צילום אילוסטרציה תומר אפלבאום
צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום

מקרה נוסף של שעלת התגלה ברחל המשוררת, הפעם בכיתה א'

בהודעה שהפיצה המנהלת להורים כתבה שהתלמיד טופל ושהוא אינו מדבק. לפני כשבועיים נודע כי שני תלמידי כיתה ב' בבית הספר נדבקו במחלה

פורסם בתאריך: 3.11.19 12:00

פרסום ראשון: מקרה שעלת נוסף התגלה בבית הספר רחל המשוררת ברחוב נעמי שמר בכפר סבא. נזכיר שלפני כשבועיים התגלו שני מקרים של הידבקות במחלה בקרב תלמידי כיתה ב' בבית הספר. בסוף השבוע האחרון התגלה מקרה נוסף, הפעם בכיתה א'.

מנהלת בית הספר מיכל עזרא כתבה להורים: "אני מבקשת לעדכן שנודע לנו על מקרה נוסף של שעלת בכיתה א' 4 בבית החינוך שלנו. התלמיד טופל ואינו מדבק. נעשתה פנייה למשרד הבריאות וכרגע אין הנחיות חדשות. ההורים מוזמנים להפעיל שיקול דעת ולהתייעץ עם הרופא המטפל באופן עצמאי. באם יהיו עדכונים חדשים נעדכן אתכם".

בקבוצת הנהגת ההורים נכתב על ידי אחד ההורים: "לידיעתכם בלבד: התלמיד השתעל במהלך סוכות, קיבל אנטיביוטיקה למניעת הדבקה ונשלחה בדיקה לאבחנה שחזרה כחיובית. כרגע הילד לא מדבק אך כמובן נעשתה פניה נוספת למשרד הבריאות וצפוי שיתקבלו הנחיות להמשך".

לאחר מכן הבהיר ההורה שבכוונתו ל"ידיעתכם בלבד" הוא שלא מפיצים את העדכון בכיתות, "גם כיוון שאין הנחיות וגם כי על סמך הדעות שעלו פה במקרה הקודם, כרגע ניתן לבית הספר להוביל את הטיפול".

נזכיר כי מיד לאחר החג קיבלו תלמידי כיתות ב' בבית הספר חיסון משולב נגד אסכרה (דיפתריה), פלצת (טטנוס) שעלת ושיתוק ילדים. תלמידים משכבות נוספות התבקשו להביא את פנקס החיסונים שלהם במטרה לבדוק האם קיבלו את מספר מנות חיסון השעלת הנדרש לגילם.

שעלת היא מחלקה חיידקית מדבקת שתוקפת רק בני אדם. היא מתאפיינת בהתקפי שיעול חזקים וסיבוכיה הם דלקת ריאות, פרכוסים ואף מוות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר