הדירה השרופה ברחוב השקמה. צילום עזרא לוי

"הוא ניסה לחלץ את עצמו ולצעוק לעזרה אבל לא הצליח להימלט מהדירה"

השריפה ברחוב השקמה: ראובן פרידלנדר, בן 58 ואב לשניים, הובא למנוחות. ההערכה היא שהדליקה פרצה בשל שימוש בנרות. השכנים מספרים שכשהריחו עשן התפנו בעצמם מהבניין וראו מהרחוב את הדירה בוערת

פורסם בתאריך: 29.5.19 06:56

ראובן פרידלנדר ז"ל, בן 58 נשוי ואב לשניים, תושב כפר סבא, שנהרג בשריפה שפרצה ביום שני בבוקר בדירתו שבקומה הראשונה ברחוב השקמה 6, הובא למנוחות באותו הערב בבית העלמין מנוחה נכונה. לצומת השרון נודע כי בניתוח מקצועי של הזירה ולפי תבנית הבערה, חוקרי הדליקות של מחוז מרכז בשירותי הכיבוי, קובעים בסבירות די ודאית כי השריפה הדליקה פרצה בשל שימוש בנרות.

את זעקות השבר של אשת המנוח שהגיעה לזירה כחצי שעה לאחר הגעת כוחות הכיבוי וההצלה ניתן היה לשמוע למרחוק. השכנים טוענים כי כשהריחו עשן בשעות הבוקר הם התפנו בעצמם מהבניין וראו מהרחוב את חלון הסלון והחדר בוערים. הם התקשרו מיד למוקד 100 של המשטרה ולדברי אחד השכנים, אחד מהם אף ניסה לסייע לפרידלנדר ז"ל לצאת מהדירה ללא הצלחה.

הדירה השרופה ברחוב השקמה. צילום עזרא לוי

"בבניין הזה אנחנו אמנם שכנים מזה שנים אבל לא באמת מכירים אחד את השני חוץ משלום שלום", מספר אחד השכנים. "הוא ניסה לחלץ את עצמו ולצעוק לעזרה אבל לא הצליח להימלט מהדירה. לא ברור למה הוא לא יצא לחלץ את עצמו לאמבטיה למשל. הוא כנראה היה בלחץ מהאש, שאף עשן, איבד את ההכרה והאש השיגה אותו".

בבוקר השריפה חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו שהגבר חולץ מהבניין עם כוויות וללא סימני חיים וקבעו את מותו. מהמשטרה נמסר שכוחות כיבוי האש השתלטו על השריפה, ושנסיבות האירוע נבדקות.

מדוברות הכבאות נמסר: "עם קבלת ההודעה יצאו למקום שלושה צוותי כיבוי בפיקודו של מפקד המשמרת רב רשף חזי זעזה. הצוותים יצאו תוך חצי דקה, והגיעו למקום תוך שש דקות. אותר בן אדם במצב אנוש ופונה למד"א. מפקד התחנה, טפסר משנה רוני קדם וסגנו סגן טפסר אלי פילו, נמצאים במקום. גם חוקר הדליקות מטעם התחנה האזורית, רב רשף ניסים גווילי, יצא למקום לבדוק את הנסיבות לפרוץ הדליקה".

חובש בכיר במד"א, ניר עמרני, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אש ועשן בחלונות של הדירה בקומה הראשונה. הכיבוי פעלו לכבות את הלהבות ומיד כשהתאפשר עלינו לדירה בליווי הכיבוי וחילצנו גבר כבן 50 שהיה מחוסר הכרה וסבל מכוויות ושאיפת עשן. הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר