתיות טובות והיישוב מרושת גם במים וגם בביוב. אנחנו מרשתים כל שכונה חדשה לפני איכלוסה. חוץ מזה, אנחנו בסך הכל עשרת אלפים איש. בכוכב יאיר, הוד השרון וכפר סבא יש יותר 200 אלף תושבים. אנחנו כלום בשביל התאגיד הזה. שלישית, אני לא מצפה ממישהו שיגיד לא לפני שהוא היה בשטח ולפני שהרעיון הזה של צמצום תאגידי המים בכלל הבשיל. בוא נגיד שחוץ מתחזוקה שוטפת אין שום הוצאה מיוחדת. זה לא להקים עכשיו את כל התשתיות מאפס, ויש מקורות תקציביים, וזה עוד לפני שהזכרתי שאצלנו אנשים משלמים מים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דוד

    למה היה צריך את התאגידים ? סתם גרמו לניפוח מחירים. שיחזירו את זה לרשויות ויוזילו את המים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר