הדמיית תחנת כפר סבא צפון. הדמיה לויטון ושומני ארכיטקטים בע"מ

האם הקמת תחנת הרכבת החדשה בכפר סבא תתבטל?

במשרד התחבורה מכחישים את הפרסום לפיו תחנת הרכבת החדשה תבוטל בעקבות חריגה בהערכת התקציב של פרויקט המסילה המזרחית

פורסם בתאריך: 3.9.19 17:00

משרד התחבורה מכחיש כי הקמת תחנת הרכבת החדשה בכפר סבא, כפר סבא צפון, שאמורה להיות חלק ממסילת הרכבת המזרחית, מתוכננת להתבטל. זאת בניגוד לפרסום הבוקר בעיתון דה מרקר, לפיו הקמת התחנה מוטלת בספק בשל חריגה משמעותית בהערכת התקציב של פרויקט הקמת מסילת הרכבת המזרחית.

נזכיר כי בחודש יוני השנה חשף צומת השרון כיצד תראה תחנת הרכבת החדשה. אדריכל מריו בורק, מנהל מחקת תכנון תחנות ומבנים באגף התכנון ברכבת ישראל, אמר אז כי התחנה כוללת אזור חניה של כ-800 מקומות חניה, וההערכה היא כי יעברו בתחנה כ-6,000 נוסעים מדי יום. בשעות השיא בבוקר צפויים לעלות על הרכבת כ-500 איש וכ-250 איש צפויים לרדת.

אולם בדה מרקר דווח הבוקר כי בימים אלה מתקיימים דיונים בין משרדי האוצר והתחבורה על קיצוצים בפרויקט בהם ביטול תחנת הרכבת כפר סבא צפון. על פי הכתוב הקיצוצים נועדו לאפשר לשלים את המיזם גם אם במתכונת מצומצמת, מכיוון שהוא חורג משמעותית מהערכת התקציב המקורית שלו. הכתבת אסנת ניר מגלה כי על פי ההערכות תבוטל הקמתן של שתיים מהתחנות החדשות, אחת מהן בטירה והשנייה בכפר סבא, ונשקלת ביטול של תחנה נוספת.

כאמור, בתגובה של משרד התחבורה לצומת השרון נטען כי אין שום כוונה לבטל את תחנת  כפר סבא. "אין כוונה לבטל את תחנת כפר סבא", מסר המשרד, "ייתכן והתחנות יתבצעו בשלבים בהתאם לאישורים התקציביים, אולם מכל מקום, תחנת כפר סבא היא חלק מהפרויקט".

מומחה התחבורה עמירם סטרולוב מוסיף כי: "המסילה המזרחית היא עורק תחבורה חשוב מצפון הארץ למרכזה ולדרומה. כפר סבא נמצאת בשדרה המזרחית ולכן חיוני שתהיה לה תחנה עם חיבור מהיר לעיר. לא יעלה על הדעת, אם בכלל מישהו חשב כך, לבטל תחנה כזו. נהפוך הוא, אולי צריך להוסיף עוד אחת בעיר. הכי חשוב שיהיה ניתן לחבר אותה למערכת הקיימת של המסילות לתל אביב ולרעננה. ניתוק כזה מחזיר אותנו שנים אחורה והוא בטח לא ברוח התפיסה שמקדמת תחבורה ציבורית".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם הממשלה תפסיק לחלק כספ]ים למחבלי הכלא ולחרדים אז יהיה כסף לתחנת כפר סבא, ולעצור את השחיתות ולתת לאזרחים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    משתמש

    ערבים מקבלים רבע ממשה תורמים. והחרדים מקבלים עיר של 500.000 איש בבית שאן. עם מנהרת שבת צפון-דרום?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר