רפי סער על כסא ראש העירייה. צילום אריה אברמזון
רפי סער. צילום אריה אברמזון

חברים שהשתתפו בישיבת הקואליציה: סער טען שמיזם התחב"צ בשבת יקר מדי, וביקר בחריפות את חולדאי

לדברי חברי קואליציה שנכחו בישיבה סער לא אמר אם בכוונת העירייה להצטרף למיזם או לא, ושבימים הקרובים יתקיימו שיחות בנושא בין סער לבין סגנו מהסיעה הדתית ובין סגנו ממרצ. העירייה: "הפעלת מערך מסוג זה צריכה להיבחן ברמה ארצית"

פורסם בתאריך: 2.12.19 18:00

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, ביקר בחריפות בישיבת הקואליציה שהתקיימה אתמול את מיזם "נעים בסופ"ש" של עיריית תל אביב ואת ראש העיר רון חולדאי. כך טוענים כמה חברי קואליציה שנכחו בישיבה. עם זאת, לדבריהם, סער לא אמר אם בכוונת העירייה להצטרף למיזם או לא. לדברי החברים שנכחו בישיבה, הוחלט שבימים הקרובים יתקיימו שיחות בנושא בין סער לבין סגנו מהסיעה הדתית תנופה איתן צנעני המתנגד להצטרפות ליוזמה ובין סגנו ממרצ עילאי הרסגור-הנדין התומך בה. נזכיר כי בישיבת מועצת העיר הקרובה שתתקיים ביום רביעי תעלה שאילתה בנושא של סיעת "כפר סבא מתקדמת" מהאופוזיציה.

על פי הנוכחים בישיבה, סער העלה שני טיעונים מרכזיים שלא מקובלים עליו: הראשונה היא הבעיה התקציבית, דהיינו העלות הגבוהה יחסית לדעתו של ההצטרפות למיזם – כמיליון שקלים. שנית, אמר שרון חולדאי עשה בזאת מהלך חד צדדי בצורה בוטה מבלי להתייעץ עם חברי פורום ה-15 (פורום 15 הערים, מאגד את ’העיריות העצמאיות’ בישראל שאינן מקבלות מענקי איזון מהמדינה). סער טען, לדברי הנוכחים, כי ראשי עירייה רבים מתנגדים למהלך חד צדדי כזה, ובטח בתקופה שבה אין ממשלה ואין פיקוח כבעבר. המדיניות בעניין, לדברי סער, צריכה להגיע מהממשלה ולא להיפך.

"ראש העירייה אמר שראש עיריית תל אביב החליט שהוא מדינת תל אביב ועושה את זה על דעת עצמו, ושכפר סבא היא לא מדינת תל אביב", ציטט אחד החברים את סער. אחר אמר: "הטיעונים של רפי הם טיעונים דמוקרטיים ולא ערכיים, בעיני זה לא קשור, לא למסורת לא לדת ולא לכלום. היו קצת צעקות בין החברים ורפי ניסה להרגיע. איתן צנעני אמר לו מפורשות 'אדוני ראש העיר אתה נבחרת רק בזכות זה, הציבור בחר בין קואליציה של תחבורה בשבת ובין קואליציה שלא תומכת בה. אם היית מציג עמדה אחרת לא בטוח שהיית ראש העיר".

מעיריית כפר סבא נמסר: "צר לנו על הכתבה המגמתית והחסרת כל שחר שבחרתם להעלות ולעסוק בה. כל הנאמר בכתבתכם הינו בגדר רכילות זולה ופופוליזם של בעלי אינטרסים שונים. עיריית כפר סבא מקדמת ומעודדת תחבורה ציבורית ברחבי העיר, לרווחת כל תושבות ותושבי העיר ובמסגרת זו אף מתכננת בימים אלו את מפת קווי התחבורה הציבורית החדשה של העיר. באשר לנושא התחבורה הציבורית בשבת, הפעלת מערך מסוג זה צריכה להיבחן ברמה ארצית ולהיות מעוגנת, ככל שיוחלט על ידי מדינת ישראל, בחקיקה. השלטון המקומי אינו תחליף להחלטת ממשלה כזו או אחרת. אם וכאשר תעוגן הפעלת מערך מסוג זה, היא תידון בעיריית כפר סבא בהתאם".

בתוך כך, צומת השרון בדק את הטענה לפיה בהסכמים הקואליציוניים נכתב כי יש לשמור על הסטטוס קוו. בסעיף 2.20 בהסכם מול סיעת תנופה נכתב: "ידוע כי סיעת מרצ קיבלה חופש הצבעה, כך שבמקרים ייחודיים, בהתאם לשיקול דעתו של ראש העיר, יובא הנושא לפורום סגנים". סעיף זה נכלל גם בהסכם עם מרצ (2.16). בנספח להסכם הקואליציוני – עיקרי עקרונות הקואליציה, מדיניות העירייה ודרך ניהולה – לא נכתבו המילים סטטוס קוו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. תושב כפר סבא

    צר לי לשמוע, שהסיבה לאי הצטרפות לפרויקט האנטי יהודי הזה הוא חוסר בכסף, במקום ששמירה על צביון ארץ היהודים יהיה בראש מעיננו.
    אנחנו לא נתנהג ככול העמים, שבגלל היחודיות של עם ישראל רדפו ורצחו אותנו בגולה.
    סוף, סוף, חזרנו לארצנו עם הזכות והיכולת לשמור על יחודנו מכל העמים ואנחנו נלחם על הזכות הזו.
    להיות יהודים גאים בארץ ישראל ששייכת ליהודים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צנעני לא ייפרוש כי אין לו קייס לכך. לא מהציבור ולא מאף אחד. המדובר בהצעה טובה שמרבית ראשי הערים החזקות בשרון ובמרכעז הצטרפו אליה – והינה הוליסטית לחלוטין. לאפשר לתושבים שידם אינן משגת להגיע לבתי חולים ולמקומות בילוי בסיסיים ולא (לא) להעביר את השבת

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רפי תירגע….. שכחת מי בחר בך ומי הצביע לך??? תחשוב מה היו רוצים התושבים שבחרו בך….. רוב תושבי כפר סבא הם חילונים – ומדובר בנושא סופר חשוב להם. הגם שהדתיים אינם יכולים לקבוע על מדיניות שאינה בדלת אמותיהם. זה נושא שכלל לא קשור אליהם. כמו שיש אנשים שרוצים להתפלל, יש אנשים שרוצים להגיע לים ולחגוג את השבת שלהם כהלכתם, בדרכם ובצורתם, ועל העירייה לאפשר זאת. לפני שאתה חושבת על טובת הדתיים (ש"יעבור" להם) תחשוב על מי שהצביע לך האמת

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שמור את יום השבת לקדשו,
    זה מה שמבדיל אותנו מהגויים.

  5. יואב

    סער תוקף את חולדאי? של נעליך אדון רפי,
    חולדאי עושה את מה שהציבור שלו דורש, כך
    גם ראש עירית ר"ג כרמל שמה ואתה עושה מה שצנעני
    רוצה.

  6. א

    רפי אל תטרח גם ככה לא תיבחר לקדנציה הבאה.
    הרסת את העיר עם מהיר לעיר שלך. פרויקט אסון לכפר סבא.

  7. מ

    ראש עיר טוב מחליט ופועל לטובת רוב תושבי עירו ולא מתחבא מאחןרי החלטות ממשלה שתתקבלנה או ךא תתקבלנה. לא קונה את התירוץ הזה. מאכזב מאד!

  8. גילבוע

    מליון שקלים זה כסף כיס .. נראה לי נפלה טעות בכתבה.
    בכל מקרה, ראש העיר מתמם. הוא יודע שלא נזכה בחיינו לראות את המדינה מקדמת משהו והיוזמה של ראשי העיר היא הדרך. המטרה חשובה מאוד. כשרפי סער יהיה קשיש, וכבר לא יהיה כשיר לנהיגה, ולא יהיה נעים לו לבקש שיסיעו אותו, הוא מאוד יעריך תחבורה ציבורית בשבת. כולם יודעים גם שהמפתח של פיתוח תח"צ בארץ זה קיומו שבעה ימים בשבוע. רוב התושבים ורוב הנציגים במועצה בעד זה, מספר המתנגדים הוא 20% לכל היותר, ובאמת שהמיזם לא מפריע לדתיים. מי שמתנגד לזה הוא רשע מרושע. זו לא דת, זה איכס.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר