הדמיית תחנת כפר סבא צפון. הדמיה לויטון ושומני ארכיטקטים בע"מ

צומת השרון חושף: כך תראה תחנת הרכבת החדשה של כפר סבא

6,000 נוסעים מדי יום, ארבע רכבות מדי שעה לכל כיוון ו-800 מקומות חניה. כך תראה תחנת הרכבת כפר סבא צפון

פורסם בתאריך: 17.6.19 09:38

תחנת הרכבת כפר סבא צפון, שתהיה אחת התחנות במסלול מסילת הרכבת המזרחית שעל הקמתה דיווחנו בשבוע שעבר, תבנה סמוך לאזור התעשייה המזרחי החדש של כפר סבא, בצומת ניר אליהו, סמוך לכביש 6. כך נודע לצומת השרון. התחנה אמורה לקום עד שנת 2025, אז אמורה מסילת הרכבת המזרחית להתחיל לפעול.

אדריכל מריו בורק, מנהל מחלקת תכנון תחנות ומבנים באגף התכנון ברכבת ישראל, אמר לצומת השרון שהתחנה כוללת אזור חניה של כ-800 מקומות חניה, וההערכה היא כי יעברו בתחנה כ-6,000 נוסעים מדי יום. בשעות השיא בבוקר צפויים לעלות על הרכבת כ-500 איש וכ-250 איש צפויים לרדת. מדובר בתחנה סטנדרטית למראה, שבאזור החניה שלה יהיה גם מסוף אוטובוסים קטן ובפנים אולם ורציפים שאורכם יקבע על פי הצורך התפעולי. בשעות השיא אמורות לעבור בתחנה ארבע רכבות לכל כיוון מדי שעה.

כך תראה תחנת כפר סבא צפון (הדמיה לויטון ושומני ארכיטקטים בע"מ):

המסילה המזרחית תעבור בשלב הראשון מחדרה מזרח (בסמוך לגן שמואל) ולכל אורך כביש שש עד לוד, שם היא תתפצל מערבה. חלק מהתחנות בקו החדש, שנוסע במסלול ההיסטורי שפעל בעבר, יעברו שימור. התחנה בכפר סבא תבנה מהיסוד.

ברכבת הסבירו שהתוואי המחודש מיועד להפחית את העומס במסילת החוף על ידי העברת רכבות משא ורכבות נוסעים אשר יעדן אינו במרכז הארץ, למנוע השבתה של תנועת הרכבות ולהעביר נוסעים ליישובים חדשים רבים ותסייע בפיזור האוכלוסייה. בסופו של דבר מערך מסילות הגליל אמור להתחבר למסילה המזרחית כך שבעתיד תחובר המסילה בקצה הצפוני שלה (צומת רמז, באזור פרדס חנה-כרכור) עם רכבת העמק דרך מסילת עירון העתידית.

 

עמירם סטרולוב

עמירם סטרולוב, מומחה לניהול אסטרטגי של מערכות תחבורה בארץ ובמסגרת פרויקטים של הבנק העולמי, תושב רעננה, אומר: "מדובר בפרויקט חשוב שנותן לשדרה המזרחית של המדינה קשר לכל האורך וחיבור מצפון הארץ ועד לשדה התעופה בן גוריון. הוא ייתן שירות גם ליישובים קטנים יותר, חלקם ערבים, ויפריח חיים בציר. באשר למיקום התחנה בכפר סבא – תחנות רכבת רבות בישראל מתאפיינות בבעיות בנגישות אליהן, והמפתח להצלחת תחנת הרכבת בכפר סבא יהיה נגישות מהירה לתחנה. אם יצליחו לייצר כביש או שאטלים לרכבת שיהיו יעילים אז התחנה תצליח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אחד

    די כבר לחניות בתחנות רכבת!!! תשימו את התחנות בקרבת אוכלוסייה ועסקים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר