עמירם מילר
עמירם מילר

דירקטורים בחכ"ל השתתפו בהצבעות למרות שלא מונו כדין, התנועה לאיכות השלטון דורשת לבטל את ההחלטות

עמירם מילר ואבי יבין-קלוגר הצביעו על תקציב החברה הכלכלית ועל לקיחת הלוואה מבלי שקיבלו את אישור משרד הפנים לשמש כדירקטורים בחברה. בתחילת החודש פסל משרד הפנים את מועמדותו של מילר. התנועה לאיכות השלטון פנתה לעירייה

פורסם בתאריך: 30.12.19 13:03

התנועה לאיכות השלטון דורשת לבטל את כל החלטות דירקטוריון החברה הכלכלית של כפר סבא שהתקבלו בישיבות שבהן השתתפו, מבלי שאושרו כדין כחברים בדירקטוריון, חבר המועצה לשעבר עמירם מילר ואבי יבין-קלוגר.

השניים, נזכיר, אושרו כנציגי ציבור בדירקטוריון בישיבת מועצת העיר שהתקבלה באפריל, אך מינויים נדרש אישור של ועדה מיוחדת במשרד הפנים שהתכנסה רק בתחילת דצמבר. למרות זאת, מילר ויבין-קלוגר השתתפו כחברים בדירקטוריון בישיבות החברה הכלכלית ב-2 במאי וב-24 ביולי, ואף השתתפו בהצבעות בישיבות האלה, שבהן אושרו תקציב החברה לשנת 2019, מינויים לוועדת הביקורת של החברה, הקמת ועדת מכרזים (שאליה מונה יבין-קלוגר בעצמו) ולקיחת הלוואה לפרויקט קירוי מגרשי ספורט בעיר בגגות סולאריים.

בישיבתה ב-5 בדצמבר הוועדה (הוועדה לאישור מינוי נציגים בתאגידים עירוניים במשרד הפנים) פסלה את מועמדותו של מילר (יו"ר מפלגת העבודה בכפר סבא שתמכה בסער בבחירות המקומיות) בשל זיקה פוליטית. מינויו של יבין-קלוגר אושר למרות זיקה פוליטית (יבין-קלוגר היה מספר 5 ברשימתו של סער בבחירות המקומיות) ובגלל "כישורים מיוחדים".

בתנועה לאיכות השלטון טענו במכתבם למנכ"ל העירייה איתי צחר ולראש העירייה רפי סער, המשמש גם כיו"ר דירקטוריון החברה הכלכלית, כי "כלל ההחלטות שקיבלו הדירקטורים בעת שפעלו בחוסר סמכות ובניגוד לדין הן בטלות מעיקרן ויש להעבירן מחדש בפני פורום מאושר ונאות". עוד נכתב כי "עשויות להיות השלכות משמעותיות להוצאת לפועל של החלטות אשר התקבלו שלא כדין, בחוסר סמכות ובניגוד לתקנות".

עו"ד גילי גוטוירט מהתנועה לאיכות השלטון אומרת לצומת השרון כי במקרה הנ"ל מדובר ב"מינהל לא תקין שמאפשר העברת כספים בלי הפיקוח הזה שהתקנות מנסות לייצר. אם ממנים אנשים שהם אנשי שלמה של ראש העירייה אנחנו מאבדים את האיזון ואז יש לנו הרבה פחות יכולת לפקח ולהבין לאן הכסף הולך, וזה מה שמטריד אותנו. כשאנחנו חושבים למשל על הכנסת יש אופוזיציה וקואליציה, יש ביקורת. כאן הביקורת על הכסף הרב שמתגלגל היא פשוט לא קיימת".

בתגובה שהעבירה לצומת השרון לא התייחסה עיריית כפר סבא כלל לנושא שעליו נשאלה – דרישת התנועה לאיכות השלטון לבטל את החלטות דירקטוריון החברה הכלכלית שהתקבלו בישיבות שבהן השתתפו מילר ויבין-קלוגר מבלי שאושרו כנציגי ציבור בדירקטוריון החברה.

תגובת עיריית כפר סבא: "צר לנו כי עיתון צומת השרון בחר לעסוק שוב בנושא ממוחזר. המינויים התבצעו כחוק ואושרו על פי כל דין על ידי משרד הפנים, באמצעות הוועדה לבדיקת כשירות מינויים בתאגידים עירוניים, אשר אישרה מינויים של חברי דירקטוריון החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא וחברי דירקטוריון החברה העירונית לתרבות הפנאי, לאחר שבחנה את המועמדים לדירקטוריון, ואף קבעה כי 'מתקיים ייצוג הולם לשני המינים' בקרב חברי הנהלת שני הדירקטוריונים. באשר לדירקטוריון החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, אישר משרד הפנים את מינויה של מהנדסת העיר עליזה זיידלר-גרנות כדירקטורית בחברה מקרב עובדי הרשות, ואת מינויו של אבי יבין-קלוגר מקרב נציגי הציבור. השניים יצטרפו לדירקטוריון הקיים. מועמדותו של חבר המועצה לשעבר עמירם מילר לא אושרה. יש להדגיש, כי כל הבקשות לאישור הדירקטורים בתאגידים העירוניים אושרו על ידי מועצת העיר בישיבת מועצת העיר שמן המניין שהתקיימה בחודש אפריל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר