עץ הדולב ששתלה העירייה בשוק
עץ הדולב ששתלה העירייה בשוק

דור ההמשך: שבוע אחרי שהפיקוס בן ה-70 נכרת העירייה שתלה עץ חדש

העירייה נאלצה לכרות בשבוע שעבר את הפיקוס החולה בשוק העירוני. היום נשתל במקומו דולב מקסיקני

פורסם בתאריך: 23.12.19 15:20

ימים ספורים אחרי שכרתה את עץ הפיקוס הוותיק והחולה בשוק העירוני, שתלה עיריית כפר סבא עץ דולב מקסיקני חדש במקומו. "כל הכבוד לגורמי העירייה על הטיפול המשמעותי והמהיר והאוזן הקשובה להמלצות מתנדבי משמר האילנות", אמר יו"ר משמר האילנות בכפר סבא, דודו אשכנזי.

העץ שנכרת בשבוע שעבר, פיקוס בן 70 שנה, היה כאמור חולה ואשכנזי הסביר אז לצומת השרון כי סבל בעבר התנכלויות והרעלות ובמשך השנים התפתחו בו פטריות, ושבדיקות מקיפות של רסיסטוגרף וטומוגרף הצביעו על כך שבגזע יש ריקבון מתקדם. "לא הייתה ברירה. במצבו העץ לא היה מאריך שנים ובגודלו הנוכחי הוא היה מסוכן לציבור", אמר אשכנזי.

גזע עץ הפיקוס בן ה-70 שנכרת בשוק העירוני בכפר סבא. צילום ביקורת בונה

גם בעירייה הסבירו כי "עץ הפיקוס הוותיק במתחם השוק העירוני הורעל לפני כשנתיים, לאחר שחומר כימי הוזרק לתוך גזעו. מאז, מצבו הידרדר ולמרות ניסיונות לטפל בעץ הוותיק, בדיקות טכנולוגיות מתקדמות איששו את מצבו העגום ולא נותר מנוס אלא מלכרות אותו, מטעמי בטיחות. כריתת העץ נעשתה רק לאחר קבלת רישיון כריתה מפקיד היערות ובמקומו של העץ יינטעו ארבעה עצים חדשים במתחם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עומר מהשרון

    החכמה היא לא שתילה של עץ חדש אלא שימור העץ הוותיק.

    איפה הם כל אוהבי האדם, הסביבה ובעלי החיים שיקימו את קול זעקת אלה שאין להם קול .

    איפה אתם כל מי שצביון העיר חשוב לו וכל מי שמורשת הוותיקים אומרת לו משהו שיגנו על העיר מפני מי שמוכן לכרות כל עץ שעומד בדרך שסלל זה עתה או מתכוון לסלול.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגיע הזמן להפיק לקחים ולחוקק חוק עזר שמגן על העצים בעיר ונותן קנסות רבים לכל מי שפוגע בעצים. להוציא מהם את החשק לכרות ולהפוך זאת ללא כלכלי עבורם. בנוסף להצבת מצלמות בעצים עתיקים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר