אביב משל ואביו ירדן

בעלי חברת החילוץ: "סרקנו 42 אלף ק"מ, אין סיכוי מעשי למצוא את אביב משל"

משל, שנעדר באינדונזיה מחודש יוני, אז נסחף ללב ים עם גלשן סאפ, הוכר כמי שמקום קבורתו לא נודע. בעלי חברת החילוץ חיליק מגנוס: "הפעלנו רחפנים, סירות, דייגים, מטוסים והליקופטרים, השתמשנו בצילומי לווין ומה לא"

פורסם בתאריך: 8.9.19 15:06

חיליק מגנוס, הבעלים של חברת "מגנוס איתור וחילוץ", שחיפש יחד עם אנשיו אחר אביב משל באינדונזיה, אמר הבוקר בשיחה עם צומת השרון בעקבות הידיעה כי משל הוכר כמי שמקום קבורתו לא נודע כי אבד לחלוטין הסיכוי למצוא את אביב.

"אני בצער עמוק מאוד על האירוע הקשה הזה", אמר הבוקר מגנוס, שחברתו נותנת מענה במקרים של אובדן קשר של מטיילים והיקלעות למצבי חירום, "זה אירוע טראגי ביותר. בן אדם נכנס למים עם סאפ ופתאום נעלם. אנחנו הגענו באיחור של כמה ימים כי בהתחלה השגרירות האמריקנית ויחידת החילוץ המקומית טיפלו בזה. רק אחרי שהם למעשה נואשו לחלוטין למצוא אותו, ביום רביעי בבוקר, יומיים אחרי שאבד עימו הקשר, נכנסו לתמונה. במשך 29 יום סרקנו 42 אלף קילומטרים בים, 1,500 קילומטר על החוף, הפעלנו רחפנים, סירות, דייגים, מטוסים והליקופטרים, השתמשנו בצילומי לווין ומה לא.

החיפושים אחר אביב משל באינדונזיה. צילום MAGNOS איתור וחילוץ וחברת ביטוח הפיניקס

"מגנוס הוסיף: "עשינו ניסיונות בהשטה של סאפים עם משקולת במשקל גוף אדם ומעקב באמצעות לווינים לראות לאן הולך הסחף, והסחף הוא אדיר. לצערנו, למרות כל המאמצים וההשקעה האדירה תוך תקווה אדירה שנמצא אותו – לא היו שום תוצאות. לשבחו של הרב הראשי לישראל, הרב לאו, יש לומר שהוא אנושי לאירועים מהסוג הזה ומטפל בהם באופן מאוד רציני ומהיר. לי באופן אישי ולצוות שלי זה מאוד עצוב וקשה מאוד כשאתה לא מצליח למצוא את הנעדר".

החיפושים אחר אביב משל באינדונזיה. צילום MAGNOS איתור וחילוץ וחברת ביטוח הפיניקס

לא היו רמזים, אפילו הקטן ביותר?

"נכון. שתבין, הייתי כמה פעמים באזור הזה. הזרמים שם אדירים בעוצמתם. זרימה של 10 קשר שקיימת שם. עברנו עשרות קילומטרים ביום".

מה הסיכוי, אם יש כזה עדיין, שפתאום הוא יימצא? 

"אין סיכוי. אנחנו הפצנו ידיעות לכל אוניות הסוחר שחוצות את האוקיינוס ההודי ונעשו סריקות מאוד גדולות. מבחינה סטטיסטית הסיכוי אפס. תיאורטית, אתה תמיד יכול לומר שיש סיכוי. אבל הסיכוי המעשי קלוש. כל שצריך כעת הוא לחבק את המשפחה ואת האחיות. זה אירוע קשה ביותר ואנחנו שולחים את תנחומנו הכנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר