כלי פלסטיק רב פעמיים

הפלסטיק נשאר בבתי הספר, בינתיים: למה חברי המועצה דחו הצעה לצמצום השימוש בחד-פעמי?

חברי המועצה הסירו מסדר היום את הצעתה של חברת האופוזיציה קרן חגואל-גרשון, שהתרעמה: "אתם מחליטים לא להחליט". ראש העירייה: "יופי של ספין". המנכ"ל: "יש לזה משמעויות כספיות, ב-2020 נדע לנקוב בתאריך"

פורסם בתאריך: 10.11.19 11:18

מועצת עיריית כפר סבא הסירה מסדר היום, בישיבת מועצת העיר שהתקיימה בשבוע שעבר, הצעה לסדר של עו"ד קרן גרשון-חגואל מסיעת "כפר סבא בראש" בנושא "עידוד שימוש בכלים רב פעמיים". לפי ההצעה, מועצת העיר תפעל לגבש תוכנית לקידום מדיניות שימוש בכלים רב פעמיים בכל מוסדות החינוך בעיר, וכן באירועים עירוניים.

בדיון הסוער שהתקיים בישיבה, אמר מנכ"ל העירייה איתי צחר כי אמנם מדובר בנושא חשוב שעלה במספר ערים לכותרות, אולם ראש העירייה קיבל החלטה לפני מספר חודשים לבחון את הנושא, שיש לו משמעויות כספיות. "זה דורש מדיחים בצהרונים וזה מורכב", אמר צחר, "יאיר משיח (לשעבר מנכ"ל החברה לתרבות ופנאי, א"א) גיבש טרם עזיבתו טיוטה ראשונה ושנייה בנושא. אנחנו עומדים בקשר עם הנהגת ההורים. ב-2020 נדע לנקוב בתאריך קרוב שבכל מערכת החינוך יצאו באופן מסיבי הכלים החד פעמיים". לדבריו, התקציב עבור כך צריך להיות מאושר כחלק מדיוני התקציב.

קרן גרשון-חגואל. צילום דניאלה קונטיני

חבר מועצת העיר מסיעת "כפר סבא מתקדמת", אמיר סילבר, העיר: "מדברים על זה משנת 2017. מספרים שיש דיונים ומחשבות. אני חושב שמעל שנתיים זה די והותר זמן אם אנחנו רוצים להשפיע. ערים 'קטנות יותר' במרכאות כמו תל אביב החליטו תוך חודשיים לצאת לפיילוט. היינו יכולים שוב להיות בעיתונות ולקבל קרדיט עם החלטה נכונה. אני שמח שיש עבודה כזו, אבל אולי כדאי לזרז אותה".

חברת הנהגת ההורים אתי באום העירה מהקהל: "אני יודעת שהחברה לתרבות ופנאי תרכוש ערכה קבועה של סכום לכל תלמיד. למה זה לא נאמר כאן?".

צחר ענה: "אני לא נוהג להצהיר דברים לפני שהכל סגור ומתוקצב. יכול להיות שלפני 2016 דיברו על זה, אבל לא מדברים לפני שמבצעים. התקבלה החלטה על ידי ראש העיר. עובדים ליישם את זה בזמן הקצר ביותר. יש לזה משמעות כספית".

עו"ד גרשון-חגואל: "אני מופתעת שאתם מחליטים שלא להחליט ולא לקבל את ההצעה הטובה שמשרתת את האינטרסים של הציבור. זו התעלמות".

ראש העיר רפי סער: "קרן, אנחנו באותו עניין הכל בסדר. אנחנו מקדמים את הנושא".

עו"ד גרשון-חגואל: "יש כאן אנשים שהאג'נדה שלהם מחיקת החד פעמי".

סער: "יש שורה של פעולות שקשורות לתחום הקיימת. המערכת כולה עסוקה בזה. המנכ"ל עוסק. אני מוביל את המדיניות".

עו"ד גרשון-חגואל: "אז למה זה לא מתקבל? ההצעה מאוד עדינה".

סער: "זה מתבצע הלכה למעשה".

בסוף הוויכוח אמרה עו"ד גרשון חגואל: "לצערי לא ציפיתי לתשובה אחרת וחבל".

סער: "יופי של ספין".

סילבר: "כרגע העירייה הכריזה שהיא לא בעד הפחתת שימוש בכלי פלסטיק".

סגן ראש העיר, עילאי הרסגור-הנדין: "מה שאתה אומר עכשיו זה לא נכון".

ממה שיינפיין: "קיבלתם הסבר מסודר, עושים את זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר