עילאי הרסגור הנדין פגישה עם ראשי מטרופולין. צילום פרטי
עילאי הרסגור הנדין בפגישה עם ראשי מטרופולין

שיחה קשה בין הרסגור לבכירים במטרופולין: "מקווה שלא נגיע למצב שבו נצטרך לבקש פתיחת הסדרים קיימים"

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התחבורה התרעם בפני החברה על תלונות רבות של תושבים שמגיעות ללשכתו בנוגע לקווי התחבורה הציבורית

פורסם בתאריך: 26.6.19 07:39

סגן ראש עיריית כפר סבא ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין, ערך "שיחת נזיפה" לבכירים בהנהלת חברת האוטובוסים מטרופולין, בהם גם סמנכ"ל החברה יעקב חומסקי, בעקבות ריבוי תלונות של תושבים על קווי התחבורה הציבורית שמפעילה החברה בעיר. לדבריו, בפגישה דווח לו על ענישה שנקטה החברה כלפי נהגים שהתלונות נגדם התבררו כמוצדקות, עד כדי הפסקת עבודתם של חלקם. לדבריו, היה מפגש קשה שבסופו הוסקו מסקנות להמשך בידיעה שהצעד הבא עלול להיות ביטול רישיון המפעיל של החברה.

"הייתה שיחה קשה", אומר הרסגור הנדין לצומת השרון. "הבעתי בפניהם את רוח הדברים בצורה מאוד ברורה. יש כמות גדולה של תלונות שטרם נפתרו גם אחרי חודשים שאנחנו מדברים, חלקן חוזרות ועקביות. לצערי זה קורה גם לאחר שבאופן יומיומי נציגי החברה מטפלים בנושאים שמגיעים ללשכתי".

ומה השיבו בהנהלת החברה?

"במטרופולין אמרו שיתגברו באופן משמעותי את מספר הנהגים בעיר ושהם כמובן ימשיכו לטפל בתלונות. בפגישה גם הסכמנו שנקרא לתושבי כפר סבא שמחפשים עבודה לעבוד בחברה. הובטח שכל תושב שירצה לעבוד כנהג יתאפשר לו לעבוד בעיר ותהיה התחשבות בהעדפות האישיות שלו מבחינת שעות עבודה. 65 אחוז מהנהגים בחברה הם מוסלמים וזה יוצר בעיות קשות בחגים שלהם ובמיוחד ברמדאן. ועדיין, ישנן בעיות שגם לא קשורות לזה וקיימות לאורך כל השנה. אנחנו נלחמים בבעיה הזאת".

לדעתך תהיה היענות לקריאה?

"אנשים לא רוצים לעבוד היום במקצוע בניגוד לעבר שזה היה מקצוע מכובד. פעם נהג אגד היה שם נרדף למקצוע מכניס עם אופק כלכלי. לצערי היום המצב הפוך. אנחנו מנסים לשפר את התנאים של הנהגים כמו הקמת מסופי קצה בדומה לזה שהקמנו ליד בית העלמין. נשפר את התנאים של הנהגים כדי שיוכלו לעצור אחרי נסיעה לנוח וללכת לשירותים, שזה לצערי לא דבר מובן מאליו, ובמקביל נדרוש ממטרופולין לבצע את תפקידה. אני מאוד מקווה שלא נגיע למצב שבו נצטרך לבקש פתיחת הסדרים קיימים. אני מאמין ששני הצדדים לא רוצים להגיע למצב הזה אבל ברור שכל האופציות נמצאות על השולחן".

עילאי הרסגור הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

עילאי הרסגור הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

ואם לחזק את הטענות של הרסגור-הנדין, ביום חמישי שעבר, יום הלימודים האחרון של תלמידי החטיבות והתיכונים, אירע עימות בין תלמידים לנהג אוטובוס של מטרופולין. בפוסט שעלה ברשתות החברתיות נכתב כי מדובר בקו 8 ממרכז העיר לשכונה הירוקה שאמור היה להגיע לתחנת ויצמן קרית החינוך בשעה 12:03. "האוטובוס הגיע באיחור של 10 דקות, נעמד באמצע הכביש והפריע לנסיעתן של מכוניות אחרות", נכתב בפוסט, "הוא נותר עם הדלתות סגורות ואחר כך התקדם לכיוון המפרץ (אבל נשאר במסלול הנסיעה), פתח דלתות ואחרי כמה דקות שתלמידים עלו החליט לסגור – וסגר עליהם. התוצאה: סלולר של ילדה נתקע בדלתות ונראה שהוא נשבר, לא מעט ילדים שנשארו בתחנה. אחר כך הנהג צעק על הילדים שהיו בפנים".

גורם בחברה אמר לצומת השרון כי מדובר ביום מיועד לפורענות במיוחד – יום סיום הלימודים בתיכונים, בו יש עומס על התחנות וכי הנהג תיאר את התנהגות התלמידים כהשתוללות. לדבריו, כל מה שעשה היה לסגור את הדלתות כדי שלא יעלו עוד תלמידים מפאת העומס.

תגובת מטרופולין: "האירוע המדובר נמצא בבדיקת הנהלת החברה, אולם ממצאים ראשונים מעלים כי בשעה המדוברת ניכר עומס רב של תלמידים בתחנה ובמפרץ, שהפריעו לנהג להיכנס לשטח התחנה ויצרו דוחק בעלייתם לאוטובוס. לאחר עלייתם פעל הנהג על פי הנחיות משרד התחבורה המחייבות את הגבלת כמות הנוסעים, וביקש מאלה שטרם עלו להמתין לקו הבא. מעבר לכך, איננו מכירים את הינזקות הטלפון הנייד. באם נגרם נזק כזה, הנוסעת מוזמנת ליצור עמנו קשר".

באשר לשיחה עם הרסגור-הנדין לא התקבלה תגובה ממטרופולין.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר