אוטובוסים של מטרופולין. צילום יח"צ מטרופולין
אוטובוסים של מטרופולין. צילום יח"צ מטרופולין

8 רציפים ואוטובוסים חשמליים: מסוף תחבורה גדול מתוכנן במזרח העיר

במסגרת התוכנית לשיפור התחבורה הציבורית מתוכננים גם מסופים קטנים יותר, כמו בעתיר ידע ובשכונה הירוקה. לפי נתונים של נתיבי איילון, רק שישה אחוז מכלל הנסיעות בעיר הן באוטובוסים

פורסם בתאריך: 12.12.19 08:41

תוכנית התחבורה הציבורית המתוכננת לכפר סבא, מהיר לעיר, שמוביל משרד התחבורה עם נתיבי איילון והרשות הארצית לתחבורה ציבורית, כוללת הקמת מסוף תחבורה ציבורית גדול, "כפר סבא מזרח", באזור התעשייה המזרחי החדש של העיר. כך חשפה נתיבי איילון ביום העיון שמתקיים הבוקר במרכז הקיימות קיפוד, בנושא שיפור ברמת השירות בתחבורה הציבורית.

לפי התשריט, הרציף אמור לכלול שמונה רציפים, אזור למוניות ולהורדת והעלאת נוסעים ומקום ליותר מ-100 חניות לאוטובוסים עם אזורי הטענת אוטובוסים חשמליים. ראש אגף תחבורה ציבורית בנתיבי איילון, אסף כהנא, אומר שהמסוף הגדול נמצא בשולי אזור התעשייה המזרחי, באזור התוכנית של צים, ושיש כבר פרוגרמה מסוכמת עם העירייה ועם משרד התחבורה והמתחם אמור להיכנס לתכנון מפורט בימים הקרובים.

תשריט מסוף התחבורה החדש, מתוך המצגת של נתיבי איילון

על פי נתיבי איילון, מתוכננת בכפר סבא עד שנת 2025 תוספת של 40 דונם של מסופי תחבורה ציבורית בכפר סבא, ופרט למסוף הגדול ביותר המזרחי מתוכננים גם ארבעה מסופים בינוניים – בצומת רעננה, בתחנה המרכזית בכפר סבא, בעתיר ידע ובתחנת הרכבת המתוכננת כפר סבא צפון. עוד מתוכננים ארבעה מסופים קטנים יותר – ברחוב התעש, באזור תחנות הרכבת נורדאו וסוקולוב ובשכונת כפר סבא הירוקה.

לגבי המסוף בשכונה הירוקה, מספר כהנא שבימים אלה אמורה העירייה להעביר תא שטח בשכונה הצפונית (שכונת 80) להקמת מסוף קטן של שלושה וחצי דונם. התחנה המרכזית תעבור לדבריו שינוי, אבל אין עדיין תכנון ומסוף חדש מתוכנן כאמור גם בעתיר ידע. המסופים בשתי תחנות הרכבת סוקולוב ונורדאו, שהן בשטחה המוניציפלי של הוד השרון, יעברו שיפוץ והרחבה. המסוף שברחוב התעש יעבור שיפוץ והסדרה.

"השאיפה היא לסיים את כל הפרויקטים, גם הקמת המסופים וגם הרפורמות התחבורתיות, עד שנת 2026-2025, שהיא שנת היעד של רפורמת התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב, ושצריך להתאים את כפר סבא אליה", אומר כהנא, "מדובר ברשת של רכבת קלה, נתיבים מהירים, גם בכביש איילון וכביש 4, המסילה המזרחית אולי תפתח עד אז. צריך להכשיר לכל זה את המערכת בכפר סבא. התוכנית המוקדמת בכפר סבא כוללת בראש ובראשונה את "מהיר לעיר", שאינו רק נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית, אלא גם הקמה ושיפוץ מסופי התחבורה הציבורית ורפורמה במערך הקווים. התוכנית נעשית תוך שיתוף פעולה עם העירייה וכוללת מפגשי שיתוף ציבור. מטרת התוכנית היא להביא לשיפור משמעותי ומורגש בתחבורה הציבורית בעיר".

לפי נתונים של נתיבי איילון, כ-320 אלף נסיעות מתבצעות בכפר סבא מדי יום, בכל אמצעי התחבורה, תשע נסיעות בממוצע למשק בית. מתוך כל הנסיעות, רק שישה אחוז, כ-19 אלף, הן נסיעות באוטובוסים, ובסך הכל 5 מיליון נוסעים באוטובוסים בשנה בכפר סבא. במצגת לקראת הכנס נפרשה גם מפת קווי האוטובוסים החדשה המתוכננת של כפר סבא, כשההבטחה היא לתוספת של 35 אלף קילומטר נסיעה בשבוע.

לפי המצגת, בשנת 2025 יהיו בכפר סבא 20 קילומטרים של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית (הנת"צ), ברחובות וייצמן, מנחם בגין, דרך הפועל, בן יהודה, טשרניחובסקי, התעש, דרך השרון והשקמה. כמו כן, מתוכנן ציר של העדפה לתחבורה ציבורית בכביש 4.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר