תמרורי חניית האקספרס ברחוב ויצמן

החל מהבוקר: חניות אקספרס בוייצמן. טוב או רע לתושבים ולעסקים?

עיריית כפר סבא הציבה תמרורים ברחוב המגבילים את החניה ל-60 דקות. מחזיק תיק התחבורה: "שמנו אותן במקומות מאוד ספציפיים ושאר החניות יהיו על פי המצב הקיים"

פורסם בתאריך: 6.1.20 11:40

עיריית כפר סבא הציבה מהבוקר (ב') תמרורים של חניה אקספרס – חניה חינם לזמן קצר ברחוב ויצמן. התמרורים החדשים יוצבו במפרצי חניה במיקומים הבאים: רחוב ויצמן 70, ויצמן 43-47, ויצמן 49-51 וויצמן 31. שפת המדרכה בחניות אלה תצבע בכתום-לבן בניגוד לחניות כחול-לבן המחייבות הפעלת אמצעי תשלום.

60 דקות, זוז: עשרות מקומות חניה בוויצמן יהפכו ל"חניות אקספרס"

על פי הודעת העירייה בעמוד הפייסבוק שלה נכתב: "מדובר בחניה חינם לכולם (גם למי שאינו תושב) למשך מקסימום שעה אחת, ללא צורך בהפעלת אמצעי תשלום זה או אחר. מטרת חניית האקספרס היא לייצר תחלופת חנייה לטובת לקוחות ועסקים ברחוב ובכך לעודד מסחר. האכיפה במקומות חניה אלו תתבצע באמצעות מצלמות נייחות. מצלמות אלו מודדות את זמן החניה של הרכבים החונים מרגע תחילת החניה. אנא, שימו לב לשינויים בהסדרי החניה והישמעו להוראות התמרור".

בין התגובות המפרגנות לפוסט כמו "רעיון מעולה! אם תוכלו לשקול ליישם את אותו הרעיון ליד גני ילדים במרכז העיר בשעות הבוקר (מספר חניות לרבע שעה). חיפוש החניה במיוחד בחורף לשם הורדת הילדים בגן הוא סיוט", או "מה עם רחוב רוטשילד???? גם שם יש בעיית חנייה והחנויות נפגעות", היתה גם ביקורת של תושבים ובעלי עסקים.

"מה עם הדיירים שגרים ברחוב ויצמן אין לנו איפה לחנות. ברנר ורחוב המעפילים עמוסים, משפצים בשני הצדדים ומלא פועלים תופסים את החניות. למה אני צריכה לסחוב את הילד שלי קילומטר ויותר רק כדי לעלות לבית שלי?".

"ביזיון של החלטה", כתב אחר. "זה התחיל משנה שעברה שלא נתתם התייחסות כלל לתושבים הגרים על ויצמן בצביעת המדרכות בצבע כחול לבן וממשיך בהרעה נוספת. באמת שאף אחד לא מתגורר בויצמן? ארנונה כן – חניה לא! אתם מפלים בין התושבים! ופוגעים בכל אלו המתגוררים ברחוב! בושה!".

"שעה?", תהתה אחרת, "זה ממש לא עושה חסד לעסקים! מי שבא אלי להתאמן וצריך להתאמן שעה – יצטרך לצאת לפני תום השיעור. ממש מערימים קשיים. זה מקומם".

"פשוט דופק את בעיי העסקים !!! וכמובן את הדיירים רעיון גרוע ללא תועלת!!! מה לקוחות יכולות לעשות בשעה !!! טיפול שיינים? להגיע למספרה? טיפולים קוסמטיקה? כולה שעה!! אולי לאכול פלאפל".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה עילאי הרסגור-הנדין אמר בתגובה: "אני מבטיח שלדיירים באזור תהיה חנייה כמו שהייתה להם עד עכשיו. ההבדל הוא שבמקום שאנשים יתפסו את החנייה משך שעות רבות תהיה תחלופה וכך הם יפחיתו את העומס על שאר החניות. אנחנו לא הופכים את כל החניות ברחוב לחניות אקספרס. שמנו אותן במקומות מאוד ספציפיים ושאר החניות יהיו על פי המצב הקיים. הצעד הזה לא מגיע לבדו, אנחנו עובדים קשה על נושא התחבורה הציבורית ושבילי האופניים. ברור לחלוטין שחניה כשלעצמה לא תביא פתרון לבעיית התחבורה בעיר אלא צריך מהלך נרחב שהחניות הן רק חלק ממנו".

ראש העירייה רפי סער אמר: "מדובר בקמפיין מהפכני, המאפשר לכם, התושבות והתושבים, להחנות את הרכבים שלכם בחינם ולקפוץ ליותר מכמה דקות לסופר או לכל בית עסק אחר בעיר. כפר סבא מצטרפת היום לשורה הראשונה של העיריות בישראל בפתרונה של מצוקת החניה, תוך מתן זריקת עידוד ותמריץ לבתי העסק בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר