ילדים שהצטלמו לקמפיין נגד הקמת תחנת הכוח. צילום באדיבות מטה המאבק
ילדים שהצטלמו לקמפיין נגד הקמת תחנת הכוח. צילום באדיבות מטה המאבק

הפגנת ענק בכפר סבא, מחאה מול הבית של בילסקי, צעדה לירושלים: כל התוכניות של מטה המאבק בתחנת הכוח

מטה המאבק בתחנת הכוח מעלה הילוך לקראת המועד האחרון להגשת התנגדויות לתוכנית. "אני קוראת לכולם לעזוב את המקלדות ולצאת לשטח", אומרת אחת ממובילות המאבק נירית סוקול

פורסם בתאריך: 12.8.19 13:05

צעדת המונית של בני נוער לירושלים, דוכני הסברה, סרטון עם מסיכות אב"כ, הפגנות מול ביתו של יו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות זאב בילסקי ולא רק: מטה המאבק של התושבים המתנגדים להקמת תחנת הכוח מפגש השלום, כשני קילומטר מזרחית לכפר סבא, מעלה הילוך ויוצא בתוכנית פעולה אקטיביסטית כדי למנוע את הקמת התחנה.

אתמול, יום ראשון, התקיימה הפגנה מול ביתו של בילסקי נגד הקמת תחנת הכוח. המפגינים חבשו על פניהם מסכות אב"כ והסתובבו עם שלטי מחאה עליהם נכתב בין השאר "לא רוצים שרון שחור" ו-"הגז הזה יהרוג אותנו". ההפגנה התקיימה לקראת ישיבת ראשי רשויות בשרון בנושא תחנת הכוח שמתוכננת להתקיים מחר במועצה המקומית דרום השרון. "בישיבה הזו יהיו ראשי היישובים של כפר סבא, ג'לג'וליה, אלפי מנשה, מתן, צופית. המטרה היא לקדם את ההתנגדות להקמתה של תחנת הכח בלב השרון ולחזק את המאבק", אומרת נירית סוקול, אשת תוכן ויח"צ, תושבת הוד השרון ואחת ממובילות המאבק.

ועידת החינוך של ערי ישראל מגיעה לכפר סבא, לכל הפרטים ולהרשמה הקליקו כאן.

היום, נזכיר, אמורה ועדת המשנה לתכנון ובנייה בכפר סבא צפויה לאשר בישיבתה את התנגדות הוועדה המקומית לתוכנית להקמת תחנת הכוח. סוקול: "עם כל הכבוד למאבק שראשי הרשויות מנהלים נגד הקמת תחנת הכוח, הציבור חייב להבין שהמאבק שלנו, 'האזרח הקטן', הוא החשוב ביותר, כי יש דברים שרק אנחנו יכולים להזיז. הציבור לא מבין כמה מסוכנות יש בהקמת התחנה הזו כי לא הייתה כאן הסברה טובה בעניין. זיהומי אוויר, קרקע, מי תהום, מפגעי רעש, מפגעים בטחוניים בשל הסמיכות לרשות הפלסטינית. חשובה זו הבריאות של הילדים שתפגע ברגע שהתחנה תוקם".

סוקול וחברי מטה המאבק החריפו בשבועות האחרונים את המאבק שמתוכנן להתפשט בימים הקרובים לכל ערי השרון. "המאבק החריף בכמה מישורים: דף הפייסבוק שלנו 'תושבים נגד הקמת תחנת כוח סמוך לכפר סבא וישובי הסביבה' צבר תאוצה לפני כשלושה חודשים כשהתחלנו להזרים אליו חומרים כמו כתבות בנושא ורשימת סכנות של משרד הבריאות. דבר נוסף הוא הפגנות. החל מאתמול אנחנו נקיים מדי יום הפגנה מול ביתו של בילסקי ברעננה כשעל פנינו מסיכות אב"כ. אתמול עשינו משמרות של שני אנשים בכל פעם וככה זה יימשך.

שלטים שהוצבו מחוץ לביתו של זאב בליסקי ברעננה. צילום באדיבות מטה המאבק

"במקביל, כ-30 מבוגרים ו-20 ילדים הפגינו אתמול במקום בו אמורה לקום תחנת הכח עם מסכות אב"כ. צילמנו סרטון שאמור להעיר את התושבים וקורא להם להצטרף למטה המאבק שלנו, לקום ולהגיש התנגדות לתחנה כי עדיין נשארו כמה ימים לכך. בימים הקרובים נצא להפגין גם בצמתים מרכזיות בשרון, נקים דוכני הסברה בנושא כפי שכבר הקמנו בבריכה במתן, בשכונת גיל עמל בהוד השרון. הקמנו רשת של קבוצות וואטסאפ – בהוד השרון יש כ-250 חברים ובכפר סבא כבר 110. בשבועות הקרובים תתקיים הפגנה גדולה סמוך לקניון G בכפר סבא. בקיצור, התחלנו לצאת לשטח".

ילדים שהצטלמו לקמפיין נגד הקמת תחנת הכוח. צילום באדיבות מטה המאבק

מעבר להפגנות ודוכני מידע, סוקול חושפת כי מתוכננת צעדת מחאה גדולה. "צפויה להיות הפגנת נוער גדולה שתצעד מתחנת הכוח לירושלים, אנחנו מקימים בימים אלו גם מטה צעירים שינהל את החברה מתנועות הנוער, ואנחנו נשמח שאנשים יחברו למטה המאבק ויהיו פעילים. הגיע הזמן שתושבים יתעוררו לפני שנחטוף מחלות מתחנת הכוח הזו שתהיה הכי גדולה בישראל. אני קוראת לכולם לעזוב את המקלדות ולצאת לשטח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יעל

    המאבק הכי חשוב שהיה באיזור השרון,
    בניית תחנות כח מזהמות ישנו את פני האיזור –
    יגרמו לתחלואה כמו סרטן, מחלות לב ומחלות ריאה,
    ימחקו ישובים כמו נוה ימין שדה חמד ומתן שהתחנה תסכן את בריאות תושביהן
    מסלולי הטיסה שעוברים מעל הארובות – שיותרים כיסי אוייר חם ומערבולות יביאו לתקלות ואולי אך נפילת מטוסים על ישובים וערים (ראש העין)
    חזון אפוקליפטי לאיזור השרון

  2. זולטי

    זוהי תחנת גז שתפיץ זיהום אוויר חמור שיפגע בבריאותינו
    זוהי תחנת גז שתייצר קרינה שתסרטן את כולנו
    זוהי תחנת גז שתגרום לפגיעה סביבתית, ותרעיל את מי התהום שלנו
    זוהי תחנת גז שנמצאת במיקום אסטרטגי רגיש ועלולה להפוך את כולנו למטרה בטחונית

  3. חדרתי

    למה לא? למה בכל הערים האחרות כן,ובכ"ס לא?
    יש נתונים לתחלואה בחדרה?

  4. יאיר ויס

    האמת שאין היום שום הצדקה לתחנות כוח ענקיות במרכזי אוכלוסיה, חוץ מהאינטרס הכלכלי של התאגידים הפרטיים שמאחוריהן.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר