רחוב ויצמן צילום עזרא לוי
רחוב ויצמן בכפר סבא. צילום עזרא לוי

הערב בוויצמן ובשידור חי בפייסבוק: מפגש תושבים עם הדר לביא בנושא הנת"צ

ראש סיעת האופוזיציה מקיימת הערב מפגש תושבים. במקביל, הודיעה העירייה על מפגש הסברה ב-22 ביולי

פורסם בתאריך: 10.7.19 13:59

סיעת האופוזיציה במועצת עיריית כפר סבא, כפר סבא מתקדמת, בראשות חברת המועצה הדר לביא, קוראת לתושבים להגיע הערב, בשעה 20:30, אל "רויטל יוצרת טעים" ברחוב ויצמן 54, כדי לקבל סקירה מקיפה על פרויקט "מהיר לעיר" במסגרתו יסללו ברחוב ויצמן נתיבי תחבורה ציבורית. המפגש ישודר גם בפייסבוק של הדר לביא.

בהזמנה לאירוע ברשת החברתית נכתב: "מטרת הפרויקט היא לייחד נתיב לתחבורה ציבורית בלבד. המשמעות, הורדת נתיב לרכב פרטי, צמצום מדרכות, הוספת שביל אופניים חלקי, תשתיות הביוב והמים ישופצו, רהיטי הרחוב יחודשו, גדרות יחסמו את הרחוב ועצים ותיקים ומלאי צל יועתקו ויוחלפו בעצים צעירים אחידים במראם".

בהזמנה תוהים מארגני הכנס "מה יקרה לוויצמן שלנו ביום שאחרי? מה יקרה לחנויות? מה יקרה לפלאפליות? מה יקרה לתושבים הגרים על ציר ויצמן והרחובות בסביבה? מה יהיה מצב הפקקים? החניה?". בנוסף הם קובעים ש"עד היום העיריה לא שיתפה את הציבור באופן אקטיבי בפרויקט, אז אנחנו פה לעשות את זה".

נציין כי במקביל להודעה על הכנס הודיעה גם העירייה על מפגש הסברה מיוחד בנושא תוכנית מהיר לעיר, לקראת תחילת העבודות במקטע ויצמן המזרחי החודש, שיתקיים בבית רייזל ב-22 ביולי. במסגרת המפגש "תוצג התוכנית ויינתנו תשובות על שאלות כמו מדוע נבחרו רחובות מסוימים לפרויקט, מהי המשמעות של נתיבי תחבורה ציבורית, איפה יהיו התחנות, האם ייחסמו רחובות לתנועה בזמן העבודות, מהם אמצעי הבטיחות בהם נוקטת העירייה ועוד". בכפר סבא מתקדמת טוענים כי הכנס העירוני אורגן באופן בהול לאור העובדה שהם עצמם עורכים כנס בנושא.

הדמיית הנת"צ בוייצמן. הדמיה: נתיבי איילון

נזכיר כי בעירייה ובחברת נתיבי איילון מבצעת הפרויקט ערכו שיחות מקיפות בחודשים האחרונים עם סוחרי הרחוב בנושא, שבסופן יצאו כמה סוחרים למאבק בטענה שההערות שלהם לתוכנית לא יושמו.

הדר, למה בעצם סיעת אופוזיציה עורכת כנס על הנת"צ? זה נשמע לחלוטין כמו מהלך פוליטי.

"מי שמוביל את הכנס מלבדנו הם גם הסוחרים, ארגוני הנכים ותושבים. זה בפירוש לא אקט אופוזיציונרי. תפקידנו כחברי מועצה לעבוד לטובת הציבור. במשך חודשים אנחנו מתחננים לשיתוף ציבורי אמיתי בעניין הנת"צ".

וכל השיחות שמבצעת העירייה בנושא הן אינן שיתוף ציבור?

"כל מה שהם מראים לסוחרים הם דברים ידועים, זה לא שיתוף ציבור. אומרים להם שיש בעייתיות בגדרות, שואלים ולמה לא מטמינים את החשמל באדמה, למה לא נוטעים עצים, וזה עוד לפני בעיות התחבורה. אבל הם אומרים זה מה שיש. אם כך זה לא שיתוף ציבור. אי אפשר לומר שיתפתי אם דיברתם רק עם הסוחרים וגם להם לא הקשבתם. לציבור צריך להיות סיי אמיתי, יש ערך אמיתי במה שהציבור עצמו מבין ויודע על ויצמן. לא צריך לחשוב שהתושבים או הסוחרים לא מבינים כלום ושהם מתעסקים רק בשלהם ובכיס הפרטי שלהם. שיתוף ציבור הוא לא אקט טכני".

מה יהיה שונה בכנס שלכם מהשיחות שערכו בעירייה?

"בפעם הראשונה התוכנית תוסבר לציבור, בנוסף נרכז שאלות פתוחות וננסה לענות עליהן. אבל קודם כל הציבור ידע מה הולך לקרות. אגב, אני מזמינה גם את נציגי העירייה לבוא ולהציג את התוכנית. זו בהחלט במה גם עבורם. אני אהיה גאה אם הם יעשו את זה".

הדר לביא

הדר לביא

אז לאור מה שאתה אומרת גם אתם הערב לא תקיימו שיתוף ציבור אם אין לכם כוח לשנות.

"נכון, אתה צודק. אנחנו ניידע את התושבים ומפה תצא קריאה לעירייה לשתף".

את עצמך מסכימה עם נחיצות הפרויקט?

"חשוב לי לדעת מה יהיה בסוף התוכנית, האם זה יהיה טוב לעיר, ואני לא משוכנעת".

תגובת עיריית כפר סבא: "עיריית כפר סבא קיימה מספר מפגשים עם הסוחרים, כחלק מהליך שיתוף ציבור המתבצע זו תקופה. לסוחרים הוצגו תוכניות הפרויקט ורוב בקשותיהם התקבלו, בין היתר חניות אקספרס לאורך רחוב ויצמן, ביצוע עבודות במקטעים קצרים, הגדלת מספר העצים באופן משמעותי, מתן תמיכה לוגיסטית למשלוחים, הסבת אזור פריקה וטעינה. תוכנית 'מהיר לעיר' הינה תוכנית ארצית, במסגרתה ישודרג באופן ניכר הרחוב הראשי של העיר, יתווספו שבילי אופניים ונתיבי תחבורה ציבורית. זאת במטרה להפוך את לב העיר למרכז שוקק חיים, לרווחת כל התושבים. ראוי לציין, כי התהליך נמצא בעיצומו והשיח והשיתוף עם הסוחרים ועם הציבור יימשכו, כאשר בתאריך 22.07 יתקיים מפגש נוסף רחב היקף. אנו מזמינים את כל התושבים לבוא למפגש ולקבל את כל המידע על התוכנית, שתחדש את מרכז העיר כפר סבא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר