קווי השבת של תל אביב. צילום מוטי מילרוד

מזגזגת: מרצ הסירה הצעה לסדר שהגישה בעד תחבורה ציבורית בשבת

סיעת מרצ, הגדולה ביותר בקואליציה ובמועצת העיר, חזרה בה מהצעה לסדר שהגישה ונכנסה למשא ומתן עם ראש העירייה והסיעה הדתית תנופה על מציאת פתרון מוסכם לסוגייה. גורם בקואליציה: "איש לא איים על הרסגור-הנדין שיאבד את משרתו כסגן ראש העיר"

פורסם בתאריך: 30.12.19 18:26

סיעת מרצ במועצת עיריית כפר סבא הסירה הצעה לסדר שהגישה בשבוע שעבר, לקראת ישיבת מועצת העיר ביום רביעי, הקוראת לעירייה להצטרף למיזם התחבורה הציבורית בשבת שמובילה עיריית תל אביב, וההצעה לא תעלה לדיון בישיבה.

גורמים במועצת העיר מספרים שיו"ר סיעת מרצ, סגן ראש העיר עילאי הרסגור-הנדין, הסיר את ההצעה לאחר שהתבקש אתמול (ראשון) לשבת למשא ומתן מזורז במטרה להגיע לפתרון מוסכם על סיעת תנופה הדתית שבקואליציה ועל ראש העירייה רפי סער, שכבר הצהיר בעבר כי המדינה היא זו שצריכה להחליט אם להפעיל תחבורה ציבורית בשבתות. בסיעה סירבו להגיב לפרטים אך לצומת השרון נודע כי בסיעה אכן מקווים שיגיעו להסכמות ולא יצטרכו להחזיר את ההצעה להצבעה בחודש הבא.

בחירות. עילאי הרסגור-הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

עילאי הרסגור-הנדין. צילום ליאור פילשטיינר

גורם בקואליציה אמר לצומת השרון: "במרצ מאמינים שיש רצון טוב והבנה במועצת העיר שיש ציבור מאוד גדול שזקוק לתחבורה ציבורית בשבת ושצריך למצוא את הדרך לעשות את זה. אי אפשר לומר כרגע האם היו הצעות פשרה כאלה או אחרות כדי לא לפגוע במשא ומתן, אבל מה שבטוח שאיש לא איים על הרסגור-הנדין שיאבד את משרתו כסגן ראש העיר, וזה בטח לא מה שמניע אותו. יש פה גל במדינה שהוא אישית חייב לקחת אותו קדימה ברמה העירונית, אחרת הוא מפר את ההתחייבות לבוחריו. הוא גם מבין שאם ילך נגד הקואליציה הוא לא יוכל להמשיך לשבת שם. מכיוון שהוא יכול בכל עת לגרוף רוב במועצה בעד ההצעה הזו, אני חושב שזה ראוי שהוא לקח עוד חודש לדבר על זה. ההצלחה לכאורה בנושא הזה נמצאת בכיס שלו. השאלה היא איזה מחיר הוא מוכן לשלם בעדה".

אתה חושב שהרסגור-הנדין יצליח להעביר את ההצעה במועצת העיר?

"כן, כי באופוזיציה יש שבעה חברי מועצה, ומי שחשב שתהילה מימון (חברת מועצת העיר מסיעת כפר סבא בראש) תצביע עם הקואליציה טועה, כי לדעתי היא לא תעז להצביע בנושא הזה נגד הציבור החילוני בשכונה שלה. יחד עם ארבעת חברי המועצה של מרצ זה 11, ויש את אסנת ספורטה שפרשה מסיעת ראש העיר שיחד איתה זה 12. אני מאמין גם שהחודש הקרוב נותן לקואליציה הזדמנות להזיז מישהו אחר מהאופוזיציה במידה והמשא ומתן, אם בכלל יתקיים, יעלה יפה".

נזכיר כי לפי תוצאות משאל צומת השרון, 67 אחוז מהמצביעים ענו שהם בעד הצטרפותה של כפר סבא למיזם, לעומת 33 אחוזים שענו שהם נגד.

הרבה החילונית, גלית אורן, יצאה נגד הסרת ההצעה של מרצ מסדר היום של ישיבת המועצה. "אני עייפה כבר מלשמוע את זה שוב ושוב", היא אומרת, "יש המון נושאים שהאג'נדה החילונית מתקפלת בהם בשם הרצון להגיע להסדרים עם הדתיים. אני לא בקיאה מספיק בפוליטיקה הפנימית אבל כן היה לי שיח, וזה מתיש לשמוע שוב על התקפלות של האג'נדה החילונית בשם ניסיונות גישור כאלה ואחרים שאני לא יודעת כמה הם יצליחו. הציבור שהצביע להרסגור-הנדין לא מקבל את מה שהוא דורש ואת מה שהוא קיבל כהבטחת בחירות. אני שמה על כל ניסיונות הגישור והפשרה סימן שאלה כי אין אמצע – או שיש תחבורה ציבורית או שאין. הסימן שאלה הוא על הצורך להתפשר כל הזמן. בשם מה?".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר