עומר אדם. צילום אלדד אלוני

סער הגביל את שכר האמנים ביום העצמאות ותקף: "אני אומר להם מראש – אל תבואו לכפר סבא במחירים האלה"

מועצת עיריית כפר סבא אישרה הצעת החלטה מעודכנת, שהעלה במקור חבר האופוזיציה אמיר סילבר. סער לצומת השרון: "אמנים העלו את המחירים לרמות לא הגיוניות - או קיסריה או כלום. אז תמשיכו לקיסריה"

פורסם בתאריך: 2.1.20 17:01

מועצת עיריית כפר סבא אישרה אמש (רביעי) פה אחד הצעת החלטה מעודכנת, שהעלה במקור חבר האופוזיציה אמיר סילבר מסיעת "כפר סבא מתקדמת", לפיה עיריית כפר סבא מאמצת את המלצות הוועדה הציבורית של משרד הפנים לגיבוש כללי האתיקה לתקצוב אמן במסגרת אירועים המוניים ברשויות המקומיות, כפי שהודיעו משרד הפנים והשלטון המקומי בתחילת השבוע לרשויות המקומיות, והם יחולו על כל האירועים עירוניים בכפר סבא כולל יום העצמאות.

הוועדה המליצה על התקשרות ישירה עם האמן, קביעת רף לשכרו של עד 70 אלף שקלים, הליך התמחרות על עלויות נלוות כגון הגברה ותאורה, לסגור מראש את רשימת השירים ולהכליל גם אמנים ותיקים בין תמהיל האמנים. בהצעתו כתב סילבר כי מספר רשויות כבר אימצו את ההמלצות בהן עיריית ראשון לציון, גבעתיים, רמת גן ותל אביב.

מנכ"ל העירייה, איתי צחר, הציע בתחילה להסיר את ההצעה מסדר היום מהטעמים שפירט: "לא בכדי המכתב יצא עקב מעורבות של רשויות אחרות שמזמינים (אמנים) כל אחד יקר יותר משכנהו. מרכז השלטון המקומי רצה לקבוע רף מסוים. גם השנה כשביצענו את תוכנית האירועים ליום העצמאות כבר עכשיו זה מה שקרה, לרבות התקשרויות ישירות עם האמנים, עם אמנים ותיקים, עלויות הגברה ותאורה אחידים, החלת חוק שיוויון והנגשה וניתנו מענים נוספים בהתאם לצורך התושבים. לעניין העלויות, הגבלנו את עצמנו כאשר השנה (ביום העצמאות שעבר; א.א), גם בלי מכתב כזה, העלויות עלו סביב 80 אלף שקלים כולל מע"מ ליקרים שבאמנים. 87 אלף שקלים לחנן בן ארי. 80 אלף שקלים לעדן חסון ובערך 80 אלף שקלים להופעה משולבת של עברי לידר ואתניקס כל אחד. חתרנו ליישר קו עם יתר רשויות. זה יושם בפועל ולא ישתנה לקראת 2020".

סילבר: "אני רוצה לברך שהעירייה מבצעת את הדברים האלה, אבל יש אמירה שונה שמועצת העיר מחליטה על כך. זו החלטה מחייבת שאם בעתיד מישהו יחליט שאנחנו גולשים מעבר ל-80 אלף שקלים".

ראש העיר רפי סער השיב: "אתה לא צריך לשכנע את המשוכנע. יש מכתב של משרד הפנים. השלטון המקומי מאוד לא שבע רצון ממחול השדים שנעשה פה בעיקר כשזה מגיע ליום העצמאות עם מחירים לא נורמליים. אתן צעד נוסף – יש אמנים שלא מוכנים להופיע בכפר סבא כי אנחנו לא קיסריה ולא אמפי שוני. אלו אמנים שלוקחים תעריפים גבוהים מאוד, בלי לפגוע באף אחד ולומר את השמות שלהם. אני אומר להם מראש אל תבואו לכפר סבא במחירים האלה. מי שרוצה להופיע במחיר סביר שיבוא להופיע בהיכל התרבות שלנו. השנה בחנו אירועים בפארק והבאנו אירוע בתשלום לתושבי העיר ובקיץ הקרוב נתגבר את זה. מבחינתי אין לי מניעה לקבל את ההצעה לסדר כי היא מיישמת את החלטת השלטון המקומי".

כאמור ההצעה עברה פה אחד. מבדיקת צומת השרון עולה כי בשנה שעברה ניסו בעיריית כפר סבא להביא את עומר אדם להופעה בעיר ללא הצלחה בשל התשלום הגבוה שהוא דורש. "אחרי זה גם את אייל גולן בכלל לא ניסינו כי ידענו שהוא לוקח תעריפים גבוהים מאוד", אמר גורם בכיר בעירייה.

שאלנו את ראש העירייה אם בדבריו בישיבת המועצה אכן התכוון לניסיון להביא את עומר אדם להופעה בעיר ביום העצמאות שעבר. "לא, ביקשנו הצעות מחיר של הרבה אמנים אבל ברגע שהצעות המחיר היו בשמיים ניתקתי מגע", אומר סער, "זה לא רק ביום העצמאות אלא בכלל, אם אמן מבקש על היכל תרבות סכומים לא הגיוניים אתה לא יכול להביא אותו וזו בעיה ברמה הארצית. אמנים העלו את המחירים לרמות לא הגיוניות – או קיסריה או כלום. אז תמשיכו לקיסריה. אין בכפר סבא או ברעננה יכולת להביא אמנים בסדר גודל כזה. צריך קצת צניעות. אני חושב שלהגיד או קיסריה או כלום, שזה לא משתלם, זה לא מכבד אף אחד".

ביקורת כמו שלך היא חשובה ותעלה את העניין לדיון ציבורי. אולי האמנים ייקחו את זה לתשומת ליבם.

"אני לא חושב שהם ייקחו את זה לתשומת ליבם. הם אנשים כלכליים, אלה לא האמנים של פעם. לא סתם עקצתי. זה נורא הכעיס אותי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין על ראש העיר שלי רפי סער.. צודק ב1000 אחוז…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר