הדמיית מסילת הרכבת המזרחית ותחנת הרכבת בכוכב יאיר. צילום משרד התחבורה

יובל ארד חושף: קו הרכבת החדש של כפר סבא וכוכב יאיר

קו הרכבת המזרחי החדש נחשף בעמוד הפייסבוק של המועצה המקומית כוכב יאיר. עד מתי כל זה מתוכנן לקרות?

פורסם בתאריך: 12.6.19 09:29

ראש מועצת כוכב יאיר, יובל ארד, הציג בעמוד הפייסבוק העירוני הדמיה ראשונה של תחנת הרכבת כוכב יאיר-טירה שאמורה להיות חלק מקו הרכבת המזרחי הצפוי לצאת לדרך ב-2025 (ושיעבור ממערב לכביש שש באזור השרון). ההדמיה הוצגה בשבוע האחרון בפגישה בין ארד ומנכ״ל המועצה, שלומי דורני, עם הילה חדד-חמלניק, ראש מנהלת פרויקטים במשרד התחבורה.

התחנות המיועדות להקמה בקו זה הן חדרה מזרח, אחיטוב, בת חפר, שער אפרים/טייבה, כוכב יאיר, כפר סבא צפון, ובקטע הפעיל מדרום לראש העין צפון, תוספת או תפעול מחדש של תחנות בראש העין דרום, אלעד, ותעופה. בכל הנקודות האלו, למעט תחנות אלעד וכוכב יאיר, פעלו בעבר תחנות בקו ההיסטורי וחלק מהמבנים שעדיין קיימים יעברו שימור.

הדמיית מסילת הרכבת המזרחית ותחנת הרכבת בכוכב יאיר. צילום משרד התחבורה

"הייתי בשבוע שעבר בפגישה בנתיבי ישראל", מסביר ארד לצומת השרון. "זו לא פגישה ראשונה. הם הציגו לנו את התוכנית לחלק שנוגע לנו בקו הרכבת מטייבה עד כפר סבא. לקו הזה באזור שלנו יהיו שתי תחנות – האחת ששייכת לכפר סבא בצומת ניר אליהו והשנייה בשטח שבין צומת כוכב יאיר לגשר טירה. אני יכול לומר שמאז שנפגשתי עם שר התחבורה בינואר האחרון היו לי פגישות רבות עם כל צוות המשרד. בין השאר אנחנו עובדים על גישה לשבילי אופניים מהיישוב לשתי התחנות. שינינו את התזמון של הרמזורים באזור שלנו ואנחנו מבצעים קידום תכנון סטטוטורי לרמפות הירידה אל כביש 6 ללא רמזור. אנחנו גם עמלים לשנות את שם התחנה מטירה ל'כוכב יאיר-טירה'. תחנת רכבת עם השם כוכב יאיר מיד מעלה את ערך הנדל"ן. העבודות בשטח כבר החלו, בעיקר העבודות המקדימות של רשות העתיקות. רשמית אומרים שהתחנה תהיה מוכנה ב-2026 אבל לדעתי יקדימו ל-2025".

הדמיית מסילת הרכבת המזרחית ותחנת הרכבת בכוכב יאיר. צילום משרד התחבורה

במסגרת הפרויקט, המכונה במשרד התחבורה "כביש 6 של הרכבת", מתוכננת מסילה חדשה לאורך התוואי ההיסטורי בקטע חדרה-כפר סבא ובהמשך הכפלת המסילה בקטע ראש העין-לוד הקיים. המטרה היא להפחית משמעותית את העומס ולהגביר את תדירות הרכבות.

יובל ארד. צילום מוטי קמחי

יובל ארד. צילום מוטי קמחי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר