מיניבוס. צילום טס שפלן

"הם מקיאים ובורח להם קקי ופיפי": מה קורה בהסעות ילדי החינוך המיוחד?

ההורים מתלוננים על כך שהעירייה איחדה קווי הסעות, כך שהילדים נוסעים לגן לעיתים יותר משעה. "ילדי הצהרון עושים את זה פעמיים ביום, זה הכאב האמיתי", אומרת אחת האמהות

פורסם בתאריך: 25.9.19 18:17

הורים לילדים בחינוך המיוחד בכפר סבא מתלוננים על כך שהעירייה איחדה קווי הסעות לגני החינוך המיוחד, מה שגרם לזמן הנסיעה לגן להתארך לעיתים לשעה ויותר. בשנת הלימודים הקודמת היו ההסעות מתבצעות לפי גן. כיום, טוענים ההורים, כל הסעה אוספת ומפזרת ילדים, לעיתים משניים ושלושה גנים שונים. "ילדים בני שנתיים נוסעים כמעט שעה ברחבי העיר", מספרת אחת האמהות, "הם מקיאים ובורח להם קקי ופיפי. הסעות מגיעות באיחור ואין עם מי לדבר. המלווים לא מכירים את הילדים ולא יודעים מה יש להם ברכב, אפילו לא אם הילד אלרגני או לא. כשאנחנו מתלוננים אומרים לנו שהמלווים עשו הדרכה של שעתיים. נראה אותך לומד בתוך שעתיים לעשות החייאה לילד. רצינו להפגין אבל בגלל שנכנס אחראי הסעות חדש אמרנו ניתן לזה צ'אנס".

בכל שנה עולות בעיות בהסעות החינוך המיוחד. בעיה דומה היתה גם בתחילת שנת הלימודים הקודמת, אבל ההורים הצליחו להוכיח לראשי אגף החינוך באמצעות רישומי ג'י.פי.אס שההסעות אורכות זמן בלתי סביר והקווים הופרדו. כמו אז, גם השנה הילדים, שממילא סובלים מקשיים אחרים, הופכים לחסרי סבלנות ועצבניים. ההורים מספרים שחלקם מקיאים בהסעות ולאחרים בורחים צרכים. גם המלווים הופכים לחסרי סבלנות וחלקם מראים סימני עצבנות מוגברים.

"עיריית כפר סבא לא פיצלה הסעות – אני לא יודעת מאילו שיקולים", אומרת אם אחרת, "ילדים נוסעים שעות בהסעות. כשהם נוסעים למשל לגן גליל הם עוצרים בדרך ואוספים הסעה לגן פנינה. זה אומר שאם מהבית שלי לקחת את הילד לגן לוקח רבע שעה, בגלל איחוד ההסעות הבת שלי יוצאת בשבע ומגיעה אחרי שעה ויותר. יש 28 גני חינוך מיוחד בעיר וככה חוסכים בהסעות על גב הילדים. זה קורה גם אחרי שהילדים מסיימים את הלימודים, בדרך לצהרון, וחלק מהילדים מאחרים לארוחות. הילדים שלנו נמצאים במערכת הזאת כדי להתקדם. איך אחרי נסיעה כל כך ארוכה הם יכולים להתרכז וללמוד? לי, אחרי שעה בפקקים, לוקח לי לפחות שעה להתחיל לעבוד כמו שצריך. איך ילד כזה יוכל ללמוד? וילדי הצהרון עושים את זה פעמיים ביום. זה הכאב האמיתי".

"היו מספר מקרים של חוסר סבלנות של מלווים והיה לפחות מקרה אחד שהוגשה תלונה במשטרה", אומר חבר בוועד ההורים העירוני, "בפגישה שהייתה בנושא הזה עם מנהל אגף החינוך ומחזיק תיק התחבורה ביקשנו לעשות מיפוי של כל המסלולים, ואמורה להיות פגישה נוספת על הנושאים האלה כדי לקבל תמונה מלאה. ביקשנו מיפוי של המלווים ושיעשו להם הדרכות".

בהודעה שהוציאה יו"ר וועד ההורים סיגל קוצ'מן להורים ביום ראשון השבוע נכתב: "ביום חמישי האחרון, התקיימה פגישה של ועדת הסעות עם מנהל אגף החינוך ומחזיק תיק התחבורה. פגישה זו הייתה בהמשך לפגישות קודמות, ומיילים שנשלחו. בפגישה הועלו שוב כל הבעיות, כולל החינוך המיוחד. הפגישה הייתה תכליתית ומועילה, היה רצון לשיתוף פעולה, שיתוף המידע ומציאת פתרונות למצב הקיים. סוכם שהעירייה תדאג שקווי ההסעות של מטרופולין יצאו בזמן. מהיום צפויים להיות שינויים קלים במערך הסעות ויתוגברו הקווים על ידי העירייה. מתוכננות פעולות של העירייה על מנת להקל על העומס, למשל פיתוח שבילי אופניים לתיכונים, תגבורים נוספים של קווי ההסעות ועוד. בחינוך המיוחד, הבעיות שונות, העלינו את כולן וסיכמנו על דרכי פתרון. אנחנו נמצאים בקשר רציף עם הגורמים בעירייה. אחרי החגים תתקיים פגישת  מעקב על כל הדברים שסוכמו".

תגובת עיריית כפר סבא טרם התקבלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר