שאטל we ride. צילום באדיבות עירית כפר סבא

בשישה שקלים: עיריית כפר סבא משיקה מערך היסעים לעובדים באזה"ת במזרח העיר

השאטלים שהשימוש בהם מותנה בהרשמה מראש אמורים ליתר את הצורך בהגעה ברכב הפרטי ולחפש חניה באזורי התעשיה. כחלק מהשינוי הוגבלה החניה בחינם לתושבי העיר בחלק מאזור התעשייה לשלוש שעות כדי לעודד תחלופה במקומות החניה

פורסם בתאריך: 26.6.19 12:26

בעוד כמה ימים, בתחילת חודש יולי, עיריית כפר סבא תתחיל להפעיל מערך היסעים אל אזורי התעשייה במזרח העיר באמצעות מפעיל חיצוני. עובדים שמעסיקיהם נרשמו לשירות, יוכלו להשאיר את רכבם בחינם בחניון האצטדיון ולנסוע בהיסעים (שאטלים) למקום עבודתם. למעשה, הפילוט פועל מזה כחודש כשמיניבוס אחד לוקח מידי שעה עובדים מהאיצטדיון לאזור התעשיה הישן, משם לאזור התעשייה עתיר ידע ומשם לרכבת. לצומת השרון נודע כי העלות הכוללת לעובד לנסיעה היא 10 שקלים אולם בפועל הוא משלם כמעט שישה שקלים לאחר סבסוד של המעביד. בעירייה מקווים שיותר ויותר חברות יצטרפו למיזם שמטרתו לעודד עובדים בעיר להגיע למקום עבודתם ללא רכבים פרטיים ותדירותו תעלה לכל רבע שעה. לאחר מכן הם מקווים יצטרפו גם תושבים למיזם.

"כל עוד המצב נשאר כפי שהוא היום בעירייה לא יצליחו לעודד את העובדים לצאת מהבית ללא הרכב הפרטי", אומר גורם עירוני. "החברה הכלכלית יצרה את מיזם We.Ride שבקרוב גם תתלווה לו אפליקציה שהיא מעין מערכת שתתכלל את כל אמצעי התחבורה בעיר. באמצעות האפליקציה למשל אדם שרוצה לנסוע מהבית לעתיר ידע יוכל לראות אילו אמצעי תחבורה עומדים לרשותו ובהם גם השאטלים. את השאטלים יפעילו חברות שונות".

בהודעה שפרסמה העירייה הבוקר נכתב: "החל מתאריך ה-1 ביולי 2019 יוכלו הנוסעים לעלות לשאטלים, שיצאו בשעות הבוקר, אל רחוב התעש, ומשם דרך תחנת רכבת נורדאו אל אזור התעשייה עתיר ידע. השאטלים יצאו כל רבע שעה, בין השעות 7:30 ל-9:30 בבוקר, ויהיו מתואמים עם זמני הגעת הרכבת. אחר הצהריים יצאו השאטלים במסלול ההפוך, החל מ-16:30 ועד 18:30. עלות הנסיעה היא 5.90 שקלים והתשלום יתבצע באמצעות אפליקציית We.Ride, בכפוף לרישום מראש על ידי המעסיק. בשלב הראשון יהיה השירות פתוח בפני עובדי החברות הפועלות באזורי התעשייה, ועם הזמן יפתח גם בפני הציבור הרחב. במסגרת המדיניות, כבר הוגבלה החניה בחינם לתושבי העיר בחלק מאזור התעשייה לשלוש שעות, על מנת לעודד תחלופה במקומות החניה, שימוש בתחבורה ציבורית ובאופניים".

מפת השאטלים. צילום באדיבות עירית כפר סבא

סגן ראש העיר ומחזיק תיקי התחבורה, הקיימות והחדשנות עילאי הרסגור-הנדין:  "זוהי תחילתו של השינוי הגדול. כפר סבא עוברת לאמצעי תחבורה מקיימים. פרויקט התחבורה השיתופית הוא צעד משמעותי בדרך להתנתקות מהתלות ברכב הפרטי. במקביל, אנחנו מתקדמים בצעדים מהירים לסלילה משמעותית של שבילי אופניים, מקדמים את נתיבי התחבורה הציבורית ועובדים על שינוי גדול במערך האוטובוסים, בשיתוף משרד התחבורה. ברצוני להודות לחברה הכלכלית ועובדיה המוכשרים, שלא היה אפשר לעשות זאת בלעדיהם. אני קורא למעסיקים באזורי התעשייה להצטרף לפרויקט ולאפשר לעובדיהם תחבורה קלה, מהירה ונוחה".

ראש העירייה, רפי סער: "פרויקט התחבורה הציבורית הוא אחד מני רבים שיוזמת ומפעילה עיריית כפר סבא, על מנת להפחית את השימוש ברכבים פרטיים, יצירת מקומות חניה נוספים והפחתת עומסי התנועה בעיר. לאחרונה יזמנו אף פרויקט חדשני של השכרת חניות פרטיות של תושבים, פתחנו את החניון הרובוטי סמוך לתחנת הרכבת ואנו מקימים שני חניונים נוספים באזור התעשייה. כל אלו יחד יביאו לשינוי מבורך עבור כל תושבי כפר סבא".

בערייה אומרים כי עובדים אשר מעוניינים להירשם, מתבקשים להפנות את המעסיק/בעל החברה בקישור הזה, בכדי להסדיר את הרישום של החברה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר